בני הדודים שנאבקים על בעלות על כספת מסתורית

בן יחיד ששכל את אימו, זכה ממנה לירושה נכבדה, שחלק ממנה מונח ככל הנראה בכספת בבנק, אולם כאשר הגיע לבנק על מנת לאסוף את תוכן הכספת, נודע לו מפקידי הבנק, כי לאחותה של אימו המנוחה ניתנה זכות לגישה לכספת, ומאחר ואימו מתה, אין הוא רשאי לעשות שימוש במפתח שהגיע לידיו. בימים אלה אמור בית המשפט לפסוק האם יותר ליורש לפתוח את הכספת ולגלות את תכולתה, או שמא ייאסר עליו הדבר והצדדים יצטרכו להגיע לפשרה כיצד לחלק את השלל, עוד לפני שניתן לאומדו
כספת

ברב המכר "צופן דה וינצ'י", מנסה הגיבור לפצח צופן שבעזרתו יוכל להשיג מפתח לכספת בסניף בנק בפריז, שם נמצא רמז נוסף שיוביל אותו אל מקום הימצאו של האוצר. בסיפור שלפנינו, שבהחלט יכול היה לפאר עלילת טלנובלה, המפתח לכספת כבר נמצא בידו של הגיבור, בן יחיד ויורש בלעדי של אימו המנוחה, אך הוא מנוע מלפתוח אותה בשל התנגדות בני דודיו. הסכסוך המשפטי החל עם פתיחת צוואתה של המנוחה, שהלכה לעולמה כשהיא משאירה אחריה רכוש רב, שניתן כולו על פי צוואתה לבנה היחיד.

משנודע לבני אחותה של המנוחה כי הודרו לחלוטין מהצוואה, הם פנו בדחיפות בהתנגדות לקיום הצוואה, בטענות שונות ומגוונות. בית המשפט לא קיבל את התנגדותם והעיזבון כולו ניתן לבנה של המנוחה.

הפרשיה הייתה יכולה להסתיים בזאת, אלא שחלק מהעיזבון כלל כספת, שנמצאה בבעלותן המשותפת של המנוחה ושל אחותה משנת 1985. היורש פנה בשלב זה לבנק כשמפתח הכספת בידיו, וביקש לראות את תכולת הכספת, אלא שמשכיר הכספות לא היה מוכן לאפשר לו את פתיחת הכספת.

פקידי הבנק ומנהלו הודיעו לבן כי ברגע שאימו הלכה לעולמה, הפכה אחותה לבעלים של הכספת, זאת למרות שדמי השכירות בעבור השכרת הכספת נגבו במשך כל השנים, ועדיין נגבים, מחשבון הבנק של המנוחה בלבד.

"הדודה במצב של תשישות"
עורך דין המייצג את הבן היורש, טוען כי אי הסכמתם של משכיר הכספות והבנק לאפשר לבן המנוחה לפתוח את הכספת, עומדת בניגוד להוראות הברורות שבהסכם הכספות. לדבריו, מדובר בפרשנות של משכיר הכספות שאין לה כל יסוד והיא מנוגדת להוראות ההסכם.
הפרשיה הסתבכה משהתגלה לבני הדודה כי אימם החולה חתומה על חוזה השכרת הכספת, ועל אף שבית המשפט כבר דחה את התנגדותם והורה להעביר את כל עיזבון המנוחה לבנה, הם החלו דורשים את חלקם בתכולת הכספת, וסירבו לאפשר לבן היורש לפותחה.
הבן טוען לעומת זאת כי המנוחה הייתה האחות המוצלחת במשפחה, היחידה שהצליחה לצבור בחייה נכסים וכספים. אחותה לא השתכרה היטב, לא צברה נכסים רבים במהלך חייה, ולכן לא היה לה צורך בכספת. לדבריו, עניין הכספת עלה בדיונים על תוקף הצוואה, ובית המשפט החליט כי גם הכספת, כשאר רכושה של המנוחה, נכללת בצוואה, וזאת בהחלטה חלוטה שהזמן לערער עליה כבר חלף.

"למעשה, בהתנגדות הבנק לפתיחת הכספת על סמך צו הירושה, מהווה מעין סירוב לקיום החלטת בית המשפט", טוען עורך דינו של הילד. "לדודה ניתנה רשות טכנית בלבד לפתוח את הכספת, אך בית המשפט כבר דן למעשה בבעלות על הכספת, ולכן גרירת הנושא שוב לפתחו של בית המשפט, מהווה הליך ערעור שאיננו חוקי". לדברי העו"ד, הנסיבות מלמדות שצירופה של האחות לכספת נעשה מטעמי נוחות בלבד ולא בכדי להקנות לה זכויות בתכולת הכספת.

תיבת אוצר או תיבת פנדורה?
"התשובה לשאלת האוצר הסמוי תתקבל בקרוב", אומר עורך דינו של הבן, אשר הגיש לאחרונה בקשה לביהמ"ש למשפחה, למתן צו הצהרתי המכיר בבן כיורש היחיד של תכולת הכספת, ולהורות למשכיר הכספות לאפשר לו לפתוח הכספת. עד אז, איש איננו יודע מה מחכה באמת ליורש ולבני דודיו בבטן הכספת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך