האם יוקם איצטדיון חדש באשדוד – כל רשות מקומית תוכל להקים מגרש בעיר

המועצה הלאומית לספורט תתכנס בראשון הקרוב והיא צפויה לאשר תוכנית בסך שלושה מיליארד שקלים, שתשנה את מצב המתקנים בישראל בצורה מהפכנית, לפיה לא תצטרך כל רשות להשקיע כמחצית הסכום, כפי שנהוג כיום. האם גם בעיר אשדוד יוקם אצטדיון חדש בעתיד? התמונה אגב היא רק להמחשה.

תוכנית של המועצה הלאומית לספורט עשויה ביום ראשון לאשר תוכנית לפיה, לא תצטרך כל רשות לתת מחצית מסכום ההקמה לאיצטדיון החדש.

המועצה הלאומית לספורט בראשות עודד טירה תתכנס ביום ראשון הקרוב כדי לאשר את התוכנית הגדולה ביותר להקמת מגרשים בישראל מאז קום המדינה. מדובר בהיקף השקעה של כשלושה מיליארד שקלים ל-12 השנים הבאות כאשר בלב התוכנית כל רשות מקומית, שמספר תושביה הוא מעל 5,000 תושבים, תוכל להחליט על הקמתו של מגרש כדורגל או אולם רב תכליתי.

עד היום כדי להקים אולם או מגרש כדורגל כל רשות מקומית הייתה צריכה להשתתף במחצית מעלות ההקמה כאשר על כל סכום אותו היו משקיעים מהטוטו, הרשות המקומית הייתה צריכה להוסיף את אותו הסכום. בשל אותה עובדה, מרבית מהרשויות המקומיות לא היו יכולות להרשות לעצמן להקצות תקציבים לטובת הספורט וכך ויתרו על ההזדמנות.

על פי התוכנית החדשה כל רשות שתרצה להקים מגרש כדורגל לטובת הנוער, המיועד לתקן עד לליגה א', היא תוכל לעשות זאת. השינוי המשמעותי הוא שעיקרון המצ'ינג יתבטל עבור אותן רשויות שלהן אין את האפשרות לממן זאת. לגבי שאר המקרים, מימון המדינה יהיה בשיעור גבוה יותר.

המשמעות היא שכל רשות, שאינה מחזיקה במגרש כדורגל או מגרש רב תכליתי, תוכל להקים אחד כזה במסגרת המדינה. הדבר תלוי גם בקרנות השונות העומדות לרשותן של אותן רשויות ומהפכה אדירה בדמות תוספת של מאות מגרשי ספורט. התוכנית המהפכנית כוללת גם שדרוג של מתקנים קיימים, הקמת אצטדיון כדורגל או שניים חדשים כמו אלו אצטדיון המושבה בפתח תקווה והאצטדיון בנתניה. גם ענף הכדורסל יקבל שדרוג בדומה לאולם החדש שהוקם בחולון ונחנך השנה. זו היא השקעה כספית חסרת תקדים בהקמת מגרשי ספורט חדשים לאורך כל המדינה וגם באזורי הפריפריה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך