חדר השלווה הירוק

אם תגיעו לבית ספר נוף ים תראו שזה אפשרי. מרב יגר רכזת חינוך והסברה באיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה, מספרת על בית הספר אשר זכה בתמיכת המשרד להגנת הסביבה, הקים חדר שלווה ירוק ואפילו לקח את הנושא צעד אחד קדימה, בצורה מרשימה ומעוררת השראה.

בית הספר נוף ים שיפץ ושדרג את חדר הביטחון והפך אותו לחדר שלווה ירוק. "אין טבעי יותר מלהפוך חדר זה דווקא לחדר שלווה ומעתה הוא ישמש את התלמידים גם בעת רגיעה וגם בעת חרום" אומרים בבית הספר ומתארים את התהליך שהחל בארגון מחדש של תשתיות החדר, החלפת הרצפה, ציפוי הקירות והחלפת התקרה.

עליזה יפרח, מנהלת בית הספר, מתארת את התהליך החינוכי: "הבניית התוכן והעיצוב של החדר החלו בדגשים העיקריים שהנחו אותנו תוך שילוב התלמידים באופן פעיל בתהליך והתמקדות בנושא הפחתת פסולת ותרבות צריכה". יפרח מוסיפה ואומרת: "הסדנה הראשונה שעברו התלמידים עסקה באמן חנוך פיבן ובהשראתו, כאשר הם יצרו תמונות בשימוש חוזר מפסולת". בסיומה של הסדנה אגב, התמונות מוסגרו ובחדר הוקם קיר המהווה פסיפס מרתק של חנוך פיבן.

השלב הבא התמקד בתהליך בניית הרהיטים לחדר שכלל פינת ספרייה של ספרים ירוקים העשויה מפסולת של חברת חשמל, כורסאות ישיבה מצמיגים, פינת יצירה של חומרים משימוש חוזר שנבנתה מארגזי שוק אשר עברו הסבה למדפים, ושולחן גדול במרכז החדר הבנוי בשימוש חוזר ועל גביו תועד בתמונות התהליך.

רכזת איכות הסביבה של בית הספר הגב' מירה פרנק, מסבירה כי: "החדר ישמש אותנו באופן שוטף לפעילות חווייתית ולסדנאות, אך לא רק לכך! בבית הספר יש מועצת תלמידים ירוקה פעילה מאוד, והחדר יהיה בית לפעילות שוטפת של המועצה, לעריכת ימים ירוקים משמעותיים בבית הספר וכמובן לאירוח של הקהילה – אירוח של תלמידי מועצות ירוקות מבתי ספר אחרים באשדוד ואירוח של ילדי גנים".

בינתיים צוות בית הספר, צוות החינוך של איגוד ערים והרשת הירוקה ונציגות ועד ההורים, ערכו טקס חנוכה לחדר השלווה, גזרו את הסרט ונכנסו לפעילות בחדר. ד"ר רוזן בירכה את השותפים למיזם, העניקה לצוות שלט שגם הוא יצירת אמנות בשימוש חוזר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך