נשק רוסי מהמשוכללים ביותר הגיע לחיזבאללה ומאיים לשתק את נמלי חיפה ואשדוד

האלוף במילואים יעקב עמידרור אמר היום כי האיום מחיזבאללה ממשי, ומסכן אפילו את נמלי אשדוד וחיפה

נשק רוסי, מהמשוכללים ביותר של מוסקבה, הגיע כבר לידי חיזבאללה ". כך אמר האלוף במילואים יעקב עמידרור, שכיהן עד לפני כשנתיים כראש המועצה לביטחון לאומי וכיועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עמידרור אמר את הדברים שהגיעו לידינו בכינוס של המדרשה הציונית עם נוער עולה שנערך בפתח תקווה בסוף השבוע האחרון. במקביל ערך צה"ל תרגיל נרחב בן שבועיים בגזרת הצפון כדי לבחון "תוכניות מבצעיות נגד הג'יהאד העולמי וחיזבאללה בסוריה ובלבנון".

עמידרור אמר בפירוש כי בידי הארגון השיעי ישנו נשק מתקדם שהצליח להגיע לרשותו על רקע מלחמת האזרחים בסוריה – אמירה שקשה היה עד כה לחלץ מבכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון. גורמים בכירים אלה, בעיקר בצבא, העדיפו להשיב באמירה כללית, למשל בנוגע לשאלה אם בידי חיזבאללה יש טילי ים-חוף מתקדמים מסוג "יאחונט". "הנחת העבודה שלנו היא שכן", הייתה לרוב התשובה הרווחת.

ראש המל"ל לשעבר הוסיף: "הנשק הרוסי המשוכלל נמכר על ידי רוסיה לסורים, והסורים העבירו את זה לחיזבאללה. הרוסים יודעים שככה זה. לפי פרסומים זרים, חלק מהנשק הזה נתקף כאשר הוא עבר מסוריה לחיזבאללה, ואני לא שמעתי מחאה רוסית גדולה. לכן העניין הזה של נשק רוסי משוכלל מהשורה הראשונה, כמו טילי קורנט ונ"מ הכי טובים, אולי אפילו יאחונט, הגיעו לידי חיזבאללה". בכירים בחיל הים בפרט ובצה"ל בכלל הזכירו בכמה הזדמנויות בשלוש השנים האחרונות את העובדה שטיל היאחונט נחשב לאחד המתקדמים בעולם. על פי הבכירים, מדובר בטיל שיוכל לפגוע באסדות קידוח הגז ולכסות ברדיוס הפגיעה שלו את שני נמלי הים המרכזיים של ישראל – בחיפה ובאשדוד, ובכך לשתקם, אם יהיה בידי חיזבאללה באופן מבצעי.

צילום תמונה: ארכיון ויקיפדיה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך