ראתה פיגוע דקירה ועשויה לקבל קצבת נכות חודשית לכל ימיי חייה

תושבת בת-ים הגישה תביעה נגד הביטוח הלאומי, באמצעות משרד עורכי דין מאשדוד (גונטמכר הילל-טבול), לאחר שהייתה עדת ראייה לפיגוע דקירה, וכתוצאה מכך סובלת ממשבר נפשי חמור. זו ההזדמנות לקבל מידע מפורט יותר מהי פגיעת איבה וכיצד פועלים במקרה שכזה

זהו סיפורה של א', תושבת בת-ים, אשר הייתה עדת ראייה לפיגוע דקירה בו מחבל חמוש בסכין תקף ודקר ללא אבחנה את נוסעי האוטובוס בו נסעה ממקום מגוריה בעיר בת-ים למקום עבודתה בתל אביב. א' הגישה באמצעות משרד עורכי הדין גונטמכר הילל-טבול מאשדוד, תביעה להכרה בה כנפגעת פעולות איבה, וזו מבלי שנפגעה ישירות מפעולות המחבל. ועדה רפואית אשר בדקה את א', מצאה כי א' סובלת מהפרעת דחק פוסט טראומה וקבעה את דרגת נכותה בשיעור 20% לצמיתות, החלטה המקנה לא' קצבת נכות חודשית לכל ימי חייה. המוסד לביטוח לאומי, שהתנגד להחלטה, פעל להגיש ערר על הוועדה הרפואית אשר קבעה לא' דרגת נכות וכן קצבה חודשית כאמור. טרם התקיים דיון בערר.

א' סובלת ממשבר נפשי חמור בשל המראות הקשים אליהם נחשפה בזמן הפיגוע הנתעב. מדובר בתופעה המוכרת היטב סביב אירועים דומים שהתרחשו בעבר, ומסתבר שגם אלה שלא נפגעו בצורה מוחשית מידיו של המחבל, עוברים טראומה קשה ביותר, שבחלק מהמקרים הופכים את הנפגעים הללו לשבר כלי, ולא אחת נאלצים לקבל טיפולים פסיכיאטריים לא פשוטים ולו במטרה לנסות ולחזור לתלם.

מהי פגיעת איבה?
משרד עורכי הדין גונטמכר הילל-טבול מאשדוד נותן תשובה לשאלה החשובה הזו. פגיעת איבה היא פגיעה ישירה מפעולת איבה של כוחות אויב, או פגיעה שנגרמה בעקבות פעולת איבה או בהקשר אליה (פגיעה בנסיבות שהיה בהן חשש סביר שתבוצע פעולת איבה, או פגיעה מנשק שהיה מיועד לפעולת איבה של כוחות אויב או למניעת פעולה כזאת), או פגיעה כתוצאה ממעשה אלימות שמטרתו פגיעה באדם בשל השתייכות למוצא לאומי אתני, ובלבד שהוא נובע מהסכסוך הישראלי-ערבי או שנעשה על ידי ארגון טרוריסטי.

מהן הזכויות של נכים נפגעי פעולות איבה בביטוח הלאומי?
נפגעי פעולות איבה ובני משפחותיהם זכאים, על פי החוק, לתגמולים כספיים ולהטבות שונות, המיועדים לסייע להם ולתמוך בהחלמתם. הטיפול הרפואי בנפגע פעולת איבה כולל אשפוז וטיפול בפגיעות שנגרמו כתוצאה מהפיגוע (כולל טיפולי שיניים לנפגעים, תרופות, מכשירי עזר רפואיים, החלמה ושיקום). נוסף על הסיוע הנפשי הניתן על ידי עובדי השיקום, נכים המתקשים בתפקודם היומיומי זכאים למימון טיפול נפשי על ידי פסיכולוג, זאת כאשר להערכת עובד השיקום הטיפול עשוי לשפר את מצבם הרגשי והתפקודי.

תביעה לקבלת תגמולים יש להגיש לסניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום המגורים, והיא מותנית באישור הרשות המאשרת במשרד הביטחון. היה והתביעה להכרה כנפגע פעולות איבה מאושרת, התגמול יופקד לחשבון הבנק של התובע ב–1 בכל חודש, עבור החודש הקודם. את התביעה לתגמול יש להגיש בתוך שנה מיום הפגיעה. הגשת תביעה שלא במועד עלולה לפגוע בזכויותיכם לתגמולים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך