שמואל בוכריס: "ג'קי בן זקן שם 80 מיליון שקל במ.ס. אשדוד"

15 שנה הוא במועדון ספורט אשדוד * עבר את כל התפקידים, ממאמן ילדים, דרך מאמן שוערים, עבור בעוזר מאמן וגם כמו עכשיו, בצוות המקצועי בבוגרים, הוא מעדיף להגדיר את עצמו כ"נציג הבעלים" ג'קי בן זקן ואין מאושר ממנו על התואר. שמואל בוכריס (48) מדבר בלי סינון, על הכל. ויש לו מסר לכל מי שיוצא נגד אשדוד: "הדבר האחרון שזכור לי מהפועל אשדוד היה 50 צופים וחוב של מיליונים"

"אני חושב שנוני, אח של ג'קי הגדיר אותי הכי נכון, אני 'נציג הבעלים". כך בצורה הכי ישירה והכי אמיתית פתח שמואל בוכריס (48) את הראיון איתו. בוכריס, מיד תראו לאורך כל הראיון לא עושה חשבון לאף אחד, אומר את האמת שלו בפנים ולמי שלא נראה, שימשיך הלאה.
בוכריס, אב ל-4 ילדים, נשוי לשרון (40), חי את הקבוצה. הוא 15 שנה בקבוצה מאז האיחוד, אליה הגיע מהפועל אשדוד. "מי כמוני מכיר את הפועל אשדוד ואהב אותה. אבל שלא יבלבלו לי את המח על געגועים לעבר. מה שאני זוכר אחרון מהפועל אשדוד זה 50 אוהדים ומיליוני שקלים חוב. לזה מתגעגעים?".

בוכריס יודע על מה הוא מדבר. הוא מכיר את מועדון ספורט אשדוד מהבפנים של הבתוכו. הוא עבר כמעט כל תפקיד, מאמן ילדים, עוזר מאמן, מאמן שוערים וכיום נמצא על תקן יועץ מקצועי למאמן רוני אוואט. הוא עבד עם אלישע לוי, יוסי מזרחי, אלון חזן ואחרים.
"אני חושב שרוני מאמן מוכשר" אומר בוכריס כששואלים אותו על העבודה לצד רוני אוואט. "אנחנו בונים פה מאמן בקבוצה. את ההזדמנות ג'קי נתן לו, והוא ייקח בשתי ידיים. עבדתי עם הטובים. סבלנות, רואים מאמן צעיר ומיד מדברים. ג'קי הוא אדם שנותן קרדיט לאנשים. לאלישע לוי אמרו שלא יישאר יותר מ-5 מחזורים שהתחיל גרוע ונשאר 4 שנים. לאוברוב כבר קנו כרטיס טיסה אחרי המשחק הראשון ותראה לאן הגיע. סבלנות".

לבוכריס כאמור 4 ילדים. מור (23) עוזר מאמן בנוער של אשדוד, איב בן ה-15 משחק… איך לא בנערים של אשדוד, והילדה לי משחקת… כדוריד בהפועל אשדוד ובנבחרת ישראל. רק הקטן בן ה-5 לא באשדוד ובספורט. אבל בוכריס ישיר גם כאן: "הוא לא בכיוון של הספורט".
זה היופי אצל בוכריס, אין אצלו שתי אמיתות. לכן כל מה שאמר, קיבלנו הרבה בגלל היושר שלו. והוא ממשיך: "נבנה פה דבר יפה באשדוד וחבל שלא תומכים פה. כולם היו שבעי כישלונות עם הפועל ועירוני אשדוד, שהשאירו גירעונות ענקיים. הכדורגל לא הגיע לשום מקום ולא מבין למה כולם מתגעגעים להפועל ולעירוני אשדוד. אני עבדתי בהפועל אשדוד 8 שנים ללא שכר. נבנה פה דבר אדיר. מי שלא איתנו ואיבד את הסבלנות עוד יאכל את הכובע, כי מ.ס תהיה דבר גדול בכדורגל הישראלי".

בוכריס כואב את הירידה של הקבוצה, אבל אופטימי לגביה עלייה: "כל החיים שאני הייתי פה היו השנים הטובות. רק שנה שעברה ירדנו ליגה ותשמע לי, עוד עם הקבוצה הכי מוכשרת שהייתה לנו אי פעם ולכם גם אני שותף לכישלון. אין לי הסבר למה ירדנו, רק הסבר אלוהי. זה משמיים אין הסבר אחר הגיוני. אבל ויש אבל, עכשיו אני אומר לך בוודאות שנעלה ליגה ונהיה קבוצה חזקה בליגת העל. הכישרון פה הוא אדיר. אם אנחנו לא עולים ליגה אנחנו כשילון אחד גדול, כולל הצוות המקצועי. וזה לא משנה אם נתחזק או לא".

ותתחזקו? יש שמועות שאופיר מרציאנו בדרך?
"קודם כל זו אפשרות. וגם אם לא גם עם ג'רפי או משפתי או מרציאנו אני ארגיש אותו הדבר. מי שלא יהיה מבין השלושה אני רגוע". בוכריס לא מחכה לשאלות, הוא יורה את התשובות. כבר אמרנו. מה שבלב בפה. בוכריס לא אוהב את ההתעסקות הבלתי פוסקת של אמצעי התקשורת בג'קי בן זקן, אם הוא מתערב או לא בקבוצה. בוכריס מאוד חד בעניין: "הוא מתערב ואוי ואבוי שלא יתערב. ג'קי השקיע פה כסף, הוא רוצה ששחקני הבית יישחקו לא אכפת לו מי בלם ומי קשר בצד הזה או בצד השני. הוא רוצה שההשקעה הגדולה שלו באקדמיה בנוער במועדון, תבוא לידי ביטוי במשחק. הוא לא ייתן לאף מאמן לא לתת להם לשחק. הוא מתערב ובצדק".

אתה נשמע שהצליחו לעצבן אותך.
"כל מה שג'קי בן זקן רוצה אני עושה. אני מאוד גאה שיש לי חבר כזה. לכל המבקרים שלו אני אומר שהם אנשים קטנים, שאם בנאדם שם 80 מיליון שקל ועוד קוראים לו בשמות, אז הם גם צריכים טיפול. שימשיכו לשבח את האנשים שהיו פה ולא הביאו את הקבוצה למה שהיא היום, אלא רק הביאו לגירעונות. שימשיכו, שימשיכו".
אבל מה שעוד יותר מכעיס את שמואל בוכריס, הוא מה שעובר על טום בן זקן, רק בגלל ששם משפחתו הוא בן זקן. "אני יכול להגיד לך שיחשבו מה שרוצים, אני מעריץ את הילד הזה. לא קל מה שהוא עובר. טום בן זקן לא יבשל 8 בישולים ואולי לא יבקיע 5 שערים, אבל הוא המגן הימני הכי טוב שהיה לנו ותעבור שם-שם מבחינה הגנתית. הוא גבר במשחק. הוא חכם, אינטליגנט ברמה גבוהה מאוד. לא עושה כמעט טעויות מבחינה הגנתית, הוא שחקן הגנה מצוין. לא קל לשחק עם מה שהוא עבר".

כמו מה?
"הקללות, הגידופים, ההקנטות. לא קל לילד בגיל הזה שעבר רק את גיל הנוער. אבל הוא חזק, כל הכבוד לילד הזה". בוכריס לא רואה עצמו בשום מקום אחר מקצועית מאשר מועדון ספורט אשדוד, אבל נכון יותר להגיד, שהוא לא רואה את עצמו בשום מקום אחר, מאשר ליד ג'קי בן זקן.

שמואל, מה השאיפות המקצועיות שלך?
"בוא אני אפתיע אותך. אני מבחינת כדורגל לא אוהב את המקצוע הזה. הכדורגל הוא מקצוע כפוי טובה. כל השנים שהייתי מאמן הצלחתי מהילדים ועד לבוגרים. אבל אני אומר לך בלב שלם, השאיפה שלי להיות עם מועדון ספורט אשדוד ועם ג'קי בן זקן גם חס ושלום בליגה ג' ולא להיות בריאל מדריד. אני שמח בחלקי ושמח שנפל בחלקי להיות עם ג'קי, ותזכור מה אני אומר לך. עוד צפויים לנו ימים יפים ברמות הכי גבוהות יחד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך