לידה וירטואלית ולא שגרתית

ערן ביטון (31) מוכר בזכות עבודתו כמרקיד. בשבועיים האחרונים הוא רקד לצליליה של בתו הבכורה שנולדה חודש וחצי לפני התאריך המשוער, בדיוק כשעלה על טיסה מגרמניה לישראל. "הרופאים והמיילדת הדביקו את הטלפון של אשתי על הקיר מולה, כדי שאראה אותה ואיך הלידה מתקדמת.
טל וערן ביטון עם הבת ענבר

אם אתם אוהבים ריקודי עם, סביר להניח שאתם מכירים את ערן ביטון. ערן (31) מרקיד את חובבי ההורה באשדוד, אשקלון והסביבה. במסגרת עבודתו הוא יוצא מדי פעם לחו"ל להדריך וללמד ריקודים. לפני כשבועיים הוא חזר מגרמניה. לכאורה עוד קפיצה רגילה לצרכי עבודה, אלא שהפעם, בזמן שעלה למטוס, הוא צפה דרך מכשיר הטלפון הנייד בבתו הבכורה מגיחה אל העולם חודש וחצי לפני התאריך המשוער.

"אשתי, טל, הייתה בתחילת החודש השמיני, בשבוע 34", מספר ערן ל"מגזין". "ביום האחרון לשהותי היא התקשרה אלי ואמרה לי שהיה לה סוג של ירידת מים. היא נלחצה ובכתה, ואני שלחתי אליה ידידה משותפת שתיקח אותה למר"מ. הם אמרו לה ללכת מיד לחדר מיון. היא הגיעה לביה"ח אסף הרופא, ושם אמרו לה שיש לה צירים ושהיא בלידה. היא אפילו לא הרגישה את הצירים. וכך, ביום ראשון בחצות הכניסו אותה לחדר לידה. כל הזמן הזה דיברתי איתה, ראיתי אותה וניחמתי אותה דרך תוכנת סקייפ. במהלך הלילה הייתה התקדמות מעטה בלידה, הילדה לא רצתה לצאת.

חשבתי שאולי היא תחכה לי עד שאגיע בחזרה לארץ ביום שני בערב, שאולי יש סיכוי שאזכה להיות נוכח בלידה. ביום שני בשש בבוקר אשתי התקשרה, ואמרה שנותנים לה זירוז כי ירדו הרבה מים. בשמונה בבוקר נתנו לה זירוז, ואני הייתי צריך לצאת לשדה התעופה. הטיסה הייתה אמורה לצאת בשעה 11:30 לפי זמן גרמניה. לפי זמן ישראל, הייתי אמור לטוס חזרה בשעה 12:30. כל הדרך לשדה התעופה אני בסקייפ עם הרופאים והמיילדת המקסימה. הם הדביקו את הטלפון של אשתי על הקיר מולה כדי שאראה אותה ואיך הלידה מתקדמת.

הגעתי לשדה ולתדהמתי גיליתי שדחו את הטיסה בשעה. בחברה גרמנית בדרך כלל אין עיכובים, בטיסה הלוך יצאנו על הדקה. הייתי בהלם שיש דחייה, אבל במבט לאחור מסתבר שהדחייה הייתה נס. תוך כדי המתנה הלידה התקדמה, נתנו לה אפידורל, ובזמן שקראו לכולם לעלות למטוס, אשתי התחילה את הלידה. הנוסעים עלו למטוס וחיכו לנו.

כל הסיטואציה הזו בשדה התעופה הייתה מאוד מרגשת. ראיתי אנשים שרוקדים איתי, שמחים איתי, צילמו אותי עם האוזניות בשדה התעופה מסתכל בטלפון ובוכה. איזה מזל שדחו את הטיסה בשעה, אחרת הייתי מפספס את הלידה לגמרי. בתי נולדה שתי דקות לפני ההמראה, ואני זכיתי לראות את הלידה בשידור חי. ראיתי את כל הנס המדהים הזה שנקרא לידה דרך הנייד. בזכות האינטרנט האלחוטי ומיילדת מקסימה זכיתי להיות נוכח וירטואלית בלידה של בתי, ענבר. המיילדת דיברה איתי במהלך הלידה ושאלה האם אני רואה את הראש של הילדה, ואני עודדתי את אשתי שהייתה 13 שעות בחדר לידה.

למרות שנולדה חודש וחצי לפני הזמן, היא שקלה 2.3 ק"ג שזה סביר לחלוטין. היא עדיין בפגייה, אבל כבר לא באינקובאטור וברוך השם הכול בסדר. עליתי לטיסה ואחרי ארבע שעות כבר הייתי לצידן בבית החולים. ענבר נולדה ב-23.2, שלושה ימים לאחר יום ההולדת של טל. גם אני נולדתי בפברואר. קיבלנו מתנה מדהימה ליום ההולדת. אנחנו נמצאים לידה במלונית, מאכילים אותה ונהנים ממנה, ומקווים להשתחרר בחג פורים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך