תקציב עיריית אשדוד לשנת 2016 – מעל 2 מיליארד שקל!

עיריית אשדוד מתנהלת בצורה יוצאת מן הכלל מבחינה כספית, וסיימה את שנת 2015 עם עודף תקציבי של 31 מיליון שקל

לכל אלה שחוזרים שוב ושוב על המנטרה הקבועה והשחוקה שעיריית אשדוד היא בזבזנית ולא מספיק אחראית על כספי הציבור שמופקדים בקופת העירייה, אותי לימדו שעם מספרים לא מתווכחים – העירייה סיימה את שנת 2015 עם עודף של 31 מיליון שקל, הנתון הגבוה ביותר מבין כל הערים בישראל. נתון שכזה למעשה נותן תשובה חד משמעית לכל מחפשי דיבתה של העיר – ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי וצוות הפקידות הבכירה בעירייה, שומרים על כספי הציבור וחסכו לנו בשנה האחרונה הוצאות של 31 מיליון שקל, שהיו אמורים לצאת מהקופה, אך בזכות התנהלות אחראית, מקצועית ודקדקנית, הכסף הזה נחסך ויעבור כולו למען הציבור לשנת הכספים החדשה שכבר יצאה לדרך.

תקציב עיריית אשדוד לשנת 2016 עומד על 1.516 מיליארד, עלייה של 77 מיליון שקל לעומת התקציב של השנה החולפת. תקציבי הפיתוח עומדים על 588 מיליון שקל, בתוספת תקציב מותנה של כ-50 מיליון שקל. על ההכנסות הצפויות של עיריית אשדוד לשנה הקרובה, ועל בסיסן נבנה ספר התקציב שהפך השנה לחברתי יותר, עם הרבה מאוד בשורות חיוביות לציבור הרחב.

חשוב לציין כי למרות ההוצאות הצפויות הרבות, תעריפי הארנונה למגורים באשדוד, הם מהנמוכים ביותר מבין 20 הרשויות הגדולות בארץ, וכך גם תעריף הארנונה לעסקים שהינו מהנמוכים בארץ. זאת ועוד, גם השנה 115 רשויות ומועצות הגישו בקשה לעלות את תעריפי הארנונה, ואשדוד שומרת על המסורת של השנים האחרונות ומסרבת להגיש את הבקשה. מנגד, הניהול הכלכלי-מקצועי יוצר את היכולת של הרשות להקטין את הנטל על התושב, וכן להגדיל את ההשקעות בתושב בכל תחומי החיים, וכך גם בשנת 2016 ניתן לראות המשך צמיחה והשקעה פר תושב של 6,799 שקל לעומת 6,647 שקל בשנת 2015.

תקציב החינוך ממשיך להיות הגבוה ביותר מכלל האגפים, וגם השנה נרשם גידול של 11 מיליון שקל, ובסך הכל גידול של 30 אחוז בחמש השנים האחרונות. בכל שנה אשדוד זוכה להגיע להישגיים גבוהים מאוד בתחרויות ארציות ובינלאומיות, וילדי אשדוד מייצגים ויותר מפעם אחת את מדינת ישראל בתחרויות השונות.

שדרוג חזות וניקיון העיר ימשיך להיות חלק מרכזי בעשייה העירונית, בשנת 2016 התקציב יגדל ויוכנסו כלי עבודה חדשים כחלק מהתייעלות והרצון להרחיב את היעדים בנושא. המהפכה שעברה אשדוד זוכה להצלחות, ובשנים האחרונות קיבלה העיר את פרס העיר הירוקה ופרסים נוספים, כולל כוכב הזהב של ישראל יפה לשנת 2015.

תקציב הרווחה יגדל בשנת 2016 ב-13 מיליון שקל ובסה"כ בחמש השנים האחרונות נרשמה עלייה של כ-50 אחוז בתקציבי הרווחה.

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי: "שנת 2015 התאפיינה בהמשך עשייה עירונית אדירה, שמיצבה את אשדוד בין הערים האיכותיות והמובילות במדינת ישראל. תוצאות ההשקעה ניכרות בכל תחומי החיים ובכל רחבי העיר, תוך שהיא מביאה לידי ביטוי אחריות ציבורית וניהולית ארוכת טווח. חשיבה המתמקדת בתושב ובאיכות חיי התושב המתוכננת בקפידה גם לשנים הבאות, במטרה להמשיך ולהפוך חזון כולל למציאות חיה. כל זאת, לצד שמירה קפדנית על האיזון התקציבי של הרשות ויתרה מכך, הקצאת המשאבים הנעשית באחריות רבה, במסירות ובקפדנות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך