מדינות הליגה הערבית חוששות מאוד מהתפתחותו של נמל אשדוד

בעקבות חיבור מסילת ברזל מנמל אשדוד לנמל אילת ישנו חשש גדול בעולם הערבי שישראל תחזק את מעמדה הכלכלי והפוליטי מול מדינות אסיה ומערב אירופה, מה שיגרום לזעזוע בכלכלה המצרית.

התרחבותו של נמל אשדוד, ואפשרות ההנגשה שלו יחד עם רכבת לנמל אילת גורם לחשש כלכלי גדול בעולם הערבי, במאמר שפורסם באתר ירדני בשם "עמוניוז" מביע הכותב דאגה מכוונתה של ממשלת ישראל לחבר את נמל אשדוד ונמל אילת באמצעות כביש ומסילת ברזל.
במאמר, שפורסם תחת הכותרת "מסילת ברזל בין אשדוד לאילת, האם הליגה הערבית מודעת לכך?", נטען כי לישראל יש תכנית לעקוף את תעלת סואץ ולחזק את קשריה המסחריים עם מדינות דרום-מזרח אסיה ואירופה באמצעות השימוש בציר הזה. בכך, נטען, תחזק ישראל את מעמדה הפוליטי והכלכלי באזור על חשבון מדינות ערביות ובראשן מצרים.

במאמר נכתב עוד כי מדובר בסיכון אסטרטגי וכלכלי גדול עבור מצרים, שכלכלתה מרוויחה כ-5 מיליארד דולר בשנה ממעבר אוניות בתעלת סואץ. עוד פורסם, כי מפתיע שעד כה הליגה הערבית לא התייחסה לנושא ולא הביעה את זעמה על התוכנית הישראלית. כמו כן נמתחת ביקורת על ממשלת מצרים, שאינה מודעת לפרויקט הישראלי, או לא מייחסת לו כל חשיבות.

בתמונה: נמל אילת

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך