המעשה הטוב של פקח החנייה

פקח חניה בעיריית אשדוד נתפס בעדשת המצלמה כשהוא מוביל נכה אל משרדי הביטוח לאומי ברח' צה"ל. לא, זאת לא עבירת תנועה אלא מעשה אדיב וגילוי אזרחות נאותה. הפקח, אבירן ביטון: "מדובר בנכה שלא מצא מקום חניה ונאלץ לחנות באדום לבן. למרות זאת עזרתי לו להגיע למשרדי הרישוי ואני מקווה שלהבא ימצא את חניית הנכים פנויה"
המעשה הטוב של פקח החנייה

השבוע תפסה עדשת המצלמה את פקח החניה מר אבירן ביטון כשהוא מסייע לנכה על כסא גלגלים לעשות את דרכו אל משרדי הביטוח לאומי ברחוב צה"ל במרכז העיר. הפקח אשר הבחין ברכב חונה באדום-לבן, ניגש אליו על מנת להזהירו ולהרחיקו מהמקום אלא שהוא מצא לפניו נכה המתמרן את רכבו כך שיוכל לחנות הכי קרוב אל משרדי הביטוח הלאומי. הנכה הסביר כי מכיוון שחניית הנכים תפוסה ואין ביכולתו לחנות רחוק הוא נאלץ לחנות סמוך למשרדים. ביטון לא היסס לרגע, סייע לנכה לרדת מהרכב, חצה איתו את הכביש והובילו אחר כבוד עד למשרדי הביטוח הלאומי – מחוז חפצו של הנכה.

המשנה לראש מינהל התפעול מר דני אלגרט מציין כי תפקיד פקחי החניה הוא לשמור על הסדר הציבורי ולהקפיד שהנהגים חונים כחוק. אך ישנם מקרים יוצאים מן הכלל שבהם פקח יכול להפעיל את שיקול דעתו ולנהוג לפנים משורת הדין בהתאם לנסיבות. "המקרה שלפנינו מלמד על שיקול דעת והתנהגות אדיבה של פקח אשר הבין את מצוקת הנכה ואת הנסיבות אליהן נקלע, וסייע לו להגיע אל מחוז חפצו בבטחה" החמיא אלגרט.

משרדי הביטוח הלאומי כידוע, הנמצאים בסמוך לקניון סי-מול, הם מהמשרדים היותר פעילים בעיר ובכל יום אזרחים רבים צובאים על המשרדים על מנת להסדיר את ענייניהם האישיים. בין הבאים יש לא מעט אנשים עם מוגבלויות ולהם מוקצים שטחי חניה, אלא שלעתים מקומות החניה הללו תפוסים, כך שנכים הנדרשים לשירותי המשרד נאלצים לחנות במקומות רחוקים. על אף שמדובר במקרה לא תדיר שבו חניות הנכים תפוסות על ידי נכים אחרים, מחלקת פיקוח החניה מבקשת להעביר לציבור מסר שבה הנהגים מתבקשים לגלות התחשבות ולהחנות את רכבם כחוק. "חניה על מדרכות, באדום-לבן, בחניית נכים או חניה כפולה היא חניה אסורה הגוררת קנסות" אומרים הם אך יותר מכל היא מפרה את הסדר הציבורי ומסכנת את הולכי הרגל והמשתמשים בדרך.

ומה אבירן אומר על כך?: "בסה"כ רציתי לעזור לנכה להגיע אל מחוז חפצו בשלום".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך