אלון חסן נלחם: "ניסו לתפור לי תיק, אבל הכל התפוצץ להם בפנים"

מול האישומים הלא פשוטים והחקירות הבלתי נגמרות, אלון חסן זכה לנקודות זכות משמעותיות לאחר שתיק החקירה בפרשת צ'יף אסיה, בה עלה חשד כי חסן ואחרים רכשו דלק גנוב בלב ים ומכרו אותו בארץ במחיר גבוה, נסגר לאחר שחסן הוכיח כי עד המדינה שיקר

אלון חסן טוען לאורך כל הדרך שתפרו לו תיק, שהחקירות נגדו היו "מזוהמות", בגלל החיבור המסוכן בין החוקר הבכיר ערן מלכה לפרקליט המושחת לכאורה עו"ד רונאל פישר. בחלק מהמקרים הטענות שלו לא זכו לביסוסים והוחלט להגיש נגדו כתבי אישום בכמה וכמה סעיפים, ובחלק אחר חסן זכה לנקודות זכות משמעותיות מאוד, כאשר חלק מהפרטים החדשים נחשפו ב"יומן שישי" של חדשות 10 עם איילה חסון.

איילה חסון הביאה תיעוד מרתק מחדרי החקירות, שמציג באור חדש את החקירה שהובילה במרוצת הזמן לפרשת רונאל פישר. בצילומים מחדרי החקירות נראה מי שהיה יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, מאבד את עשתונותיו מול ההאשמות שהוטחו בו ומעלה שאלות לגבי החקירה כולה.

החקירה היא בפרשת צ'יף אסיה, בה עלה חשד שחסן רכש דלק גנוב בלב ים, יחד עם אחרים, מכר בארץ וגזר קופון שמן. בתיעוד שהגיע לידי "שישי", נראה עימות בין חסן לעד מדינה שגייס רב-פקד ערן מלכה, חברו ואיש סודו של פישר. פישר, כזכור, שימש פרקליטו של חסן. חסן טען כבר אז בחדרי החקירות, עוד לא לפני שפרשת פישר התפוצצה, כי תופרים לו תיק, שמעולם הוא לא פגש את עד המדינה והוא כלל לא מכיר אותו. החוקרים המשיכו לשאול את חסן שאלות קשות, והוא התפרץ לעברם: "אתם תופרים לי תיק".
בתחקיר של איילה חסון צללו אל תוך החקירה ההיא, ובחנו האם ייתכן שהחקירה כולה הומצאה? שהיא התבססה על תיק-סרק שמישהו ניסה לתפור לחסן? לשאלות האלה יש תשובות שחלקן לטובת חסן. בסופו של דבר הוחלט שלא להגיש נגדו כתב אישום בפרשה הספציפית הזו, מאחר והוא הצליח להוכיח דרך איכוני הטלפון הנייד שלו, כי הוא כלל לא נכח במקומות המפגש שעד המדינה ציין בצורה ברורה במהלך החקירה.

חסן ממשיך להיאבק גם בימים אלה על תיקים אחרים שתלויים נגדו, וטוען כי גם שם יוכח כי החקירה זוהמה, ואין לה שום ערך, בעקבות החיבור המסוכן שנוצר בין ערן מלכה, רונאל פישר ורות דוד.

חסן אמר בעבר בכלי התקשורת: "הייתי צריך להעביר לרונאל פישר את 150 אלף השקלים שהוא דרש כדי לעצור את החקירה. עשיתי טעות כשסירבתי לשלם. הייתי צריך לתת לרונאל את הכסף, לומר לו שמדובר מבחינתי בשכר טרחה ושיעשה איתו מה שהוא מבין. מה יצא לי מזה שהייתי ישר? במקום לקבל פרס על שחשפתי את פרשת השחיתות הגדולה ביותר בארץ, אני נרדף על ידי גורמי אכיפת החוק, שכועסים עלי שחשפתי אותם במערומיהם. המשטרה הרסה את החיים שלי ושל המשפחה שלי, ובסוף אני נאלץ להתמודד גם עם כתב אישום דמיוני. אם מישהו ימצא רמז לכך שפשעתי, אודה ברצח ארלוזורוב".

חסן התייחס בעבר גם לחקירות הקשות שעבר לא מכבר: "כל עוד הרגשתי שהחוקרים מורחים את הזמן וחוזרים על אותן שאלות, הגבתי בסבלנות. לא התאפקתי כאשר העלו את הפרשה של חברת צ'יף אסיה, הנוגעת להברחות דלק לחו"ל, באותו רגע התפוצצתי. לא הבנתי מה הקשר שלי לנושא. הטיחו בי שיש עד מדינה נגדי, ואני לא מבין על מה הם מדברים. הרגשתי שאף אחד לא מאמין לי. אחר כך עוד התברר שניסו להתנקש בחייו של עד המדינה, ושוב חקרו אותי. המשטרה הציגה אותי כראש ארגון פשע. רק לאחר זמן רב הבינו שאין לי חלק בסיפור, והוא לא מופיע בטיוטת כתב האישום נגדי. רק בדיעבד למדתי עד כמה ראש צוות החקירה שלי ניסה להפיל אותי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך