ממשיך לעורר סערה: אחרי המהומות באשדוד, בצה"ל נערכים למחאת החרדים הבאה נגד הגיוס

אחרי שהקיצונים החרדים הפכו רכב של משטרה צבאית, כאות מחאה על ניסיון מעצר עריק, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן חשף כי בצה"ל קיימו הערכת מצב ייעודית באגף המבצעים, וזאת בעקבות האירוע וגיבשו סדרת פעולות והנחיות להתמודדות עם התופעה האלימה

הסיטואציה הקשה אליה נקלו שוטרי המשטרה הצבאית כאשר נאלצו להימלט מידיי המפגינים החרדים ממשיך לעורר מהומה ובצה"ל ובמגזר החרדי לא נשארו אדישים לתמונות הנוראיות בהן המון זועם בשכונה חרדית באשדוד תקף והפך רכב של לוכדי עריקים באחד הלילות לפני כשבועיים. סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן חשף כי בצה"ל קיימו הערכת מצב ייעודית באגף המבצעים בעקבות האירוע וגיבשו סדרת פעולות והנחיות להתמודדות עם התופעה האלימה.

עוד חשף סגן השר בן דהן כי גובש קשר עם נציג המחוז החרדי במשרד החינוך, למניעת פגיעה בילדיהם של חרדים המשרתים בצבא, בקבלה למוסדות לימוד. ח"כ הכנסת בן דאהן השיב הערב לשאילתא בנושא אלימות נגד חיילים חרדים וקרא לח"כים מהמפלגות החרדיות לגנות את האלימות המופנית נגד החיילים החרדים, שכן שתיקה פירושה תמיכה. "אני קורא מכאן לחברי הכנסת מהמפלגות החרדיות: תגנו בכל פה את האלימות המילולית והפיזית נגד החיילים החרדים, וכנגד אלו שעוסקים בגיוסם. פגיעה ברכוש ציבורי או פרטי של אדם אחר- הינם איסור תורה. אי אפשר לפעול בשם התורה ולעשות מעשים המנוגדים לה." אמר ח"כ סגן השר בן דאהן. בנוסף הוא קרה לרשויות האכיפה לפעול יותר בהחלטיות: "אני מצפה שכל הגורמים האמונים על הדבר, ובפרט- רשויות האכיפה ישנסו את מותניהם ויפעלו למיגור התופעה, בכל האמצעים העומדים לרשותם תוך מיצוי מלוא חומרת הדין עם העבריינים.

כאמור לפני כעשרה ימים צוות לוכדי עריקים של המשטרה הצבאית הותקף כשהגיע לשכונה חרדית בעיר אשדוד כשהגיעו לעצור משתמט. השוטרים הצבאיים נתקלו בהתגודדות של עשרות חרדים שהחלו להתפרע, כשבשיא ההתפרעות הפכו את הרכב הצבאי. כוחות משטרה חילצו את השוטרים הצבאיים תוך שפיזרו את ההמון, כשבתוך כך מספר ניידות משטרה נפגעו קלות כתוצאה מיידוי אבנים.

מהמשטרה נמסר כי רואים את האירוע בחומרה רבה וכי ינקטו כל האמצעים לאיתור המעורבים ולמיצוי הדין עימם. בצה"ל מתחקרים את האירוע. שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הגיב על האירוע באשדוד: "ההתקפה האלימה הלילה כלפי חיילי צה"ל שהגיעו לבצע את משימתם באשדוד, וכלפי שוטרים שהוזעקו לסייע להם, היא בלתי נסבלת ומחייבת נקיטת יד קשה אל מול המתפרעים. אסור לנו להיות סובלניים למיעוט קיצוני ופורע חוק, ומי שמרים ידו על חיילי צה"ל – או נוקט באלימות באופן כללי – חייב להיענש בחומרה. אני מצפה מראשי הציבור החרדי לגנות את האירוע האלים, הנוגד באופן מוחלט את מגמות ההשתלבות של צעירים חרדים בצה"ל ובמעגל העבודה – באופן שתורם הן לחברה החרדית והן למדינת ישראל".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן סיכם "אין להשלים עם מצב שבו במדינת ישראל חיילי צה"ל, המשרתים את המדינה, יותקפו על ידי אזרחים. הדברים אמורים ביתר שאת ביחס למקרים בהם מותקפים חיילים בשל עצם גיוסם לשירות הצבאי, חובה המוטלת עליהם על פי חוקי המדינה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך