הילולה רבת משתתפים לזכרו של הבבא סאלי באולמי "בלה וידה"

מוסדות "כנסת ישראל", בראשותו של הרב אברהם בן חמו שליט"א, ערכו גם השנה ברוב פאר והדר את ההילולה המסורתית לע"נ הצדיק המלוב"ן ר' ישראל אבוחצירא, הבבא סאלי זיע"א

האירוע המיוחד התקיים זו השנה הרביעית באולמי "בלה וידה", באירוח מופתי ומכל הלב של בעלי האולם וצוות העובדים. השנה, על מנת לאפשר שירות מיטבי לאורחים, נקבעה מכסת משתתפים ובסה"כ הורשו להיכנס רק 600 איש. "ניסיון העבר לימד אותנו שמוטב להגביל את מספר המשתתפים ולא לפגום בקדושת ההילולה", אומרים המארגנים ומתנצלים שלא יכלו לארח עוד רבים אחרים. ואכן, הייתה זו הילולה מוצלחת במיוחד ואחת הגדולות בעיר, אשר אורגנה בקפידה רבה וכללה שולחנות ערוכים כיד המלך, פינות להדלקת נרות ומנורת נרות ענקית, תפאורת במה מרהיבה ומצגת המתארת את עולם לומדי התורה בישיבה, מפעלי החסד, שיעורי התורה שהרב מקיים בקהילות שונות, תמונות מחיי הבאבא סאלי ור' אליהו בן חמו זצ"ל, תשמישי קדושה ויודאיקה שהוצעו למכירה וכמובן, מוזיקה משובחת עם הפייטן המהולל בנימין בוזגלו ולהקתו.

רבים השתתפו בהילולה ובהם נבחרים ואישי ציבור, רבנים ובני תורה ומאות משתתפים אשר הדליקו נרות, ברכו והתברכו והאזינו ברוב קשב לדברי התורה ולנאומים. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שיבח את הרב אברהם בן חמו על מפעל התורה האדיר שהוא מקיים, והתחייב לסייע ככל יכולתו על מנת להעמיד ישיבה לתפארת ובית מדרש ע"ש הצדיק ומפעל הנצחה לאביו ר' אליהו בן חמו זצ"ל, שהיה איש ציבור מהחשובים בעיר אשדוד. הוא החמיא לחבר מועצת העיר ר' דוד בן חמו על פעילותו הציבורית וממשיך את דרכו של אביו המנוח, ר' אליהו ז"ל. הרב עובדיה דהן, יו"ר המועצה הדתית, בירך אף הוא את המעמד ושיבח את העושים במלאכת הקודש.

הרב אברהם בן חמו דיבר על עולם התורה, האברכים המצוינים הממלאים את הכולל בקול התורה וממיתים עצמם באוהלה של הישיבה, הקרויה ע"ש הבבא סאלי זצוק"ל. הרב בן חמו הודה לראש העיר על הירתמותו לסייע בבניית משכן הקבע לישיבה, ובירך אותו בהצלחה בעבודתו למען הציבור. הוא הודה לכל האישים ונבחרי הציבור שהגיעו להשתתף בהילולה והודה במיוחד לאחיו הצעיר וחבר מועצת העיר, הרב דוד בן חמו, אשר בחר להמשיך את מורשת אביו ולפעול בכל לבו למען הציבור. "אחי היקר ר' דוד הולך בדרך אבינו ז"ל, מסייע ועוזר ככל יכולתו וזוכה להרבה מאוד אהבה מהציבור", אמר.

במצגת שהוקרנה על מסך ענק, אפשר היה לחזות בדמותו של הבבא סאלי זיע"א, במורשת חייו של ר' אליהו בן חמו זצ"ל, בפועלו של הרה"ג ר' אברהם בן חמו שליט"א ובסקיצה של הישיבה העתידה להיבנות. "ההשקעה באברכים, בתלמידים ובילדים והפעילות הענפה שמנהלים המוסדות של הרב בן חמו, הפכו לשם דבר בעיר ובקהילה כשהיא נוגעת בכל שכבות האוכלוסיה: חרדים, דתיים, מסורתיים וחילונים", אומרים חסידי הרב ומציינים שהרב מקיים מפגשים קבועים בכמה קהילות ורבים נוהים לשמוע את שיעוריו. ואכן, בערב זה אפשר היה לראות המונים מכל שכבות האוכלוסייה, אשר באו לחלוק כבוד לרב ולפועלו ולהסתופף במחיצתו, בהילולת הצדיק הבבא סאלי.

הרב דוד בן חמו עצמו הנחה את הערב, תוך שהוא מודה לכל המשתתפים, לעושים במלאכה ובראשם בעלי האולם, המארגנים היקרים מומי שטרית ואילן אדרי, האברכים וקהל התומכים. הוא הרעיף שבחים על מו"ר אחיו הרב על הקהילה הגדולה שבנה בעמל וביגיעה רבה, והביע תקווה כי בקרוב נזכה לחנוך את הבניין החדש ברוב פאר והדר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך