ביקורת מס הכנסה באשדוד והסביבה מצאה: מאות אלפי שקלים של הכנסות שלא דווחו

מאות אלפי שקלים של הכנסות שלא דווחו נתגלו במבצע ביקורות של רשות המסים באשדוד והסביבה, באשדוד מצאו רישומים לפיהם לקוחות שילמו 21,000 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק

במהלך מבצע ביקורות בעסקים שנערכו בשבוע שעבר באשקלון‏ על ידי עובדי ניהול ספרים מכל היחידות בארץ, נמצאו בכ-8% בלבד מן העסקים ליקויים מהותיים (כגון אי רישום הכנסות), מתוך 137 העסקים שנבדקו; עם זאת, בעסקים שכן נמצאו בהם ליקויים – הם היו בסכומים גבוהים מאד.

כך, בעסק לכלים סניטריים נמצאו ארבעה צ'קים בסך של 103,000 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק. בעלת העסק טענה כי שניים מהצ'קים התקבלו באותו הבוקר ומאחר שעסקה בעניינים אחרים לא הספיקה לרשום אותם, אך כי הצ'קים האחרים הם צ'קים לביטחון ולא ידעה שיש לרשום אותם.

גם בעלת גן ילדים בקרית גת, שלא רשמה צ'קים מההורים בסך 12,000 ₪, טענה שלא ידעה שיש צורך לרשום צ'קים דחויים. לעומת זאת, בעסק לשיש באשדוד בו מצאו רישומים לפיהם לקוחות שילמו 21,000 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק, הבעלים לחלוטין התנער מן התשלום ואמר כי "יכול להיות שמישהו אחר קיבל את הכספים וזה לא שייך לי". כל המקרים יטופלו במישור האזרחי על ידי פקיד השומה.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל רשות המסים, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך