בית החולים הציבורי באשדוד פותח את שעריו בעוד כשנה!

בניגוד לכל התחזיות וההערכות, בית החולים החדש באשדוד כנראה ייפתח את שעריו בתחילת שנת 2017, ויכלול 300 מיטות בשלב הראשון (ותוך זמן קצר יוכל להכפיל את כמות המיטות). מאות פועלי בניין עובדים במקביל על הקמת בית החולים, שנבנה בסטנדרט בנייה חדש וירוק, וניתן לומר באחריות שהוא יהיה בית החולים החדיש והמפואר בארץ

ביום רביעי בבוקר הגענו לבית החולים החדש, המוקם בכניסה הדרומית לעיר, ונדהמנו מקצב הבנייה. על פי הערכות, קרוב ל-500 פועלי בניין מצויים בעבודה אינטנסיבית בשטח בית החולים, כאשר שני הבניינים הענקיים כבר עומדים על תילם, כולל חיפוי חיצוני, ועתה הם מתחילים לעבוד על החלקים הפנימיים, על החיבורים הטכנולוגיים המורכבים, מאחר ובית החולים אמור להיות המתקדם ביותר והחדיש ביותר מבין כל בתי החולים בארץ.

בתחילת הדרך היו הערכות כי בית החולים ייפתח את שעריו בשלהי שנת 2017, אולם בעקבות קצב העבודות המדהים כרגע התאריך המשוער הוא חודש מאי 2017, ויש כאלה הטוענים כי חנוכת בית החולים עשוי להיות בתחילת שנת 2017, משמע בעוד כשנה לערך.
בית החולים הציבורי, המוקם על ידי אסותא מרכזים רפואיים בעלות של 650 מיליון שקל, יהיה ממוגן מפני ירי טילים ויעמוד בדרישות המחמירות ביותר של פיקוד העורף. לתושבי אשדוד, שנאלצו עד כה לצאת משערי העיר על מנת לקבל טיפול רפואי, יהיה בקרוב חדר מיון, חדרי ניתוח, מחלקות יולדות, לב, אורתופדיה, ילדים ועוד.

כפי שמקובל היום בעולם, גם בניית בית החולים באשדוד יהיה בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בנייה ירוקה ויכלול חסכון באנרגיה ובמים, אי חשיפה לחומרים מסרטנים, מחזור, בנייה מחומרים ירוקים ושימוש במים ממוחזרים לצורך השקיה. אלו הם רק חלק ממאפייניו הייחודיים של בית החולים הירוק הראשון, שבעוד כשנה ישרת למעלה מ- 300,00 מתושבי אשדוד והסביבה, שיוכלו לקבל שירותים רפואיים קרוב לבית.

הקמתו של בית החולים צפויה לספק תעסוקה ללמעלה מ-1,000 מתושבי האזור, החל מרופאים ואחיות וכלה בכוח עזר ועובדי מנהלה. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, מתכוון לדרוש כי לבני העיר תהיה עדיפות בהליך קליטת העובדים. מזה כמעט 30 שנה שלא נבנה בית חולים ציבורי במדינת ישראל, ואשדוד היא העיר הראשונה אשר הצליחה לפרוץ את המחסום, ולאחר מאבק עיקש שהוביל ראש העיר, החליטה הממשלה שהגיע הזמן בנות בית חולים ציבורי נוסף על אלו אשר כבר פועלים במדינת ישראל, מתוך הצורך האמיתי לתת שירותי רפואה מתקדמים לתושבי העיר אשדוד, השישית בגודלה וליישובי הסביבה.

החלום של תושבי אשדוד מאז ותמיד היה בעיקר בניית בית חולים ציבורי שיפעל בעיר וייתן מענה רפואי טוב ומתקדם, הנסיעות לבתי החולים הפועלים בסביבה הפך לקשה ורבים לא הבינו הכיצד מאז הקמתה של העיר אשדוד לא נאבקו קברניטיה על בניית בית חולים בעיר, שיספק בנוסף גם אלפי מקומות תעסוקה, וכך תהפוך אשדוד לעיר מטרופולין.

בשנת 2002 חוקקה ממשלת ישראל את החוק להקמת בית החולים הציבורי באשדוד, אותו יזמה ח"כ סופה לנדבר ולצידה עמד ד"ר יחיאל לסרי וביחד עבדו ימים ולילות במטרה לשכנע את השרים להצביע בעד הצעת החוק אשר אושרה לבסוף. לאחר האישור והציפייה שכעת תתחיל בניית בית החולים, המציאות הייתה עגומה בשטח ללא עבודות ולמכרזים שהוצאו להקמת בית החולים לא הוגשו הצעות לא היו מתמודדים במכרז ולכן ממשלת ישראל נאלצה לבטל מספר מכרזים. משנה לשנה המצב דעך יותר ולאחר שממשלת ישראל חשה שלא קיים רצון אמיתי מצד ראש העיר דאז אינג' צבי צילקר, לבניית בית חולים באשדוד הוחלט בשנת 2006 לבטל את החוק להקמת בית החולם, ובחוק ההסדרים באותה שנה כבר הוכנס הסעיף לביטול החוק ובכך החלום של תושבי העיר הגיע עמד להגיע לקיצו.

ד"ר יחיאל לסרי, שהיה באותה תקופה מ"מ ראש העיר, החליט שלא ניתן לוותר ולהפקיר את תושבי אשדוד והחליט לעמוד בראש המאבק העירוני להקמת בית החולים הציבורי, ביחד עם ח"כ סופה לנדבר ואבי הלוי, שהיה יו"ר הוועד הציבורי, הם יצאו למאבק נגד ביטול החוק.
לפני מספר חודשים, כאשר עמד ראש העיר יחיאל לסרי, בשטח בית החולים הציבורי וראה את יסודות בית החולים כבר יצוקים עמוק באדמה והבסיס של בית חולים הציבורי עומד על תילו, הבין שאת ההתחייבות הגדולה לתושבי העיר, כפי שהבטיח בכל משך המאבק ובמיוחד בתקופת הבחירות הקודמת כאשר הנושא של בית החולים היה הנושא המרכזי בבחירות, הוא הצליח לקיים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך