הממשלה אישרה: קנסות עתק לפותחים עסקים בשבת

האם הסתיימה לה פרשת הביג והחרדים באשדוד, או שזוהי תחילתה של מערכה נגד סגירת עסקים בשבת ?
מבט חוץ ביג פאשן אשדוד

האם פרשת הביג והחרדים באשדוד הגיעה לסיומה ? או שמה היא עומדת בפני תפנית מפתיעה בדמות מלחמה של הציבור החילוני.
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א) את הצעת החוק של ח"כ מיקי זוהר "חוק יום המנוחה השבועי", שנועדה לעגן ולחזק את מעמד השבת כיום המנוחה השבועי של מדינת ישראל. החוק יעבור ביום רביעי הקרוב במליאת הכנסת בקריאה טרומית ולא יתקדם עד להגשת המלצות ועדת המנכ"לים בנושא השבת.

שרי כולנו התנגדו לחוק.

במצב הקיים היום, למרות עיגונו של יום השבת בחוק שעות עבודה ומנוחה וחוקים נוספים, הפרות החוק רבות – בעיקר בתחום המסחר, ואילו אכיפתן נשחקה וכמעט שנעלמה לחלוטין. על פי הצעת חוק "יום המנוחה השבועי" תיאסר פתיחת בתי עסק בשבת אלא בכפוף לאישורו של שר הכלכלה.

בנוסף, תיאסר התניית חוזה שכירות או חוזה עבודה בעבודה בשבת – לא יהיה ניתן לכפות על בעל עסק לעבוד בשבת כתנאי להצטרפותו למתחם עסקים, ולא ניתן יהיה לקנוס אותו בגין סירובו לעבוד בשבת, כפי שאירע לפני מספר חודשים במתחם שרונה בתל אביב.

על פי הצעת החוק, פתיחת עסק בשבת תהווה "עוולה אזרחית", ובעלי עסקים יוכלו לתבוע נזיקית עמיתים המפעילים בתי עסק בשבת ופוגעים בהם כלכלית.

ח"כ מיקי זוהר יוזם החוק אמר כי "מדובר בהישג מרשים והיסטורי עבור מדינת ישראל שיסייע לציבור ולכל מי שמעוניין לנוח ולבלות עם משפחתו ביום המנוחה השבועי של מדינת ישראל שהוא יום השבת. בכוונתי לשבת ולדון עם הגורמים הרלוונטים, בעלי עסקים, ארגונים שונים וכל החוששים כי החוק יפגע בהם, על מנת להגיע לחוק נכון והוגן כלפי כלל הציבור".

מהתאחדות הסוחרים נמסר בעקבות האישור: ״זהו צעד ראשון וחשוב להצלת עשרות אלפי עסקים קטנים מקריסה כלכלית. יש לשים סוף לתופעת הישראבלוף בה טייקונים ורשתות שיווק עוברים על החוק, פותחים את עסקיהם בשבת, וגם מחייבים עובדים לעבוד ביום זה. גם אנחנו הסוחרים זכאים ליום מנוחה אחד בשבוע״.

ח״כ רחל עזריה (כולנו) הגיבה: ״הצעת חוק השבת של ח״כ מיקי זוהר דרקונית ומפרה סטטוס קוו ולכן ועדת שרים החליטה לכבול אותה להחלטת ועדת המנכ״לים שתקום בנושא זה בהמשך הדרך. בכך הצעת החוק תממש את צורכי הפריימריס שנועדה למלא ולא תיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל.״

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך