"הרב פינטו במצב רפואי קשה"

ביום שלישי הרב יאשיהו פינטו אמור להתחיל לרצות את עונשו, אך בשל מצבו הרפואי הקשה, ייתכן כי ועדה מיוחדת של השב"ס תקבל החלטה אחרת. "במקרה של ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, שמצבו הרפואי הרבה יותר קל מזה של הרב, החליטו להקל עליו והורידו מ-6 שנות מאסר ל-6 חודשי עבודות שירות. במקרה של הרב מדובר בעונש של שנה אחת בלבד, ובכל זאת לא מוכנים להקל עליו, בזמן שהוא מצוי בסכנת חיים אמיתית", אומר אחד ממקורביו של הרב פינטו

הרב יאשיהו פינטו ממשיך לעבור גם בימים אלה טיפולים יומיים בבית החולים בשל מחלת הסרטן שהתפשטה בגופו. "הרב נוסע כל בוקר לאחר תפילת שחרית לבית חולים, חוזר מותש לאחר טיפולים והקרנות בשעות אחר הצהריים, וישר מקיים תפילת ערבית בביתו עם חסידיו, כולל שיעורים שהוא מעביר כשגופו חלש מאוד", אומר אחד ממקורביו של הרב פינטו.

למרות מצבו הרפואי, אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, הרב פינטו יחל לרצות את עונשו ביום שלישי בבוקר. מדובר בעונש של שנת מאסר (בפועל מדובר בשבעה חודשי מאסר).

הרב אמור להתייצב בפני הוועדה הרפואית של השב"ס, על פי החלטתו של שופט בית משפט העליון מני מזוז, וזו תכריע האם הרב יכול לרצות את עונשו. "הרב חלש מאוד, סובל מאוד והוא מגיע ביום שלישי בכוחותיו האחרונים. במקרה של ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, שמצבו הרפואי הרבה יותר קל מזה של הרב, החליטו להקל עליו והורידו מ-6 שנות מאסר ל-6 חודשי עבודות שירות. במקרה של הרב מדובר בעונש של שנה אחת בלבד, ובכל זאת לא מוכנים להקל עליו, בזמן שהוא מצוי בסכנת חיים אמיתית", אומרים מקורביו.

כך או אחרת, ביום שני האחרון דחה שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, את טענתו המרכזית של הרב יאשיהו פינטו נגד סירובו של בית המשפט העליון להקל בעונשו, תוך התחשבות במצבו הרפואי הקשה וכן במצבם של אשתו ובנו הבכור.

הרב פינטו, שהורשע בעבירות שוחד ושיבוש הליכי משפט במסגרת עסקת טיעון, הסתמך על ערעורו של אורי לופוליאנסקי, שם נקבע כי ניתן להתחשב במצבו הרפואי של הנאשם לשם קביעת עונשו, תוך חריגה לקולא ממתחם הענישה שנקבע. ג'ובראן דחה טענה זו והצביע על נסיבות ייחודיות במקרה של לופוליאנסקי, בהן לא הייתה מחלוקת בדבר מצבו הרפואי הקשה, וכי בית המשפט התרשם כי עונש המאסר יביא לקיצור ממשי של תוחלת חייו. לפי השופט, עניינו של הרב פינטו שונה, שכן לגביו נקבע עובדתית על ידי בית המשפט המחוזי כי מאסרו אינו מהווה סיכון רפואי מיידי או קרוב, וכי ביכולתו של שב"ס להעניק לו את הטיפול הרפואי לו יזדקק. כמו כן, דחה השופט את טענתו הנוספת של הרב פינטו בדבר קביעת הלכה חדשה, המאפשרת להביא בחשבון לצורך גזירת הדין עובדות שלא הועלו בכתב האישום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך