אשדוד מהערים המסוכנות ביותר בכבישים לצעירים

נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס מציגים כי אשדוד היא בין הערים הכי מסוכנות לצעירים בישראל. על פי הנתונים יחד עם תל אביב וירושלים, כ- 96 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים ב-11 החודשים הראשונים של שנת 2015, מתוכם ארבעה צעירים נהרגו (הנתונים נכונים ל-11 חודשים, ינואר - נובמבר )

מתוני עמותת אור ירוק עולה כי שבשנת 2015 נפגעו באשדוד כ- 96 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים ב-11 החודשים הראשונים של שנת 2015, מתוכם ארבעה צעירים נהרגו.

עוד עולה כי בשנת 2015 נהרגו 60 (כולל דרכים בין-עירוניות) צעירים בתאונות דרכים, נתון דומה לשנת 2014, כאשר 26 היו בני החברה הערבית ואילו 33 משתייכים למגזר היהודי. כלומר, למרות שהחברה הערבית מהווה רק 20% מכלל האוכלוסייה בישראל, 43% מההרוגים הצעירים בתאונות דרכים הם ערבים (הנתונים נכונים ל- 27.12.15). ובסך הכול נפגעו בערים 2,739 צעירים בתאונות דרכים ו-15 צעירים נהרגו בשנת 2015

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "משרד החינוך חייב לכלול שיעורי בטיחות בדרכים במערכת השעות לתמידי כיתות ט' וי' כדי לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה בקרב בני הנוער בתאונות דרכים. ישנה משמעות גדולה מאוד ללימוד של לפחות שעה שבועית אחת של בטיחות בדרכים. הטמעת ערכי הזהירות בדרכים בגיל צעיר יכולים להציל חיים".

אוכלוסיית הצעירים (15-24), היא אחת האוכלוסיות הפגיעות ביותר במדינת ישראל מתאונות דרכים, יחד עם קשישים וילדים.
עייפות, נהיגה במהירות גבוהה, נסיעה ללא חגורות בטיחות ונהיגה תחת השפעת אלכוהול: כל אלה מאפיינים את נהיגת הצעירים. נוסף על מאפייני נהיגה אלו, הצעירים הם נהגים חסרי ניסיון ואינם יודעים כיצד להתמודד עם הסכנות שאורבות להם בכביש. כדי לצמצם את היפגעותם הגבוהה של נהגים צעירים בתאונות דרכים, עמותת "אור ירוק" מפעילה את תכנית "סינמה דרייב", אשר מורכבת מתכנית מולטימדיה תלת ממדית שבאמצעותה נחשפים בני הנוער לסכנות שהכביש מציב בפניהם.
בין הנושאים העיקריים בהם מטפלת התכנית: נהיגה במהירות מופרזת, הסחת דעת, נהיגה תחת השפעת אלכוהול וסמים, לחץ חברתי ואי חגירת חגורת בטיחות.

כדי לצמצם את מספר הצעירים שנפגעים מדי שנה בתאונות דרכים, יש להגביר את האכיפה במקומות הבילוי ולהרתיע נהגים צעירים מלנהוג תחת השפעת אלכוהול. כמו כן על המשטרה לאכוף את חוק 0% אלכוהול, האוסר על נהגים חדשים לשתות כל כמות אלכוהול שהיא לפני הנהיגה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך