רבי יואל ימשיך את העשייה ב"שובה ישראל"

הרב יאשיהו פינטו נכנס ביום שלישי בצהריים לאשפוז בבית החולים של שירות בתי הסוהר בכלא ניצן ברמלה, הרב קיבל אישור לצאת באופן קבוע לטיפולים כימותרפיים שהוא מקבל בבית החולים "הדסה" בירושלים, ובמקביל קיים סיכוי שוועדה רפואית של השב"ס תקצר את עונשו. בינתיים הרב פינטו הודיע בשיעור התורה האחרון כי בנו רבי יואל בן ה-15, שנחשב לעילוי בתורה, ימשיך בשלב זה את העשייה הגדולה ב"שובה ישראל", במשך החודשים הקצרים בהם הרב ישהה בבית החולים בכלא ניצן. "כל מי שצריך עזרה, בואו לרבי יואל", אמר הרב פינטו לחסידיו הרבים

שבוע קשה ביותר עבר על חסידיו הרבים של הרב יאשיהו פינטו, כאשר הרב שסובל מבעיות רפואיות מורכבות ביותר, כולל מחלת הסרטן שהתפשטה בגופו, נכנס ביום שלישי בצהריים למתקן רפואי של שירות בתי הסוהר בכלא ניצן ברמלה. כך הוחלט על-ידי הנהלת השב"ס, לאחר התייעצויות שהתקיימו עם רופאים.

עם כניסתו לכלא הרב עבר בדיקות רפואיות ובתקופה הקרובה הוא צפוי לשהות במתקן הרפואי. ההחלטה להציבו במתקן, המיועד לאסירים הנזקקים להשגחה רפואית צמודה, התקבלה במיון הראשוני שנערך לו. המתקן מכיל תאים ובהם שוהים בין שניים לשישה אסירים. כמו כן הרב קיבל אישור לצאת לטיפולים כימותרפיים בבית החולים "הדסה", וקיימת הערכה כי הוועדה הרפואית של השב"ס תתכנס בקרוב, כדי לדון האם הרב יוכל לשהות במשך שבעה חודשים בתנאים הללו או שמא צריך לקצר את עונשו.

כזכור, בחודשים האחרונים חלה הרעה משמעותית במצבו הרפואי של הרב, שלקה בסרטן. גם לאחר שנכרתה הערמונית מגופו, ולאחר שנכרת חלק מהכבד, סובל הרב מגרורות שהתפשטו בכל זאת בגופו.

ביום חמישי האחרון התקיים שיעור התורה הקבוע של הרב פינטו בישיבת "שובה ישראל" ברובע י"ב, כאשר מאות חסידים הגיעו לשמוע את דבריו של הרב. הרב פינטו העביר מסרים מאוד ברורים לציבור מאמיניו: "אנחנו לא חושבים על מחר לרגע אחד. מחר זה כמו היום, כמו שלשום. כמו לפני חודש. לא חושבים על זה אף מחשבה. מה שהקדוש ברוך הוא רוצה – זה מה שהוא עושה. לא רק שטוב לנו אנחנו מודים, גם כשלא נוח לנו – אנחנו מודים לו. בניסיון שעוברים לא חושבים על זה ולא מתרגשים מזה. זה לא מפריע לנו בכלל. רק אנחנו מתמודדים עם הבריאות הקשה. זה מה שמפריע לנו".

למרות האווירה הקשה בקרב חסידיו, הרב ביקש: "תהיו בשמחה גדולה. זו הנחת שתיתנו לנו. כל מה שהקדוש ברוך הוא עושה לנו בשבע השנים האחרונות זה ממנו בלבד. לחמנו בכל הכוח איפה ומה שצריך. אין אשמים, אין לא אשמים, הכל זה הקדוש ברוך הוא".
הרב הורה לחסידיו להמשיך לפתח את מוסדותיו, "לא לשנוא ולא להציק לאף יהודי, ולא לדון אף אדם – כי הכל בעצם משמיים בלבד, ואין אדם נוקף אצבע מלמטה".

הרב גם איחל לתלמידיו כי יפגשו שוב: "מקווים שנתגבר על המחלה, ושנראה אתכם שוב. הלב של כולנו נשאר קשורים. נישאר אוהבים וחביבים. תתפללו עלינו שנתגבר על הדברים. תתפללו על המשפחה שלא זכו לראות אבא אף פעם. הכול יהיה על הצד הטוב ביותר".
בהמשך דבריו ביקש הרב מחסידיו "לקבל את הייסורים באהבה ובשמחה, ששום אדם לא יתעצב לנוכח רצון השם" והוסיף כי "השטן נלחם בנו בכל הכוח. אילולא החולי שאנחנו עוברים, טיפולים וניתוחים קשים, היינו עומדים ורוקדים בשמחה גדולה. היום אנחנו מוחלים לכולם".
בהתייחסות לעיוות הדין שעבר, לטענתו, אמר הרב פינטו כי "כל אכזריות שיכלו לעשות – עשו לנו. באמריקה אמרו לנו 'תישאר, אף אחד לא ייגע בכם פה. אנחנו לא מקבלים את מה שעשו לך בארץ'. בסוף חזרנו ובאנו, אין לנו אף טענות. גם אם הקדוש ברוך הוא רוצה לקחת את החיים שלנו – אנחנו דבוקים ומאמינים בו באמונה שלמה".

הרב פינטו גם הודיע כי בנו, רבי יואל, ימלא את מקומו: "כל מי שצריך כל מי שהבטחנו לו עזרה בואו אצל רבי יואל". רבי יואל משה פינטו בן ה-15, בנם הבכור של הרב יאשיהו והרבנית דבורה פינטו, יועד לתואר "יורש" כבר מגיל קטן. "רבי יואל", כפי שמכנים אותו חסידיו של פינטו, נולד אחרי עשרות טיפולי פוריות. לפני כשנתיים וחצי סיפר הרב פינטו על לידת בנו: "הוא נולד לנו אחרי הרבה דמעות, עשר שנים של דמעות עברו עד שזכינו לילדים". חרף גילו הצעיר, סדר יומו מתמקד בלימוד תורה. "הצדיקות של רבי יואל היא משהו שאי אפשר להבין, מ-5:00 בבוקר עד 1:00בלילה, יום יום, הוא בבית המדרש", אומר אחד האנשים המכיר את היורש מקרוב.

תקופה קצרה לפני שחגג בר מצווה הספיק כבר ללמוד 500 דפי גמרא בתוך שבעה חודשים בלבד, הישג שאברכים ובחורי ישיבה מבוגרים ממנו יתקשו להגיע אליו. מגיל צעיר הצטרף לנסיעותיו של אביו לחו"ל, ואחד היעדים המרכזיים אליהם נסע לעיתים תכופות הוא ניו יורק, שבמרכזה ממוקמים מוסדותיו של הרב פינטו. "יואל הוא גדול ביראת שמיים ובמידות טובות", מסכמים ואומרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך