משנים את הלוגו של העיר אשדוד

שנת ה-60 של אשדוד תהיה חגיגית במיוחד, ולקראת אירועי ה-60 מחדשת העירייה את הסמליל שלה (הלוגו). מיזם זה נעשה באמצעות קול קורא, המזמין את הציבור להציע סמל אטרקטיבי ומעניין, המשקף את אשדוד על כל היבטיה. 95 איש נרשמו להתמודדות ו-67 מהם הגישו את הצעותיהם. בקרוב תשב הוועדה ותחליט מה הלוגו שילווה את האירועים ואת פרסומי העירייה.

"לקראת יום הולדתה ה-60 של אשדוד, מבקשת העירייה לחדש את הסמליל שלה (הלוגו), בעיצוב שיישען על הלוגו הקיים אך יביע את התפתחותה של העיר הצעירה והדינאמית ביותר בישראל, אשר קלטה עולים מכל הגלויות והשכילה לאחד את מגוון הקהילות לכדי עיר בעלת צביון ישראלי". בציטוט זה, מתוך קול הקורא שפרסמה העירייה, פנתה עיריית אשדוד למעצבים וגם למי שאינם כאלה, אשר חשים כי בכוחם "לתפוס את העין" בסמל אטרקטיבי וחדיש, שילווה את עיריית אשדוד בכל פרסומיה.

את קול הקורא פרסמה העירייה בעיתונות הארצית, האזורית והמקומית, ובו התבקשו המתמודדים להגיש הצעותיהם לסמל שישקף את הישגיה של אשדוד באופן הראוי ביותר. לשם כך ניתן רקע כללי על העיר כמו מועד ייסודה של אשדוד והיותה עיר קולטת עלייה, גודלה וחוסנה, מיקומה הגיאוגרפי והנופים סביבה, המבנה הדמוגרפי והדינמיקה העירונית, היבטים מובילים בתחום החינוך, התרבות והאומנות, הספורט, הביטחון, ההתנדבות, נוער וצעירים, רווחה והנגשת אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים וקליטת העלייה, כמובן. כמו כן ניתנו כמה מילים על חזון העיר המקדם את מודל "עיר חכמה", ושמה דגש על קיימות ואיכות סביבה, תחבורה ציבורית מתקדמת ואורח חיים בריא.

את ההצעות, ביקשה העירייה להגיש בקובץ אלקטרוני (PDF), בתקליטור (CD) המונח בתוך מעטפה בלבד, אשר תזכה למספר וללא שום פרט מזהה, וזאת כדי לשמור על דיסקרטיות ואובייקטיביות מוחלטת. לזוכה המאושר הובטח פרס בגובה 5,000 ₪ ופרסום.

המועד האחרון להגשת ההצעות היה בשבוע שעבר (15/2/16) ובמהלך החודש האחרון, מאז פרסום התחרות, רבים התעניינו וביקשו ללמוד על מהות התחרות, דגשים ומידע רלוונטי לעיצוב הלוגו. "בסופו של יום, 95 איש נרשמו לתחרות ומתוכם 67 איש הגישו את הצעותיהם" אומר מר משה דרור, מנהל מחלקת יחסי הציבור ומרכז הוועדה, ומוסיף כי "מדובר במספר לא מבוטל של הצעות, שידורגו בשני שלבים. שלב ראשוני – המיון המקדמי שנועד לבחירת הסמלים הטובים ביותר, ושלב שני – בחירת הסמל הזוכה אשר ילווה את פרסומי העירייה מעתה ואילך".

בעירייה נרגשים לא פחות מהמתמודדים וכבר ממתינים בכיליון עיניים לפתיחת המעטפות ותחילת המיון. "אנו מקווים שההצעות תהיינה מעניינות ומשקפות את אשדוד שלנו" אומרים שם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך