המיזם החברתי-כלכלי של אלירז שדה הגיע לאשדוד

בחמישי שעבר נפתח באשדוד הסניף השני של רשת "החקלאי", רשת ירקניות חברתית כלכלית בפריסה ארצית, שהקימה קבוצת משקיעים, ביניהם אלירז שדה, זוכה העונה השנייה של "האח הגדול" ומנחה בערוץ 20. שני הסניפים הראשונים של הרשת נפתחו באשדוד, ברובע א' וברובע הסיטי, ואלירז, "הפנים של הקבוצה", קידם את המהלך בכל כלי תקשורת אפשרי, ואף קפץ לפתיחה, "נמכור איכות מבלי לגזור קופון שערורייתי על הצרכן או החקלאים", אמר

קבוצת יזמים בראשות הפרסומאי אלון יעקבי, הקימה בשיתוף עם חקלאים ישראלים מיזם חברתי-כלכלי בצו השעה: רשת ירקניות שכונתיות ארצית במחירים אטרקטיביים. הרעיון הוא שהרשת תשווק פירות וירקות איכותיים במיוחד ללא פערי תיווך שערורייתיים בין החקלאי לצרכן, כך שסל המוצרים של התוצרת החקלאית יהיה סל המוצרים הזול ביותר בישראל. בין השותפים במיזם החקלאי ברק אמיגה, אשר הוביל לפני למעלה משנה את מחאת הפלפלים, ואיש התקשורת אלירז שדה, זוכה העונה השנייה של "האח הגדול", שהפך מאז למנחה רדיו וטלוויזיה ומתגורר כיום ברחובות עם בת זוגתו אילנית לוי. שני סניפי "החקלאי" הראשונים מתוך 100 סניפים המתוכננים להיפתח ברחבי הארץ, נפתחו באשדוד. חנות אחת בשבי ציון 8 ברובע א', והשנייה בכיכר הסיטי ברחוב העצמאות 58. החנות השנייה נפתחה בחמישי שעבר, במקביל להצפה בכל אמצעי התקשורת האפשריים. "הרשת תשווק תוצרת חקלאית איכותית ללא פערי התיווך השערורייתיים שנהוגים כיום", אמר שדה. "פערי התיווך האלה גורמים לחקלאים הפסדים עצומים ובאים לידי ביטוי גם במחיר המופקע שמשלם הצרכן.

ברשת 'החקלאי' נמכור איכות מבלי לגזור קופון שערורייתי על הצרכן או החקלאים. נוכחנו לראות כי עולם הפרי והירק בישראל מתקיים כעולם בורסאי, הצרכן הישראלי כבר מזמן לא פראייר והיום הוא מבין שמי שמוכר לו עגבנייה בשקל מוכר סחורה סוג ב' ומרוויח את ההפרש במוצרים אחרים שהוא מוכר ברשת שלו".

כאמור, בימים אלה נפתחו 2 הסניפים הראשונים באשדוד, ועל פי התוכניות, הרשת תפעל בשיטת זיכיונות והיא תמנה בשלב הראשון 24 סניפים, כאשר לאחר פתיחת הסניפים באשדוד הערים הבאות בהן יפתחו סניפים נוספים יהיו רחובות, ראשון לציון ונס ציונה. ההשקעה ב־24 הסניפים הראשונים מוערכת בכ-8 מיליון שקל. על העיצוב של חנויות הרשת הופקד המעצב מושיק גאלמין. אלירז מסר בראיון למוסף "ממון" ב"ידיעות אחרונות" כי עבור זיכיון ייגבה סכום של 89 אלף שקל ובנוסף עלות הקמת סניף היא 80,000 – 120,000 שקל. לזכיינים מובטח טווח של 2 ק"מ בין זכיין לזכיין. המודל העסקי מבוסס על הסכמי אספקה ישירים מול החקלאים, תוך סגירת מחיר מראש לעונה והבטחה כי במקרה של שינוי דרסטי במחירים ייהנה החקלאי "ממחיר רצפה" שימנע ממנו הפסד.

לחברה מחסן לוגיסטי ראשון במושב גן הדרום, שממנו היא מפיצה את התוצרת לחנויות. למי שתוהה איך מתחבר סלב לירקנות, גילה אלירז לשרון גל, המנחה בערוץ 20 את התכנית "כלכלי בלילה", כי כשהיה חייל משוחרר הוא עבד בשוק. "לכולם יש חיבור עם פירות וירקות, לא צריך חיבור מיוחד למוצר צריכה שהוא הבסיסי אורגינל", אמר. "יש כאן הזדמנות להיות חלק מהורדת יוקר המחיה בישראל. הנושא הכלכלי־חברתי מאוד מעסיק אותי. אני מאמין שכל עסק צריך להיות כלכלי ולהרוויח, אבל לא רווח חזירי קפיטליסטי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך