היום שאחרי הגביע – החמצת המענק, התקרית, הפצועים, הקריסה הפיזית של תומאס, החיזוק, הקהל ובעיקר הכבוד!

ביום שאחרי החמצת הגביע ההיסטורי, קבלו את כל מה שקרה ויקרה באשדוד. המענק שהקבוצה הפסידה, הספונסר, התקרית של שרף עם וורקמן, הפציעה של תומאס בשפה וכמעט קריסה שלו, המשחק שהביא להחתמתו של הומן, המטרה שהוצב עכשיו - ניסיון להביא אליפות, הקהל הנהדר ובעיקר הכבוד הרבה שהקבוצה מאשדוד הוסיפה לה ולעיר.

מכבי אשדוד/באר טוביה קמה היום ליום של רגשות מעורבים. מצד אחד החמצת ההיסטוריה והגביע ומצד שני, העובדה שמבחינת רוב אוהדי הכדורסל בארץ, אשדוד היא זו שזכתה לאהדה ואולי "לניצחון" בקרב רוב אנשי הכדורסל ואוהדי הספורט.

מבחינה כספית, העלייה לחצי הגמר, הביאה לקבוצה 400 אלף שקלים. אבל אשדוד החמיצה עוד מיליון שקלים!!! מאחר ולא זכתה בגביע. אם זה היה קורה, הרי שעל פי ההסכם עם העירייה, קבוצה שזוכה בתואר, תקבל עוד מיליון שקלים. את זה החמיצה אשדוד.

אשדוד הפסידה עוד 100 אלף שקלים, בשל ביטול ההסכם עם אולם השמחות "הודיה". על פי ההסכם הקבוצה הייתה אמורה לפרסם בחלק הקדמי של החולצה. אבל לאחר הסיכום ביום רביעי בלילה, הגיעו אנשי הקבוצה לאישור ההסכם בעירייה ואז הודיעו להם כי לא יהיה ניתן להכניס את השם של הודיה בתוך המשות של אשדוד ובאר טוביה. בקבוצה דחו על הסף כי מדובר היה בעניין עקרוני שהעיריות שממנות את הקבוצה, הן אלה שלא הסכימו לכך. בסוף סוכם על פרסום בגב בסך 100 אלף שקלים יחד עם חברת הנדל"ן "בן ישי" ששילמה סכום דומה ותמשיך ללוות את הקבוצה בפרסום. אגב גם אירוע שנתי ייערך בהודיה על פי הסיכום.

דיונט גארט. הפרסום מאחור. (צילום: עודד קרני. באדיבות איגוד הכדורסל)
דיונט גארט. הפרסום מאחור. (צילום: עודד קרני. באדיבות איגוד הכדורסל)

גם תקרית אירעה במהלך המשחק, בין המאמן צביקה שרף לוילי וורקמן. שרף ביקש מוורקמן לסגור את סמי'ת ממכבי והוא לא עשה זאת וסמית' קלע נקודות על וורקמן. שרף רתח והגיע כמעט לעימות פיזי! עם וורקמן שמצידו היה בהלם נמנע ממגע גופני, למרות שגם בצילומי הטלוויזה וכל הנוכחים במגרש ראו את שרף הרותח מכעס מגיע לפחות פעמיים לעבר השחקן עם גופו כשכולו אדום מכעס ומתעמת עם וורקמן. עוזרי המאמן ושחקנים הרחיקו את וורקמן מהמקום. לאחר מכן נרגעו כולם. בקבוצה הקטינו את האירוע ואמרו שזה היה בשעת כעס על השחקן ואחר כך שרף חיבק ולחץ את יד כולם. אגב מה שנכון.

צביקה שרף. כעס על וורקמן. (צילום: עודד קרני. באדיבות איגוד הכדורסל)
צביקה שרף. כעס על וורקמן. (צילום: עודד קרני. באדיבות איגוד הכדורסל)

לשחקני הקבוצה היו טענות על הפיזיות המוגזמת של שחקני מכבי ת"א. לראייה הפציעה של צ'ארלס תומאס המצטיין עם 30 נקודות, איש המשחק של אשדוד. תומאס סיים את המשחק עם שפה מדממת, כשאנשי אשדוד חשבו לתפור את השפה בחדר ההלבשה וחשבו תחילה להעזר באנשי מכבי ת"א, שחדרי ההלבשה וחדרי הטיפול שלהם נמצאים בהיכל מנורה ולבסוף הצוות הרפואי לאחר בדיקה וטיפול שלח את תומאס לנוח. תומאס ועוד שחקנים כמו אייזה סוואן היו שרוטים בשל האגרסיביות של שחקני מכבי ת"א והתלוננו על כך. אגב תומאס כמעט קרס בחדר ההלבשה מבחינה פיזית בשלל המאמץ הרב שלו בשני המשחקים ונאלץ שכב  בחדר ההלבשה מחשש לבריאותו.

טענה נוספת של אנשי הקבוצה ושל השחקנים הוא שהמשחק היה בייתי של מכבי ת"א וכי משחיקם כאלה צריכים להעביר למקום ניטראלי. אגב צביקה שרף שבתפקידו כחבר בהנהלת האיגוד יצא נגד הדבר הזה מספר פעמים, אמר במסיבת העיתונאים שלפעמים אין ברירה וצריך אולמות שיכולים לקלוט כמות של קהל כמו שהיה במשחק כ-11 אלף איש.

סוואן מוציא לשון לקהל. התלונן על אגרסיביות. (צילום: עודד קרני. באדיבות איגוד הכדורסל)
סוואן מוציא לשון לקהל. התלונן על אגרסיביות. (צילום: עודד קרני. באדיבות איגוד הכדורסל)

על פי המשחק וכמו שזה נראה, הבינו באשדוד כי תומאס לבדו לא יכול להתמודד בצבע. לכן המשחק הזה חרץ ככל הנראה את גרלו של מיקל גלאדנס, שעטד שקלו להאשירו. כמו שזה נראה, המשחק הזה הביא להחתמתו הסופית של ג'ארד הומן. בקבוצה היה מי שהתלבט בגלל כושרו, אבל כעת הוחלט כי תומאס שחזק יותר מבחינתם בצבע ומתחת לסל, הוא שיישאר. באשדוד לא הוחלט לא לוותר על המענק באי שיתוף 5 זרים ולוותר על גלאדנס, שצפוי לקבל הודעה כבר היום או עד לתחילת השבוע.

בדבר אחד ניצחה הקבוצה. 5000 אוהדים של אשדוד מילאו חצי אולם והיו שווים בכמות לאהודי מכבי ת"א. יו"ר הקבוצה יורם אסרף הודה לעיריית אשדוד ולמכבי באר טוביה שארגנו קהל רב שהגיע וניצח מבחינתו במשחק. בנוסף התייחס ארף להפסד של הקבוצה והציב מטרה חדשה – ניסיון להביא אליפות!

אפו לקהל שהוא "ניצח". (צילום: עודד קרני. באדיבות איגוד הכדורסל)
אפו לקהל שהוא "ניצח". (צילום: עודד קרני. באדיבות איגוד הכדורסל)

אסרף : אני רוצה להגיד תודה לכל מי שתרם, עזר. הבאנו הרבה כבוד לעיר אשדוד ולבאר טוביהף לשמה ל הקבוצה. אם אנחנו נמשיך טוב כמו שעשינו עד עכשיו וננצח את שלושת המשחקים הקרובים ,אנחנו נהיה בחמישייה הראשונה ויכולים להגיע לפיינל פור. חושב לנו מאוד ליצור מסורת במכבי אשדוד/באר טוביה ובמשחק הגמר אני מאמין התחלנו את זה".

צביקה שרף אמר בשקט את מה שכולם חשבו: אני שנוא להפסיד" וסיכם את הרגשת ההחמצה של הקבוצה שהייתה מאוד קרובה. בחדר ההלבשה של אשדוד נותרו בקבוקי השמפניה סגורים. מי שמביא כבוד, אבל לא מביא גביע, לא פותח שמפניות, אבל אם הקבוצה תמשיך ככה, יודעים גם באשדוד, בשמפניות האלה עוד ייעשה שימוש.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך