תחקיר 'אשדוד אונליין': החרדים שמכורים להימורים

צוות כתבי אתר 'אשדוד אונליין' יצא לחקור מי הם המהמרים בדוכני הפיס הפזורים ברחבי העיר, ונדהם לגלות שחלק קטן מציבור שלם ומוערך נגרר בסכנת ההימורים הכשרים, והפכו למכורים.

כמעט כל אחד מאתנו שלח פעם טופס לוטו או גירד במטבע שחוק את טופס החישגד בצפייה רבה אולי אנחנו אלה שנביא את המיליון, ואז סוף סוף נפסיק לעבוד בעבודת כפיים, ונוכל להנות מכל שקל. אך מה קורה שכל התחושה החד פעמית הזו הופכת לחלון שחור של רדיפה אחר הזכייה המיוחלת, ומחלומות על מיליונים הופכים החיים להתמכרות נוראה ובזבוז כספי המשכורת בימים בודדים בלבד,.

תחקיר של צוות אתר אשדוד אונליין מגלה כי בעירנו אשדוד ישנם לא מעט אנשים השמים כספם על קרן הצבי, ואינם מבחינים בין השתתפות בתחרות להתמכרות מסחררת, בשיחה שערכנו עם מספר בעלי קיוסקים הנותנים שירותים של מפעל הפיס ברובעים ג' ו' ב' והסביבה גילנו מצב עגום ומצער, של עשרות אנשים הנחשבים מפשוטי העם, שעובדים שעות ארוכות בכדי להביא פרנסה מועטה למחיית בני משפחתם, מבזבזים את כספם בהימורים חוקיים בצפייה להרוויח מעט, אלא שההימור הופך לרדיפה, יוני בעל דוכן מפעל הפיס ברובע ג' שביקש מהמערכת לא לפרסם את מיקומו מספר ל'אשדוד אונליין' על מהמרים שמתחננים אליו כדי שירשום להם, לאחר שבזבזו את הפדיון החודשי הקבוע "זה מתחיל ב-תשחרר לי רק מתאיים שקלים, אני מבטיח לך שאחזיר בעשירי הקרוב, ועולה לאלפי שקלים" שמואל בעל קיוסק ברובע סמוך סיפר לנו דברים דומים בנוגע למהמרים כפייתיים לשאלתנו למה הוא לא מרחם עליהם ומפסיק לתת להם אשראי, אומר יוני "ניסיתי כ"כ הרבה פעמים לסגור להבם את הברז, אך לצערי לא הצלחתי לעמוד בתחנונים לרחמים, מגיע אחד ואומר לי, היום אני מביא את המכה, אני יודע ומרגיש את זה, ומתחנן שלא אמנע ממנו להרוויח".

אך החידוש לא היה אותם מהמרים כפייתיים, הרי כולנו מכירים כאלה אנשים, אלא שלשאלתנו את ארבעת בעלי הקיוסקים מאיזה חוג באים אותם אנשים, נדהמו לשמוע כי חרדים תמימים העובדים למחייתם ואפילו מעט אברכים שלומדים תורה, נמנים על כמחצית מאותם מהמרים, אלי המפעיל דוכן טוטו לוטו בשוק ו' סיפר לנו על זאב בנימין (שם פרטי) תושב רובע ז' אברך טוב ותמים שלומד בכולל בשעות הבוקר ועובד למחייתו ע"י משלוחים ברכבו הפרטי בשעות הערב, "אני לא אשכח את הערב הזה ששלושה רוסים ענקיים יצאו משני מרצדסים וחיפשו כאן את זאב בנימין, רק לאחר מכן התברר לי שלא רק לי הוא חייב כסף על הימורים, אלא כדי להמשיך להמר הוא לווה ממקומות לא חוקים, ואני חייב להזכיר שהימורים של הפיס הם חוקיים".

לסיום אומר לנו יוני כי היום כולם לא חסינים מהימור חוקי, זה מפתה ואפשר ליפול, לא משנה אם אתה דתי או חילוני. "אני חייב להדגיש לכם שמפעל הפיס מנסה לעזור לאלה שמתמכרים, אך רק תחשבו שאם זה כך בהימורים חוקיים, אז השם ישמור מה קורה במקומות הלא חוקים".

ראוי לציין ולהדגיש כי לא מדובר בציבור שלם וגם לא בחצי ממנו, אלא בחרדים בודדים שנחשפו להימורים כשרים ולבסוף הפכו למהמרים כפויים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך