בשורה לכיס של כולם: הושקה רפורמה בשוק הפנסיה

מדינת ישראל תבחר את קרן הפנסיה הזולה ביותר ותאפשר למעסיקים לבחור קרן אחרת בתנאי שאפשרה הליך תחרותי. שר האוצר כחלון: "הרפורמה תוזיל משמעותית את דמי הניהול ותעזור בעיקר לעובדים שאינם מאוגדים"
שטרות כסף

רפורמה חדשה של אגף שוק ההון והחסכון הפנסיוני במשרד האוצר עשויה להוזיל לציבור את גובה דמי הניהול בתשלום לקרנות הפנסיה. על פי הרפורמה, משרד האוצר יצא במכרז בין קרנות פנסיה שונות ומי שתיתן את דמי הניהול הנמוכים ביותר תוגדר כקרן הפנסיה שבה כל עובד יתחיל להפריש אליה את כספו אלה אם בחר אחרת. לגבי המעסיקים, הם יוכלו לבחור בקרן שונה מהברירת מחדל אך זאת בתנאי שקיימו הליך תחרותי שיוזיל את תנאי הקרן לעובד.

לקרן הפנסיה שתבחר יצורפו העובדים שלא בחרו בעת הצטרפותם למקום העבודה במוצר פנסיוני, אלא אם השיג להם מעסיקם הסדר פנסיוני אחר. העובדים שיצטרפו יהיו זכאים להטבה בדמי ניהול למשך חמש שנים ממועד הצטרפותם. באוצר ציינו כי מאות אלפי עובדים במשק משלמים כיום דמי ניהול מקסימליים של 0.5% מהצבירה ו-6% מהתגמולים. רוב עובדים אלו אינם מאוגדים ולכן אינם יכולים להתמקח על הסכום. גביית דמי ניהול בשיעור מקסימלי פוגעת בסופו של דבר בהכנסה של העמית בפרישה.

שר האוצר משה כחלון אמר על הרפורמה: "צעד אחר צעד, אנחנו מבצעים פעולות להוזלת דמי הניהול ולהגברת התחרות בשוק הפנסיוני, עובדים רבים משלמים עדיין דמי ניהול גבוהים מדי, אך בעזרת הרפורמה הזו נקטין במידה משמעותית את רמת הפגיעה בחיסכון הפנסיוני שלהם. הרפורמה תוזיל משמעותית את דמי הניהול ותעזור בעיקר לעובדים שאינם מאוגדים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך