יצחק מויאל: "לאיש לא אכפת שעובדי בניין רבים משלמים בחייהם"

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין בארץ יצחק מויאל, מוביל שורה של מהלכים, כדי לצמצם משמעותית את מספר הנפגעים בקרב עובדי הבניין בישראל, בתאונות עבודה

הסתדרות עובדי הבניין, בראשות יצחק מויאל (תושב אשדוד), יוזמת הסכם קיבוצי מיוחד לתחום הבטיחות בענף הבניין, וקוראת למשרד הכלכלה להיות שותפה להסכם, במטרה להגביר את האכיפה ופיקוח על אתרי הבנייה, ובכך למנוע נפגעים ומקרי מוות מיותרים של העובדים בבניין.

ההסכם הקיבוצי יכלול: הכשרה מיידית של 30 פקחי בטיחות באתרי בנייה נוספים. העלאת שכרם של המפקחים בצורה משמעותית, על מנת לעודד גיוס אנשים מקצועיים לתפקיד. הטלת קנסות על מעסיקים ועובדים שלא שומרים על נוהלי הבטיחות. מניעת כניסת עובדים שלא עברו הכשרה מקצועית או קורסים לבטיחות לאתרי בנייה. הקמת מועצה ציבורית שתורכב מנציגי משטרה, פרקליטות, התאחדות בוני הארץ, משרד הכלכלה, משרד השיכון, רשם הקבלנים והסתדרות עובדי הבניין. המועצה תהיה הגוף שירכז את המידע על כל תאונה באתרי הבנייה, תעקוב אחר הטיפול של רשויות האכיפה, ותבנה מאגר נתונים כולל בתחום תאונות העבודה באתרי הבנייה בישראל.

בשנת 2014 נהרגו בישראל 31 עובדים, ומספר דומה גם ב-2013. בחודש אוגוסט האחרון בלבד נהרגו 8 פועלי בניין. לשם השוואה, בבריטניה יש אוכלוסייה הגדולה פי 8 מישראל ומספר ההרוגים דומה.
"יש את כל החוקים שצריך", אומר יו"ר הסתדרות עובדי הבניין יצחק מויאל, "ומה שאין זו אכיפה וענישה מרתיעה. משרד האוצר לא מקצה תקציבים מספיקים על מנת לקלוט עובדים מקצועיים ומיומנים על מנת לאכוף את החוקים הקיימים, ולאיש לא אכפת למרות האסונות הכבדים שמתרחשים לנגד עינינו. כמו כן יש לטפל בסוגיית העובדים שלא ממלאים אחר הוראות הבטיחות באתרי הבנייה".

מויאל הוסיף ואמר: "אנחנו, כמי שאמונים על זכויות העובדים, דורשים מהממשלה להכפיל ולשלש את תקציב הפיקוח על אתרי הבנייה ולהביא לכך שאתרי בנייה יהיו מקומות עבודה בטוחים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך