אנשים רבים חולמים על תפקיד יוקרתי עם המון כסף, גם בנמל אשדוד יש הרבה שלוטשים עיניים לתפקיד כזה, וזאת לאחר ש-56 מתמודדים הגישו את מועמדותם לתפקיד מנכ"ל חברת נמל אשדוד הממשלתית. לעומת כ–300 מועמדים שניגשו למכרז הקודם לתפקיד, שכזכור בוטל לפני שנתיים. סופסוף בשבוע שעבר נסגר המכרז לאיוש התפקיד במנכ"ל קבוע. המכרז פורסם לאחר אין ספור דחיות, ולאחר שמשרדי התחבורה והאוצר הצליחו להסכים על מניין מינימלי (קוורום) ויציב של חברי דירקטוריון לחברה.
תנאי הסף במכרז שפורסם גמישים למדי, וכוללים מנעד רחב של אפשרויות השכלה וניסיון שנדרשים כדי להתמודד על התפקיד. זאת, אף שמדובר בחברה שמנהלת 1,300 עובדים ומחזור שנתי של 1.2 מיליארד שקל. ועדת האיתור שמונתה לצורך המכרז מונה שלושה חברים בלבד, והרכבה משקף רוב לעמדת שר התחבורה, ישראל כץ. לראש הוועדה מונה יעקב בליטשטיין, סמנכ"ל מנהל ומשאבי אנוש במשרד התחבורה, לצדו יישבו בוועדה רו"ח מאלק עמרור ואשת העסקים רונית שוורץ־פולק.
המנכ"ל הקבוע האחרון של נמל אשדוד היה שוקי סגיס, שהתפטר בסוף 2013 ברקע החשדות למעורבותו באי סדרים בנמל. בעיתוי אירוני, הודיעה בסוף השבוע פרקליטות המדינה כי בכוונתה להגיש נגד סגיס כתב אישום בפרשת השחיתות שנחקרה. מאז התפטרות סגיס מונו למחליפיו שני מנכ"לים זמניים שקודמו מקרב הסמנכ"לים בחברה הממשלתית. זאת, כשניסיונות להשלים הליך מכרז חיצוני נכשלו ברקע המאבקים הפוליטיים בממשלה.
בתפקיד המנכ"ל בפועל של נמל אשדוד מכהן איציק בלומנטל כבר מפברואר 2014. בלומנטל פוטר בעבר מתפקידו כסמנכ"ל בנמל לאחר שהסתכסך עם יו"ר ועד העובדים, אלון חסן. הוא הוחזר ב–2013 לתפקידו בנמל בהוראת בית משפט, ונחשב כעת מועמד מוביל למינוי הקבוע, לאחר שמאז מינויו הנהיג קו בלתי מתפשר כלפי הוועד.