כך "שיגע" משה בן זקן מאשדוד 1,200 פעילי ליכוד באירוע הליכודיאדה שרשם הצלחה מדהימה

יחד עם שותפו משה פסל, ארגן משה בן זקן, דמות מוכרת באשדוד ופעיל ליכוד בולט, את מה שהוכתר כאירוע השנה של הליכוד - הליכודיאדה. בסוף השבוע האחרון הגיעו כ-1,200 פעילים יחד עם חברי הכנסת ושרי הליכוד ובראשם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אל הוועידה שהתקיימה באילת. יעלון נאם בוועידה ואף התייחס למצב הבטחוני: "חשוב שלא נתבלבל - את גל הטרור ביו"ש אנחנו ננצח" * בפריימריז המדומים שנערכו, הגיעה השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל למקום הראשון. "אנחנו לא עוצרים לנוח, אלא ממשיכים לליכודיאדה 2017", אומר בן זקן

בסוף השבוע האחרון התקיימה הליכודיאדה הראשונה שהייתה להצלחה גדולה. אחד משני הצעירים שיזמו את הליכודיאדה הוא משה בן זקן, דמות אשדודית מוכרת ופעיל ליכוד בולט. בן זקן ושותפו בישלו במשך כמה חודשים טובים את הרעיון לקיים ועידה רעיונית של הליכוד, שתפגיש בין פעילים לנבחרי המפלגה בכנסת. עד מהרה הפכה הליכודיאדה לנושא החם בקרב הליכוד כולו: שרים, חברי כנסת ופעילים כאחד. ההתעניינות סביב האירוע רק גברה כשבן זקן ופסל הכריזו שבמסגרת האירוע יערכו פריימריז מדומים שיבחנו את רמת הפופולריות של חברי הכנסת והשרים המכהנים, למול שמות חדשים מקרב פעילי הליכוד המרכזיים. השניים סגרו את מלון קלאב הוטל אילת לטובת האירוע, ואף אחד לא האמין להם כשאמרו שיצליחו למלא אותו. אבל משה ומשה הוכיחו לכולם שמילה שלהם היא מילה: אל האירוע, שהתקיים בסוף השבוע האחרון הגיעו כ-1,200 פעילים יחד עם חברי הכנסת ושרי הליכוד ובראשם, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון. גם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת שהתפקד לאחרונה לליכוד הגיע לאירוע ונאם, ורשימת האורחים לא נגמרה בהם: הכלכלן שלמה מעוז, אושיית הרשת מוחמד זועבי, ראש העיר נצרת עילית שמעון גפסו, ראש עיריית לוד יאיר רביבו, איש התקשורת נפתלי בן סימון ועוד רבים.

משה, הגיעו אל הליכודיאדה נציגים מהנהגת העיר?
"מ"מ ראש העיר אשדוד עו"ד גבי כנפו הגיע והפתיע אותי. גבי ליווה אותי לאורך כל התהליך. לא רק שהוא נכח, אלא היה חלק בלתי נפרד. כשנתקלתי בקשיים הוא היה שם בשבילי להרים את המורל, התעניין כל הזמן, דאג שהאירוע ישמור על קו אחיד. התרגשתי לראות אותו, כשעליתי לנאום. הוא ישב בשורה הראשונה, וזה חיזק אותי ועשה לי טוב על הלב".

מאין שאבת את האומץ לצאת למיזם בסדר גודל שכזה?
"את האומץ והחזון קיבלתי מעצם זה שאני חי בעיר שראש העיר שלה, ד"ר יחיאל לסרי, מוביל עשייה, יזמות ופרויקטים. ראיתי את ההפקות שנעשות כאן, את הפסטיבלים כמו למשל, מדיטרנה, ולמדתי מזה. יותר קל לצאת החוצה ולעשות דברים בסדר גודל ארצי, כשהעיר משרה עליך אווירה של עשייה".

6gd5

כלי התקשורת הארציים סיקרו את האירוע. את ההכנות לפני ואת הרשמים שאחרי. ביום חמישי שעבר הקדיש גורי אלפי בתכנית הלילה שלו 20 דקות לליכודיאדה. במוצ"ש, בתכנית "פגוש את העיתונות", שאלה רינה מצליח את השר ישראל כץ שהתארח באולפן, על תוצאות הפריימריז המדומה שנערך בליכודיאדה, ביום שלישי התפרסמה כתבה מרכזית באתר "מאקו", ואלה מקצת האזכורים. מה כללה הליכודיאדה? האירוע נפתח רשמית ביום חמישי בצהריים עם פתיחת קלפיות הפרייימריז, שהלהיטו את האווירה. לובי המלון שינה את פניו: מערכה תעמולתית סוערת פרצה בין המתמודדים, חברי כנסת מכהנים ופעילים כאחד שרצו להשיג כל קול. הלובי נראה כמו ביתן 11 בגני התערוכה ביום פריימריז אמיתיים. בערב אותו יום, עלו בן זקן ופסל על הבמה לקול תשואות ההמונים שהגיעו אל האירוע, והודו לכל מי שעשה ותרם למען האירוע. לאחר מכן, נהנו באי האירוע מהופעת סטנדאפ של אמירם טובים ומהופעת להקת המחול "ל'אמור". את היום השני של הליכודיאדה פתח שר הביטחון יעלון שבירך את בן זקן ושותפו פסל, על שיזמו והרימו את הליכודיאדה ואף בירך את אביו של בן זקן, אלי, לכבוד יום הולדתו.

לפני נאומו נפגש השר יעלון עם בן זקן והוריו אלי וריקי עם לפגישה אישית בחדר האח"מים במלון. בנאום עצמו התייחס יעלון למצב הביטחוני ולחוסן של החברה הישראלית כמרכיב חיוני בהתמודדות עם האיומים הביטחוניים הקיימים. בתוך כך התייחס יעלן גם לגל הטרור הנוכחי: "חשוב שלא נתבלבל – את גל הטרור ביו"ש אנחנו ננצח. אלה שמציעים לנו עצות אחיתופל לסגור את יהודה ושומרון ולא לאפשר לערבים לעבוד- ככה רק נדחוק אותם רק יותר לטרור.

הדרך היא לא לפעול מהבטן אלא להפעיל נבוט מול הטרור, ומול האזרחים לאפשר כמה שיותר". הופעה מרשימה נוספת נרשמה בנאומו של ניר ברקת, שהתרגש להיות באירוע ליכודי ראשון מאז התפקד למפלגה. גם ברקת הודה רבות לבן זקן ופסל על היוזמה להפיק את הליכודיאדה, לפני שהתפנה להציג עצמו בפני הנוכחים. לצד הנאומים הללו התקיימו הרצאות מרתקות של הכלכלן שלמה מעוז על הכלכלה הישראלית ושל ד"ר גיא בכור, שסקר את האיומים האסטרטגיים באזור. את השבת קיבלו בליכודיאדה עם רוניוס מערוץ 24 ובארוחה חגיגית שלאחריה התכנסו כולם בלובי לעונג שבת- במה פתוחה לאנשי הליכוד בהנחיית איש התקשורת נפתלי בן סימון שנמשכה עד השעות הקטנות של הלילה.

במוצאי שבת פורסמו תוצאות סקר הפריימריז שכולם חיכו להן והיכו גלים: השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל קטפה את המקום הראשון ולאחריה השר לביטחון פנים גלעד ארדן ושר הטכנולוגיה, המדע והחלל אופיר אקוניס. אורן חזן טיפס אל המקום ה-20 וגו'די ניר מוזס שלום, שהודיעה על התמודדותה רק כמה שבועות לפני כן בטוויטר, נכנסה אל המקום ה-34 ברשימה. בין הפעילים האשדודים שהגיעו לליכודיאדה, היה גם יאיר שלום, מחזיק תיק הצעירים במועצה האזורית באר טוביה, שאף הוא משתייך לצעירי הליכוד. "שאפו למארגנים על היוזמה", הוא אומר לנו, "מחמם את הלב לראות ששני צעירים, אחד מהם אשדודי, מצליחים לארגן הפקת ענק על הצד הטוב ביותר, ולראות את ההיענות הגדולה של חברי הליכוד ומצביעי הליכוד מכל רחבי הארץ".

משה, אילו תגובות קיבלת?
"אינסוף פרגונים גם מצד השרים וחברי הכנסת. לא מפסיקים לדבר על הליכודיאדה. הפעילים הוותיקים אמרו שזה החזיר את התנועה לימי האחדות והחברותא שהיו פעם, יש שאמרו ששלושה ימים זה לא מספיק, אפילו נשמעה דרישה לקיים את זה פעם בחצי שנה ולא פעם בשנה. הליכודיאדה הייתה חוויה גדולה לפסל ולי כמארגנים, ואני בטוח שגם לכל מי שהגיע ולקח בה חלק. זה הזמן גם להגיד תודה לכולם. אנחנו לא עוצרים לנוח, אלא ממשיכים הלאה, לליכודיאדה 2017".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך