אשדודים לאחר הפיגוע שהיה היום באשקלון: "חוששים מהסודנים כמו ממחבלים ערבים"

בעקבות הפיגוע הבוקר באשקלון, שבוצע על ידי נתין זר מוסלמי ממוצא סודני, צוות של אתר 'אשדוד אונליין' יצא היום לשמוע את דעתם של תושבי רובע ב', ולא הופתע לשמוע על החשש הגדול שאוחז בהם

מתגבר החשד כי הדקירה הבוקר באשקלון היא תקיפה על רגע לאומני. החשוד בדקירה הוא כמאל חסן, בן 32, בעל אזרחות סודנית שהתגורר בעיר. לפני כן הוא שהה במתקן הכליאה "חולות", ועל פי הידוע, הוא שוהה לבדו בישראל ואינו נשוי. חסן דקר חייל ברחוב בן גוריון בעיר, סמוך לתחנה המרכזית, ופצע אותו קל. הוא החל להימלט מהמקום, אך חייל שהיה באזור לקח את נשקו של החייל הפצוע ויחד עם בעלים חברת אבטחה רדף אחרי הדוקר עד שהחייל ירה בפלג גופו התחתון. כעבור כמה שעות, חסן מת מפצעיו בבית החולים ברזילי.

צוות של אתר 'אשדוד אונליין' יצא היום אחר הצהריים לרובע ב' שם ישנו מרכז מסחרי אשר חלק לא קטן ממנו משמש את הסודנים תושבי אשדוד, בעקבות הפיגוע תושבים בעיר אשדוד מרגישים חשופים לפגיעה לאומנית מצד הנתינים הזרים כיוון שמרבית הסודנים המתגוררים בעיר הם מוסלמים, "רובם נחשבים לרדיקלים, אך אף אחד לא יכול לדעת מתי הדעאש התפרץ להם" אומר לנו אמנון, עובד בחנות הירקות שבמרכז המסחרי ברובע. הפיגוע הבוקר (א') הציף לנו מחדש את כל החששות מהסודנים, אנחנו רק רואים שאין לנו על מי לסמוך אומר אמנון.

סוחרת אחרת: "מאוד מפחיד לדבר עליהם, כי לך תדע מה יעשו לך. אדם שאין לו לאן לברוח, אתה תדחק אותו לפינה, מה יעשה לך? לא יתקוף? וכנראה, מישהו מרוויח מהם יפה, משכיר להם דירות, מעביד אותם בזול ואנחנו באמצע. אם לא תיפתר הבעיה, נאלץ לעזוב את העיר מפחד, שלא ירביצו לנו או יאנסו חלילה".

בעל עסק סמוך מצטרף לשיחה, וגם הוא חושש להזדהות: "אין לי מקום אחר להקים בו עסק ולא רוצה להסתבך עם אף אחד. היום כל מוסלמי יכול להיות מחבל, זה שהם חיים כאן וכל ערב שותים אצלי בירות, לא אומר שמחר סרטון של דעאש, או הטפה של שייח מעזה לא ישפיעו עליהם והם יתחילו לדקור לי כאן לקוחות. למרות שיכול להיות שאולי המסכנים האלה הם חבר'ה טובים, אבל לך תדע אם אחד לא ישדוד או יאנוס".

יהודית מחנות הטמבור הסמוכה שרואה את כל ההמולה מסביב, יצאה לשמוע על מה מדברים ואמרה: "אלוהים יסלח לי על מה שאני אומרת, אבל אתה רואה מה קרה בדרום תל אביב. העירייה לא עושה כלום, רק מדברת ומדברת ומוכרת סיפורים. פעם היו פה קצת, היום זה מכה של אנשים. אני מפחדת אנחנו לא רוצים להתעמת איתם ולא רוצים ברעתם, אבל מישהו בעירייה במשרד הפנים וברשויות חייב להתעורר ולטפל בהם", בעל עסק סמוך, שחשש לחשוף את שמו אמר לנו. "אני נקרע לשניים: אני יהודי ובן למשפחה שברחה ממלחמה, אז אני מבין מה זה להיות זר בארץ זרה. הלב כואב אבל מה שקרה היום באשקלון, זה ממש מחריד, זה אומר שדירה לידי יכולים להיות מחבלים שמתכוננים לרצוח, אנחנו ממש בבעיה ולאיש לא אכפת. אין ספק, נוצרה פה בעיה גדולה, ביטחונית תברואתית ואנושית".

בעלת אחד העסקים ברחוב. "אני אישה ולא נעים לי, מפחיד אותי לצאת החוצה מהבית בערב. מצד אחד, כואב לי על מצבם, אבל לחשוב שזה הגיע למצב של מחבלים ממש, אז המנהרות ממש לא מפחידות כי מתברר לנו שהמחבלים חיים ממש איתנו. מתגוררים עשרות גברים בדירה קטנה אחת, גולשים באינטרנט ואולי גם מושפעים מדעאש או מהחמאס שמסיט כל היום, אני ממש רועדת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך