ההצלחה המרשימה של ימ"ר לכיש

בעבר היותר רחוק לא היינו שומעים יותר מידי על הפעילות של ימ"ר לכיש, היחידה המרכזית של האזור בו אנו מתגוררים. עיקר הפעילות העבריינית הייתה מן הסתם באזור המרכז, ורוב ארגוני הפשיעה היו עסוקים בחיסולים ובסגירת חשבונות באזור תל אביב רבתי. ברגע שארגוני הפשיעה בדרום הרימו ראש, והפכו להיות מהמובילים במדינה, היו לא מעט סימני שאלה האם ימ"ר לכיש, תוכל כיחידה קטנה יחסית וחסרת רקורד משמעותי, להצר את צעדיהם של שלום דומרני, בני שלמה ושאר העבריינים הבכירים באזור. מלחמות כנופיות הפשע הפכו להיות אלימות יותר, אגרסיביות יותר ומסוכנות הרבה יותר, עם מטענים מתחת לרכבים, זריקת רימונים, יריות וגם נפגעים והרוגים.
שי תור

המאבקים המכוערים הללו הגיעו גם לעיר שלנו, ובאשדוד צמחו כמה וכמה ארגונים שלמעשה פעלו תחת כנפיהם של שלום דומרני ובני שלמה, והקרבות הגדולים הללו הפכו לעניין שבשגרה מתחת לאף שלנו.

בימ"ר לכיש התעקשו מול מקבלי ההחלטות במשטרת ישראל, שלא להעביר את הטיפול בכנופיות המובילות לידיהם של היחידות הארציות (להב 433, היחידה הכלכלית וכדומה), שזוכות לתקציבי עתק ולכוח אדם אדיר. על פניו, נראה בתחילת הדרך כי מדובר בטעות קריטית של מפכ"ל המשטרה דאז יוחנן דנינו, אבל מסתבר שההחלטה המוזרה של אתמול הוכיחה את עצמה פעם אחר פעם בימים אלה.

ימ"ר לכיש הצליחו לשלוח מאחורי סורג ובריח את מרבית העבריינים הבכירים באזור, חלקם כבר נשפטו לעונשי מאסר ממושכים, וחלק אחר מצויים בעיצומו של הליך משפטי מורכב, עם לא מעט ראיות וגיוס של עדי מדינה במספר תיקים.
אולי אפשר להתווכח לעיתים על הסגנון וההתנהלות של חלק מאנשי הימ"ר, מול משפחותיהם של העבריינים, הטוענים כי רודפים אחריהם בצורה אובססיבית ובלתי הגיונית, אך בשורה התחתונה כולנו אנשי חוק וכולנו מייחלים לכך שמי שעשה עבירה פלילית, בסופו של דבר ישלם את המחיר.

ימ"ר לכיש הוא הדוגמא לכך שבעבודה נכונה ויעילה, בשעות לא שעות ובהתעקשות גם על הפרטים הכי קטנים, ניתן לפצח את ארוגני הפשיעה הגדולים במדינה. העיר אשדוד עברה לא מעט אירועים פליליים בשנים האחרונות, ורק באורח נס לא נרשמו פגיעות של חפים מפשע במסגרת חיסולי החשבונות בין הארגונים הגדולים. ברגע שהמשטרה הצליחה לשים יד על רוב בכירי הארגונים, וממשיכה לבצע עבודה יסודית כדי לאתר גם את הדרג השני והשלישי באותם ארגונים, אלה דברים שאנו כתושבי העיר, יכולים רק לברך על כך, כדי שנזכה לגור בעיר עם איכות חיים ועם מינימום פשיעה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך