כנסי מתנדבים לעזרה לאנשים עם מוגבלויות באשדוד

אחד מגורמי התסכול הקשים של אנשים שמתמודדים עם מוגבלויות הוא הקושי להתנייד בכוחות עצמם, לצאת לבקר חברים ובני משפחה, לבילוי ואף לבית קפה. למי שסובלים ממוגבלות פיזית, שכלית או חושית מדובר לעיתים באתגר קשה או בלתי אפשרי ולכן הם מוותרים על יציאות ונותרים ימים שלמים בביתם.
כנסי מתנדבים לעזרה לאנשים עם מוגבלויות באשדוד

תוכנית גלגלי דרום הינה ראשונה מסוגה ונועדה לאפשר לאנשים עם צרכים מיוחדים לצאת לבתיהם ולנסוע באמצעות אוטובוסים, רכבות ברגל או ברכב פרטי וזאת בעזרת מתנדבים. התוכנית מופעלת בשלב הראשוני באשדוד, אשקלון ונתיבות מתוך מטרה להרחיב אותה בהמשך לאזורים נוספים בארץ. התוכנית היא יוזמה משותפת של מסד נכויות מיסודם של הג'וינט, משרדי ממשלה וקרן משפחת רודרמן יחד עם עמותת תחבורה היום ומחר.

בשבוע הבא יערכו כנסי מתנדבים באשקלון (יום ראשון, 31 בינואר) ובאשדוד (יום שלישי, 2 בפברואר) בשעות אחר הצהריים על מנת להציג את התוכנית בפני מי שרוצים להתגייס ולסייע ולהעניק הכשרה למתנדבים.
לדברי תמר קינן, מנהלת עמותת תחבורה היום ומחר, בשנים האחרונות נעשו פעולות רבות להנגשת התחבורה הציבורית העירונית לטובת אנשים עם מוגבלויות: דלתות אוטובוסים הותאמו לכניסה של כיסאות גלגלים, הותקנו מערכות כריזה באוטובוסים ושילוט אלקטרוני ונעשו פעולות הדרכה לנהגים. למרות כל זאת, השימוש באוטובוסים ורכבות עדיין קשה לאנשים עם מוגבלויות והם נדרשים פעמים רבות לליווי, מה שמצמצם את יכולת ההתנידות העצמאית שלהם.

במסגרת תוכנית גלגלי דרום הוקם מוקד מידע טלפוני הנותן מענה לתושבי אשדוד, אשקלון ונתיבות, מקבל מהם בקשות לקבלת מלווה לנסיעה ומסייע במציאת והתאמת מתנדב. פניות למוקד, הרשמה לכנסים והאפשרות להצטרף למערך המתנדבים בטלפון: 077-8994157.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך