תושבת אשדוד קיבלה חצי מיליון שקל "דמי שתיקה" מראש עיריית אשקלון!

תושבת אשדוד ניהלה רומן דיסקרטי עם ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני במשך שנים ארוכות. בשלב מסוים דבר הרומן הגיע לידיעת בעלה, ובתיווכם של מעורבים נוספים, נחתם בין הצדדים הסכם סודי ואחריו הועברו לבני הזוג "דמי שתיקה" בהיקף של 500 אלף שקל. במשטרה חושדים כי "דמי השתיקה" מומנו בעיקר מכספי שוחד שהעבירו קבלנים ויזמים בעלי אינטרסים באשקלון. "האישה לא מוכנה בשום פנים ואופן לדבר על הפרשה, לא בצורה ישירה ולא בצורה עקיפה, כי היא חתומה תחת הסכם שלא מאפשר לה לעשות זאת. מדובר ביחסי מין בהסכמה, לא מדובר בעבירה פלילית, ואולי במקרים אחרים המשטרה תוכל לקבל פרטים יותר מעניינים, פה מדובר בהסכם שנסגר בצורה דיסקרטית והוא יישאר כזה", אומר אחד האנשים המעורים בפרשייה המסעירה * מעצרו של שמעוני ושל מקורבו משה פונטה (תושב אשדוד) הוארך ב-6 ימים נוספים

מסתבר שיש "כוכבת" מאשדוד בפרשיית איתמר שמעוני. מדובר באישה בשנות ה-40 לחייה, שניהלה רומן סודי עם ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני במשך מספר שנים. בשלב מסוים הרומן הגיע לאוזניו של בעלה, הפרשה התפוצצה ואנשיו של שמעוני החליטו להציע לבני הזוג "דמי שתיקה" בהיקף של חצי מיליון שקל. בין הצדדים נחתם הסכם סודי, שמצד אחד חייב את הזוג שלא לומר מילה וחצי מילה על הרומן האסור, ומצד שני שמעוני נדרש לשלם להם סכום של 500 אלף שקל במזומן. במשטרה חושדים כי "דמי השתיקה" מומנו בעיקר מכספי שוחד שהעבירו קבלנים ויזמים בעלי אינטרסים באשקלון.

על פי הידוע, ההסכם הגיע לידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה, שחוקרים באינטנסיביות את פרשת איתמר שמעוני, אך מאחר והאישה לא התלוננה על מעשים מיניים אסורים מצד שמעוני, אלא מדובר ביחסים בהסכמה, היא לא נחשבת ל"שחקנית" חשובה במערך החקירות הענק סביב פרשיית אשקלון. מה שכן, שמעוני המסובך עד צוואר חשוד כאמור כי הכסף הגדול ששולם לכמה נשים כ"דמי שתיקה" (כנראה מדובר ב-4-5 נשים), לא הגיעו בדרכים כשרות. בינתיים, נחקרה גם רעייתו של שמעוני במשטרה, וחוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בודקים האם היא ידעה על אותם "דמי שתיקה" שעומדים בבסיס החשד נגד בעלה.

על פי הדיווחים מחדרי החקירות של יאח"ה, איתמר שמעוני טען בחקירתו כי ערך הסכמי שתיקה עם מספר נשים, שאיתן ניהל מערכות יחסים אינטימיות בעשר השנים האחרונות, בעת שמילא תפקידים ציבוריים ופוליטיים. לעומת זאת, ממצאי החקירה נגד שמעוני מעלים חשד כי ביצע עבירות מין ב-4-5 נשים שעמן קיים מערכות יחסים. אחד החשודים שנעצר הודה בחקירתו כי ראה במו עיניו את ההסכם שערך עורך דין בין שמעוני לאחת המתלוננות בתמורה לשתיקתה בפרשה. מחקירתו של החשוד עולה כי שמעוני התחייב לשלם חצי מיליון שקלים לאחת הנשים, שמצדה התחייבה לשתוק ולא להתלונן נגדו. בעבר, עם פרסום הדברים בערוץ 10, שמעוני הכחיש מכל וכל את האירוע ואת קיומו של ההסכם המדובר. חשוב לציין כי עצם ניסוח ההסכם אינו מהווה עבירה פלילית, אך זאת רק במקרה שעורכי הדין לא ידעו שמדובר בניסיון להסתיר עבירות מין ובכך שמדובר בכספי שוחד ששולמו לנשים.

מעצרו של שמעוני הוארך ב-6 ימים
מעצרו של איתמר שמעוני הוארך ביום שלישי האחרון בשישה ימים בבית משפט השלום בראשון לציון. הוא נעצר בשבוע שעבר בחשד לעבירות מין, אונס, שוחד ושיבוש הליכי חקירה. גם מעצרו של משה פונטה (תושב אשדוד) הוארך בשישה ימים, והוא נחשב לדמות מרכזית בפרשה. יחד עימם הובא לבית המשפט מנכ"ל עיריית אשקלון חיים סופר, שנעצר בחשד לתיווך לשוחד, הלבנת הון והפרת אמונים, ומעצרו הוארך בשישה ימים. הוא נעצר לאחר שעל פי החשד ניסה לשבש את חקירתו של שמעוני, וכן נחקר על הלוואה אישית בסכום של 200 אלף שקלים שנתן למשה פונטה, הלוואה שיועדה עבור שמעוני. ככל הנראה מדובר בכספים שיועדו עבור הסכמי השתיקה של שמעוני עם המתלוננות. עם זאת, סופר הכחיש שידע למה יועדו הכספים ואמר להגנתו כי הם חברי ילדות.

השופט מנחם מזרחי אמר בדיון על סופר: "קיים חשד סביר לחשדות נגדו. קיים חשד שאם ישוחרר ישבש את החקירה. עניינו נקודתי אך יש לאפשר את סיום החקירה". על העצורים האחרים בפרשה אמר: "יש אמת בטענות שהם לא הופגשו עם ראיות, בעיקר בעניינו של שמעוני, ולא הוצגה הטענה המרכזית ולפיה ביצע עבירת מין בהיעדר הסכמה, היכן ומתי, באופן שיאפשר לו להסיר עננה כבדה זו. המשטרה יכולה להקפיץ את הכדור החקירתי מטעמיה אך יש לכך מחיר".

השופט מזרחי ביקר בחריפות את במשטרה, וטען כי לא ייתכן ששמעוני עצור זה יותר משבוע מבלי יכולת להגן על עצמו. "למה עד עכשיו לא הטחתם בשמעוני דברים בעניין עבירות האונס? שאלו אותו באופן כללי בצורה שהוא לא יכול להבין מה רוצים ממנו. למה לא אמרו לו מי מאשימה אותו, מה קרה שם, איפה זה קרה? אולי יש לו טענת אליבי. מילא לא לעשות עימות, אבל אדם צריך לדעת על מה מאריכים לו את המעצר".

עורך דין ירון לונדון, המייצג את שמעוני, אמר כי הוא טוען שהוא חף מפשע: "מרשי מודע לחשדות שמטיחים בו וטוען שיש לו הסברים טובים ומלומדים על כל אחת מהטענות שבאים וטוענים כלפיו. הוא טוען שהוא חף מפשע ושום דבר מהחשדות האלה, שאפשר לתרגם אותם בצורה זו או אחרת, ייענו על חשדות פליליים. אין במעשים שלו דברים פליליים – הן לגבי עבירות המין והן לגבי עבירות השוחד לכאורה".

עו"ד לונדון סיפר כי שמעוני לא שומר על זכות השתיקה ומשתף פעולה בחקירה. לגבי השוחד הסביר הפרקליט: "עצם זה שיש כסף עדיין לא אומר ששיש שוחד. כספים אפשר לקבל באלף ואחת צורות כמו הלוואות כאלה ואחרות, בקשה לתמיכה, לא כל קבלת כסף היא שוחד".

ועוד חיבור אשדודי לעבר של שמעוני
הרבה לא יודעים, אבל בשנת 2003 דרס שמעוני למוות הולך רגל. הוא לא הועמד לדין, אף שלפי עדותו בפני חוקרי אגף התנועה של המחוז הדרומי, הוא שתה אלכוהול לפני שהתיישב בכיסא הנהג. באותו הערב הוא סעד עם חברתו, לימים אשתו, במסעדת "פטרה" באשדוד. "ישבנו במקום ואכלנו סלט ועוגה", סיפר שמעוני בחקירתו. "אני שתיתי דיאט קולה וכוס של קוקטייל אורגזמה, עם קצת אלכוהול, לא חזק, מדובר בקוקטייל שמנת". כאשר חזר שמעוני בסביבות 02:30 בלילה לביתו באשקלון, הוא פגע בהולך רגל והרג אותו במקום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך