רובוט הציל את רחמים מסיקה מאשדוד

מיטב הרופאים לא הצליחו להבין מה גורם לכאבים עזים בכתפו של רחמים מסיקה (63)/ רק לאחר שהתברר כי הכאבים נובעים מגידול מסוכן ליד ליבו, הוא עבר ניתוח חדשני ע"י רובוט, ניתוח שנמשך 45 דקות בלבד

רחמים מסיקה מאשדוד נכנס לספרי ההיסטוריה של עולם הרפואה בישראל, לאחר שהיה האיש הראשון בארץ שעבר ניתוח לב בעזרת רובוט. במשך חצי שנה הסתובב מסיקה בן ה-63, עם כאבים בכתפו השמאלית. רק לאחר שהחליף רופא אורתופד וערך כמה בדיקות סי.טי, גילה את המקור לכאבים – גידול ליד ליבו, שהסרתו דרשה שימוש בניתוח חדשני.

מסיקה, שבמשך חצי שנה אובחן כסובל מ"דלקת חריפה" ונטל אנטיביוטיקה, גילה ששינוי במינון לקיחת התרופה אינו גורם לכאבים להיעלם וכי ייתכן שהאבחנה שנתנו לו רופא המשפחה והאורתופד שגויה מיסודה. האורתופד הנוסף אליו התקשר אליו יומיים לאחר הבדיקה בכתפו, ואמר לרעייתו שעל מסיקה לגשת מיד לרופא משפחה, עקב "ממצא כלשהו ליד הלב". מסיקה הופנה לבדיקת סי.טי בחזהו, שם התגלה לבסוף הגידול. "כולם סביבי נלחצו, אבל אני מאמין בגורל, אז שמרתי על קור רוח", אמר.

מסיקה נשלח לבית החולים בילנסון שבפתח תקווה, שם ניתנה לו האפשרות לעבור את הניתוח בהליך המבוצע באמצעות רובוט. הליך שאמנם שכיח בניתוחי אורולוגיה וגינקולוגיה, אך טרם נוסה בניתוחי חזה. הניתוח החדשני, לראשונה בארץ, הסתיים בתוך 45 דקות בלבד, והצריך אשפוז קצר מאוד של 24 שעות. מסיקה בחר להישאר להשגחה של 24 שעות נוספות, ואחריהן שוחרר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך