גנים ירוקים בחג הכי ירוק

אין עיתוי יפה יותר לגנים הירוקים באשדוד כמו חג ט"ו בשבט המזוהה יותר מכל עם הצבע הירוק. על 20 הגנים הירוקים באשדוד נוספו שלושה גנים חדשים שהוסמכו אתמול במחוז דרום
גנים ירוקים בחג הכי ירוק

פעילות ט"ו בשבט שהתקיימה לכל אורך השבוע האחרון בגני הילדים, ומן הסתם תימשך גם בשבוע זה, הגיעה לשיאה עם טקס הענקת הסמכה לגנים ירוקים במחוז דרום. אל 20 הגנים הירוקים המתהדרים בתעודות הסמכה על היותם גנים מקיימים המקדמים ערכי סביבה, הצטרפו כעת שלושה גנים חדשים – גן כסיף1, גן פלג וגן אשחר.

ההצטרפות לגנים ירוקים מחייבת השתלבות בתהליך שנתי שבסופו על צוות הגן להגיש תכנית עבודה בתחום הקיימות ואיכות הסביבה, עמידה בקריטריונים המעוגנים בחוזר מיוחד והחלטה של משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה המעריכים את העבודה, משקללים אותה ומכתירים את הגנים הזוכים בתואר גן ירוק.

"הגנים המעוניינים להצטרף אל התכנית בוחרים לעצמם נושא לעסוק בו כדוגמת שימוש חוזר במוצרי צריכה, אנרגיה מקיימת, חיסכון והתייעלות בתחום האנרגיה, ניקיון וטיפוח הגן וסביבתו, פיתוח גינה אקולוגית וכיו"ב נושאים שעניינם כאמור קיימות ואיכות סביבה" אומרת גב' סיגל דאי – מנהלת מחלקת גני ילדים, ומברכת את שלושת הגנים שהוסמכו אתמול בטקס המחוזי.

למיזם עצמו כמה שותפים המלווים את צוות הגן: איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה, מחלקת גני ילדים ומשרדי החינוך והגנת הסביבה. התוכנית עצמה נבנית ברוח חזון ראש העיר לעיר מקיימת, המתחיל כבר בגיל הרך ונמשך לכל אורך שנות הלימודים ועד בכלל. "הגנים אשר קיבלו אמש את תעודת ההסמכה לגן ירוק הם גן כסיף1, גן פלג וגן אשחר ומעתה יהיו הנושאים הירוקים לנושאים העיקריים שילוו את הגן במהלך השנה" אומרת גב' דאי ומודה הן לצוותי הגן, הן לשותפים בתהליך הליווי והן למדריכות המקצועיות.

בתוך כך אי אפשר שלא לקשור את האירוע החגיגי לחג הכי ירוק בשנה – חג ט"ו בשבט. כל גני הילדים עסקו השבוע בצומח ובמשמעויותיו לסביבה. עיקר תשומת הלב היתה סביב הפעילות היצירתית והיה מעניין לראות את שיתופי הפעולה של הילדים וההורים ליצירות מקוריות ומיוחדות כמו צמחים העשויים מפירות חיים, עציצים מפירות יבשים, עצים מחומרי מיחזור, ציורים ועבודות פלסטיות ועוד.

בשל מזג האויר החורפי שפקד אותנו השבוע, היו גנים שהקדימו את טקסי הנטיעות וערכו שתילה בחצרות הגן כבר בשבוע שעבר. כמו כן ערכו פעילות בסביבת הגן, בפארקים ובגנים העירוניים תוך שהם מבדילים בין סוגי צמחים ועומדים על היתרונות הסביבתיים שמעניק לנו העץ.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך