"הליכודיאדה" שיזם משה בן זקן משגעת את המדינה

בסוף השבוע הבא תתקיים באילת "הליכודיאדה", ועידה רעיונית של הליכוד שיזמו שני צעירי המפלגה: משה בן זקן מאשדוד ומשה פסל. המהלך זכה לתמיכת שרי הליכוד וחברי הכנסת, שאף הצטלמו לסרטונים הקוראים לחברי הליכוד לבוא, הסרטון של שר הביטחון יעלון הפך לוויראלי, והגיע לתכנית "חי בלילה", 700 החדרים שיועדו לאירוע בקלאב הוטל אילת הוזמנו כולם, 30 חדרים הוזמנו על ידי כלי התקשורת השונים, כל הפרשנים הפוליטיים כתבו על האירוע וצוות "אולפן שישי" יתלווה בשבוע הבא אל בן זקן, ויתעד את הפעילות מאחורי הקלעים לקראת הוועידה ומדגם הפריימריז שייערך בה
חברי כנסת

כששני צעירי הליכוד, משה בן זקן האשדודי ומשה פסל, יזמו את "הליכודיאדה", סביר להניח שהם לא ציפו שההד התקשורתי יהיה כל כך גדול, ויקיף את כל כלי התקשורת בארץ. מה שהתחיל כגימיק, תפס תאוצה והפך לשיחה במסדרונות הכנסת, ובסוף השבוע הבא יגיע המיזם לשיאו כאשר כאלפיים חברי ליכוד יתכנסו בסוף שבוע באילת, ויפגשו את שרי הליכוד והחכ"ים של הסיעה.

הכל התחיל לפני כשלושה חודשים, כאשר בן זקן ופסל התחילו את היוזמה כמעין "גימיק", והפיצו ברשתות החברתיות ובמדיה כי בקרוב תתקיים "ליכודיאדה", מבלי לספק פרטים. מאחר שהשניים פרסמו את המיזם בעילום שם, החלו לצוץ השערות מהי אותה "ליכודיאדה" ומי עומד מאחורי הפרויקט. "חשבו שאולי ניר ברקת עומד מאחורי זה", מספר בן זקן, "רוני זינגר מ'כלכליסט' שאלה מי העסקנים שמממנים את האירוע, 'דה מרקר' פרסמו שזו הזדמנות טובה לאנשי סילבן למצוא אבא חדש, בערוץ הכנסת דיברו על זה. המתח יצר באזז תקשורתי שהתחילו לדבר עליו במסדרונות הכנסת, והוא נמשך עד היום. כתבו עלינו ב'ישראל היום', שבוע אחרי כך בן כספית כתב ב'מעריב', ובסוף השבוע שעבר ב'מוסף לשבת' ב'ידיעות אחרונות' כתב יובל קרני על הליכודיאדה. בגלל כל הרעש, 30 חדרים מיועדים לתקשורת. ערוץ 2, ערוץ 10, וואלה, ג'רוזלם ניוז, מעריב, ישראל היום, YNET, כולם מגיעים לסקר את האירוע ולהקים אולפני שידור מהמלון".

לפני כחודשיים, אחרי שהצליחו ליצור את ההתעניינות הראשונית, סגרו השניים סוף שבוע באילת ב'קלאב הוטל', חתמו על הסכם והתחייבו על 700 חדרים, לא לפני שזכו להרמת גבה מצד הנהלת המלון לגבי יכולתם להצליח למלא את החדרים. "אם אני עושה משהו, אני הולך איתו עד הסוף", מספר בן זקן. "הצבתי יעד גבוה, ואנחנו עובדים קשה. פתחנו חמ"ל, מטה מרכזי בתל אביב ליד מגדלי עזריאלי, חשבנו על תכנים, פתחנו מרכז טלמרקטינג, שלחנו מסרונים למתפקדים, חשבנו על רעיון שיגרום לשרים ולחברי כנסת להגיע והתחלנו לפרסם שיהיה במקום מדגם פריימריז, וגם אנשים שחושבים בעתיד להתמודד יוכלו להציג בו מועמדות. במקביל, עיצבנו תמונות של זירות מתאגרפים עם שרים, כמו למשל מירי רגב מול גילה גמליאל, ולקחנו את משרד הפרסום של רונן צור כשהדובר של המיזם הוא חיים גריידינגר".

מה הכנתם לבאי הליכודיאדה?
"זה סוף שבוע עם פנסיון מלא. מגיעים בחמישי בשעה 14:00, מקבלים חדרים, בלובי יש עמדות של פריימריז ודוכני שכנוע של המתמודדים. אחרי ארוחת הערב יתקיים טקס פתיחת הליכודיאדה, מופע סטנדאפ של אמירם טובים והופעה של צוות מוזיקלי מווגאס, ובלילה סגרנו מקום למסיבת ריקודים. בבוקר שישי מגיע שר הביטחון משה בוגי יעלון לנאום המרכזי, אחר כך יהיו הרצאות של הכלכלן פרופ' שלמה מעוז ושל עו"ד ציון אמיר. בצהריים נעשה קבלת שבת ענקית בקניון הקרח עם רוניוס ולהקתו מערוץ 24. אחרי כניסת שבת, תפילת ערבית וארוחת ערב שבת עם השרים והח"כים, יהיו פאנלים שונים, כמו 'המוסף הפוליטי לשבת', שבו סביב שולחנות עגולים יכולים לשבת ולדבר. זה סגור לתקשורת כדי לא לחלל שבת".

משה מציין את נושא השבת כי בכלי התקשורת החרדים כתבו כי הוא עושה חילול שבת בפרהסיה. "זה היה בכותרות, וזה לא נכון" הוא מדגיש. בשבת בבוקר יתקיים פאנל של ראשי הערים ניר ברקת (ירושלים), שמעון גבסו (נצרת עילית) וראש העיר המארחת יצחק מאיר הלוי. גם טורניר ספורט צפוי לבאים. ח"כים ושרים ישחקו כדורגל מול קבוצות שבנו בסניפי הליכוד. וזה רק חלק מהפעילויות הצפויות. ומה לגבי תוצאות הפריימריז? הן תתפרסמנה שעתיים לפני צאת השבת על לוח המודעות.

החל מיום ראשון יתלווה צוות "אולפן שישי" של הערוץ השני אל בן זקן. "בשלושת הימים של תחילת השבוע הם יהיו איתי, יצלמו את הפעילות מאחורי הקלעים, נצמדים אלינו עד האירוע, יסקרו את האירוע, איך הוא מתפתח ובסיומו יראיינו אותי", הוא אומר. בן זקן מספר שהוא משקיע הרבה מאמצים ואנרגיות כדי שהוועידה הרעיונית תתקיים על הצד הטוב ביותר. "סידורי הסעות, מפיקים, ביטולים, מקדמות… זה יותר קשה מהפקת החתונה שלי", הוא צוחק.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך