דרמה: הבעל החל ליילד את אשתו בבית – חבל הטבור נכרך סביב צווארו של התינוק

היום (21/12) לפנות בוקר (05:10) הובהלו באמבולנס לחדר הלידה בבית החולים קפלן ג'ואנה (30), תינוקה ו...הבעל מרדכי (37), שוטר, תושבי אשדוד, שמספר דקות לפני כן יילד בהצלחה את אשתו על כורסא בסלון ביתם לאחר שהחלה בתהליך לידה. במהלך הלידה נכרך חבל הטבור סביב צווארו של התינוק ופעולה מהירה של מרדכי הצילה את חייו – ואז נשמע בכי ראשון של התינוק. מיד עם הגעתם לשערי בית החולים המתין צוות של רופא, מיילדת ואחות שטיפלו בהם במסירות רבה. לתינוק, שנולד במשקל 3.400 ק"ג, לאם ולאב המאושרים שלום.

ג'ואנה, אמא לשני ילדים בני 5.5 ו – 4, נמצאת בשבוע ה 40 להריונה ולקראת שעה 04:00 לפנות בוקר החלו צירים והיא החלה להרגיש לחץ. "הערתי את מרדכי ואמרתי לו שאני מרגישה שהראש של התינוק בחוץ", היא מתארת. "מרדכי התקשר למד"א ואמר לי שנתחיל תהליך לידה בליווי טלפוני צמוד של נציג מד"א". מרדכי סיפר שראה ממש נצנוץ של ראש התינוק ומלידות קודמות הוא זכר כיצד המיילדת תפקדה במהלך הלידה. "כשהוצאתי את כל גופו של התינוק הוא לא בכה. נלחצנו מאוד. ואז הבחנתי שחבל הטבור כרוך סביב צווארו והתחלתי לצעוק בטלפון שהתינוק לא בוכה. או אז שמתי אותו על ג'ואנה והתחלתי להתיר את חבל הטבור ומיד לאחר ששחררתי אותו, החל התינוק לבכות ונרגענו", הוא מתאר.

צוות מד"א הגיע וחתך את חבל הטבור ולבקשת היולדת ובעלה נסעו ישירות לחדר הלידה בבית החולים קפלן. "הגענו לקפלן וכאן כבר היה צוות רפואי שטיפל בתינוק ובג'ואנה באופן מקצועי ומעורר כבוד. יהיה הרבה מה לספר לתינוק כשיגדל…", אמר מרדכי.

מיילדות חדר הלידה בקפלן סיפרו כי בדקנו את התינוק והאם ומצבם היה תקין לחלוטין. "הוצאנו את השליה וטיפלנו בתינוקת, כולל חימום, בדיקת חבל הטבור ושקילה. הטיפול באם כלל בדיקה של סימנים חיוניים ומעקב לחץ דם. עכשיו, לאחר מספר שעות האם והתינוק מקסימים ובריאים לחלוטין", הן אמרו.

מרדכי וג'ואנה סיכמו שבלידה הבאה, אם תהיה, יעדיפו לעשת אותה בחדר הלידה הנעים של בית החולים קפלן עם צוות מסור וחם, ולוותר על חווית הלידה בבית…בכל מקרה, התוצאה מדהימה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך