שבת ישראלית בבית ספר היובל

יום שישי. אולם הספורט של בית הספר. הורים וילדים חווים יחד מהי שבת ישראלית. מנהגים, סיפורים, שירים וריקודים היו חלק מהאווירה במקום. האירוע, יוזמה של מנהלת בית הספר, הינו חלק מתוכנית להעמקת הקשר עם עם ישראל ומורשתו.

הורים וילדים אשר התכנסו באולם הספורט של בית ספר היובל לא תיארו לעצמם לאיזו חוויה הם נכנסים. הם אומנם הגיעו בלבוש חגיגי, כיאה ל"שבת ישראלית", אך העריכו כי מדובר במפגש חברתי, הרצאה או שיחה כללית סביב נושא השבת, אחד מיני מפגשים רבים שמארגן להם בית הספר. אלא שההפתעה היתה גדולה ומהממת וכבר בכניסה לאולם הם חשו שמדובר באירוע אחר, שונה ועוצמתי.

"היתה זו חוויה מרגשת ומלאת הוד" אמרה לנו אחת האימהות שהתלוותה לבתה במפגש המיוחד. הורה אחר שיתף אותנו בחוויה ואמר כי "הייתה זו המחשה לאחד מהערכים החשובים שמורשת ישראל הנחילה לנו" ושלישי ציין את המשמעות המשפחתית כי "שבת היא היום הכי מלכד בשבוע. כל המשפחה מתאספת סביב השולחן, מדברים, שרים, מספרים ונהנים ממטעמים המיוחדים לשבת".

עדויות אלה מלמדות יותר מכל על הצלחת המיזם "שבת ישראלית" אותו הגתה מנהלת בית ספר היובל, גב' פנינה ויינשטיין, במסגרת התוכנית להעמקת הקשר עם עם ישראל ומורשתו. הרעיון הוא כמובן לחשוף את הילדים אל השבת והתכנים שהיא מציעה לתא המשפחתי ולקהילה. במיזם זה השתתפו אומנם תלמידי כיתות ג'-ד', אך המגמה היא להקיף את כל תלמידי בית הספר.

ביום שישי האחרון, אולם הספורט של בית הספר "לבש" בגדי שבת. שולחנות ארוכים כוסו במפות לבנות ועל כל צלחת הונחה חלה אישית, כוסית יין, בקבוקי תירוש ופרחים. הילדים קיבלו במתנה כיפת סאטן לבנה ועליה הסמל "שבת ישראלית", הבנות קיבלו סרט לבן חגיגי וכולם, יחד עם ההורים, הגיעו לבושים בחולצה לבנה.

במהלך הפעילות האורחים זימרו זמירות שבת, קידשו על היין, הדליקו נרות שבת, צפו בסרטון קצר והקשיבו להלכות ולמנהגים בקהלי ישראל השונים. כך יכלו הם לחוות את השבת הן מן ההיבט הכללי ומן ההיבט הקהילתי כאשר הוצגו כמה ממנהגי השבת של קהילות שונות, פולקלור המיוחד להם וסיפורי שבת המסופרים בתוך הקהילה.

ההורים הנרגשים הודו בסיום הפעילות למנהלת בית הספר ואמרו שהפעילות היתה מיוחדת, מהנה ומלמדת. הם אף ליוו את ילדיהם לפעילות האחרונה והמסכמת – ארוחת שבת בכיתות האם.

בבית הספר אומרים כי פעילות "שבת ישראלית" היוותה אירוע שיא לתהליך לימודי שעסק ביום השבת, מקורותיו וחשיבותו לעם היהודי. הפעילות התבצעה בשני מחזורים, מחזור ראשון לכיתה ג' ומחזור שני לכיתה ד', כאשר בכל מחזור השתתפו למעלה ממאתיים תלמידים והוריהם. "הצלחת הפעילות והתלהבות ההורים מדרבנת אותנו להרחיב את המיזם לכל תלמידי בית הספר" אומרים הם לסיכום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך