שנתיים לאחר התפטרותו של מנכ"ל נמל אשדוד, שוקי סגיס, פורסם בסוף השבוע המכרז לאיוש התפקיד במנכ"ל קבוע. זאת, לאחר שמשרדי התחבורה והאוצר הצליחו סוף סוף להסכים על מניין יציב של חברי דירקטוריון לחברה. תנאי הסף במכרז שפורסם גמישים למדי, וכוללים מנעד רחב של אפשרויות השכלה וניסיון מוקדם שדי יהיה בהם כדי להתמודד על התפקיד. זאת, אף שמדובר בחברה שמנהלת 1,300 עובדים ומחזור שנתי של 1.2 מיליארד שקל.
מאז התפטרותו של שוקי סגיס מונו למחליפיו שני מנכ"לים זמניים שקודמו מקרב הסמנכ"לים בחברה הממשלתית. זאת, כשניסיונות להשלים את הליך המכרז החיצוני נכשלו כל פעם כשעלו על סדר היום, ברקע המאבקים הפוליטיים בממשלה. מאז פברואר 2014 מכהן בתפקיד המנכ"ל בפועל של נמל אשדוד איציק בלומנטל. בלומנטל פוטר בעבר מתפקידו כסמנכ"ל בנמל לאחר שהסתכסך עם יו"ר ועד העובדים, אלון חסן. הוא הוחזר ב-2013 לתפקידו בנמל בהוראת בית משפט, ומאז מנהיג קו בלתי מתפשר כלפי הוועד.