אירועי שבוע החלל באמי"ת אשדוד

השבוע השתתפו בנות מדרשת אמי"ת למדעים ואומנויות באשדוד באירועי שבוע החלל הישראלי 2016, לזכרו של אילן רמון ז"ל.

התלמידות לקחו חלק בפעילות מדעית לילית מיוחדת אשר נערכה במוזיאון תל אביב מטעם סוכנות החלל ומשרד המדע. במהלך הפעילות עברו התלמידות התנסויות מדעיות שונות ש"הכשירו" אותן להיות מועמדות פוטנציאליות למשימות העתיד בחלל.

חוויית המדע בחלל התחילה ב'אוהל החלל' בו עברו התלמידות בין מספר תחנות בהן התנסו בניסויים הנעשים בחלל ובמערכות חלל טכנולוגיות תלת מימדיות. הבנות הפעילו לוויינים לאיתור וחילוץ ואפילו שגרו משגר רקטי.
במתחם הפלנטריום צפו התלמידות בסרט עוצר הנשימה "טיסה לחלל" , שלקח אותן הרחק מעבר לאטמוספרה. עם כניסתן לפלנטריום החשוך הרגישו מעט מתחושת הריחוף בחלל , למדו על כח המשיכה והריחוף בחלל, ועל מבנה השמש והכוכבים

לסיכום היום נפגשו התלמידות עם מדענים ואנשי סוכנות החלל ושוחחו איתם על מדע החלל המתפתח . המומחים התרשמו משאלותיהן של התלמידות ומהעניין הרב שגילו בתחום. התלמידות התרגשו לגלות את עולם החלל ונהנו מאוד מהחויה המדעית ומהביקור הלילי במוזיאון התל אביבי.

ציפורה דינר, מנהלת מדרשת אמי"ת אשדוד: "מטרתנו היא לחשוף את התלמידות לעולמות מגוונים של מדע ודעת ולעודד כל אחת מהן למצות את מלוא היכולת שלה בכל תחום בו תבחר- עד לחלל. מדרשת אמי"ת אשדוד מכוונת את התלמידות למסלול מדעי . במסגרת זו כבר ביקרו התלמידות במרכז דווידסון למדע ועוד נכונו להן סיורי מדע מרתקים נוספים ".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך