רוני אוואט: "זה לא יהיה קל, אבל אנחנו נעלה ליגה"

באשדוד כולם מכירים את רוני אוואט (47), מאמן בחסד במחלקת הנוער של מ.ס. אשדוד, שהטביע חותם בכל קבוצה אותה אימן. עכשיו הוא עבר לזרקורים הארציים, לאחר שמונה בתחילת העונה לתפקיד עוזר המאמן של הקבוצה הבוגרת, ועובד לצידו של המאמן המוערך אייל לחמן, לאחר 5 חודשים וסיבוב אחד בליגה הלאומית, בשנתו הראשונה כעוזר מאמן, אוואט מדבר על העשייה בתפקיד המורכב: "לחמן נותן כל כך הרבה כלים להצליח, מפרגן ותומך. אישיות יוצאת מן הכלל. איש כדורגל ברמה הגבוהה ביותר, עם ידע מהטובים בארץ"

רוני אוואט נהנה מאוד מהעשייה בתפקיד עוזר מאמן מ.ס. אשדוד. הוא אומר כבר בתחילת הראיון: "אם אתה שואל את דעתי היום, אם היה תלוי בי, הייתי רוצה שלחמן יחתום ל-3-5 שנים. אני לא מרגיש שיש עלי טייטל של עוזר מאמן. אני מבחינתי לא מרגיש בעמדה פחותה. אנחנו עובדים כצוות כולנו, כולנו לוקחים חלק באימון. באמת צוות אחד, יש לנו יכולת השפעה גדולה לכולם. זה גדולה אצל אייל. הוא מתייחס אלי כשווה בין שווים. כך הוא נוהג עם כל הצוות".

אבל רוני, כל אחד שואף לעלות שלב בחיים
"עם היד על הלב אני אומר לך את האמת. נכון לכל אחד השאיפה שלו בסופו של דבר להגיע לרמות הכי גבוהות, כמו שהייתי שחקן. יש את השאיפה כי בלי השאיפה זה לא זה. אבל זה כרגע קצת בומבסטי. אשמח להיות מאמן כשתהיה לי הזדמנות כזו. אבל טוב לי במקום שלי, טוב לי במ.ס אשדוד בתפקיד ואשמח שיימשך הרבה שנים".

רוני, 47, אב ל-3 נשוי לקטי (אגב, אוהדת שרופה שמגיעה לכל משחק של הבעל והקבוצה), עבר את כל השלבים האפשריים, בלי קפיצות בדרך. שחקן, מאמן בנוער ובמחלקות הנוער (19 שנה) ועכשיו עוזר מאמן. הכל בעבודה קשה. הוא החל כשחקן בעירוני אשדוד, שיחק בתקופה שהייתה בליגה ב' והגיע איתה עד לליגת העל, שם רשם 50 הופעות בעונת 93-94, שיחק בלם קשר, אבל דווקא אז הוא נפצע.

אוואט: "בעונה שירדנו ליגה יצאנו למחנה אימונים ושם קרעתי את הרצועה הצולבת בברך. נאלצתי שנה שלמה לשבת בחוץ. לכן, אני בעניין הזה אגב שמח מאוד על החברה שלנו רועי בקל, חן עזריאל ואמיר בן שמעון, שחוזרים לאחר פציעה דומה". אוואט ממשיך: "כל אותה עונה, ישבתי בחוץ. שנה שלמה. אחרי זה חזרתי לשחק תחת הדרכת רמי לוי, שיחקתי עד אמצע העונה, עלינו ליגה, אבל אני נפצעתי באותה הברך ובשנת 97' בגיל 27 נאלצתי לפרוש". אחרים אולי היו נשברים, הוא החליט לעשות קורס מאמנים. אוואט מספר כי מיד החל בקורס מאמנים וסיים עם תעודת מאמן בכיר, שיכול לאמן עד הלאומית. עכשיו התכנון הוא מאמן פרו לליגת העל. הוא בדק בהתאחדות טענו שאין מקום, אז הוא מחכה רק לקורס שיתפנה מקום והוא בפנים. לא מבקש. מחכה. זה האיש.

לאחר הקורס וקבלת התעודה החל לאמן בנוער של עירוני אשדוד. לאחר האיחוד קיבל את הנוער של מ.ס. אשדוד ועשה איתו היסטוריה, הביא גביע מדינה ראשון, לאחר ניצחון על מכבי ת"א בגמר. אוואט: "השאיפה שלי, החלום הקטן שלי הוא שבעונה הראשונה כעוזר, נביא את גביע הטוטו (הראיון נערך לפני משחק הגמר מ.ס.). אני חולם להביא את התואר הראשון למועדון הזה, כמו שהיה עם הגביע בנוער. להתחיל מסורת לשנים הבאות. לא יהיה יותר ממאושר ממני שנעשה את זה. זה נחת לג'קי, לקבוצה, לכולם ואני מקווה שאהיה שותף לעוד היסטוריה. זה יהיה צעד הקטן לשנים גדולות".

אגב נוער, מה ההבדל בין בוגרים לנוער?
"הבדל ענק. קודם כל הקבוצה הבוגרת זה משהו הרבה יותר גדול, הרבה יותר עצמתי. החשיפה בקבוצה בצוות בבוגרת היא הרבה יותר גדולה. כל העיסוק הוא שונה. במחלקת הנוער אתה מאמן ובעצם האיש שעל פיו יישק דבר בכל הקשור לקבוצה ברמה המקצועית, אבל גם ברמה של חינוך כי זה ילדים. זה חומר גלם לטפח. בבוגרים זה כבר אחרת. הגילאים שונים, יש 19 ויש 35 וההתעסקות היא שונה לכל אחד מהם. בבוגרים אתה צריך לדעת לנהל אותם יותר מאשר לאמן אותם".

אחרי הנוער הגיע כאמור התור לעבוד בבוגרים. רוני עובד 23 שנה בעירייה והוא איש אשדוד בכל רמ"ח אבריו, כשבדרך עבר באגף הביטחון של העירייה אח"כ באיכות הסביבה ואז אחראי על כל מתקני הכדורגל, כולל אצטדיון הי"א אותו הוא מנהל, ואז הגיעה ההצעה לתפקיד עוזר מאמן בבוגרים לפני 5 חודשים. אוואט: "אייל רצה עוזר מאמן מאשדוד. זה לזכותו. ג'קי בן זקן ושמואל בוכריס המליצו לו עליי לשמחתי, ואני מודה להם על כך ומאז אני בבוגרים".

איך זה לעבוד עם לחמן?
"מדהים, מדהים, מדהים. זה קודם כל כבנאדם, הכי אמיתי שיש מהסוג שכיף לדבר איתו. הוא נותן כל כך הרבה כלים להצליח, מפרגן ותומך. אישיות יוצאת מן הכלל. איש כדורגל ברמה הגבוהה ביותר, עם ידע מהטובים בארץ. אבל לפני הכל איש צוות עם הרצון לעזור לאנשים. זה מדהים".

לאחר 5 חודשים אוואט יועד שהציפיות מהקבוצה הן גבוהות מאוד וכי רוצים שהקבוצה תעלה כאן ועכשיו. הוא מסביר מה מצבה של הקבוצה, אבל בטוח שתעלה: "אחד הדברים שצריך לזכור שזו קבוצה מאוד צעירה. זו קבוצה שחלק מהשחקנים כמעט ולא שיחק בעונה שעברה או היה משמעותי. עכשיו הם הקבוצה, הם אחראים על הצלחתה. תמיד לקבוצה שיורדת ליגה מצפים שתעלה בקלות. הירידה הייתה טראומתית, הוחלף צוות מקצועי, ייקח זמן לנו ולשחקנים לעשות התאמות לליגה הזו. זה שמצפים זה באופן טבעי, אבל כמו שאתה רואה הולכת להיות ליגה ארוכה וקשה, אני מאמין שבסופו של דבר האיכות שלנו והרצון יעזרו".

ובשורה שורה תחתונה
"אני בטוח שנעלה. אין לי ספק. אנחנו משחקים כדורגל טוב"

אולי צריך חיזוק בינואר?
"כל הקבוצות מחפשות חיזוק בחוץ. אנחנו נקבל חיזוק אצלנו, מתוכנו. שחקנים שחוזרים כמו בן שמעון, עזריאל, בקל, משחקנים שמכירים את המועדון שלא צריכים זמן להשתלב. זה יתרון ענק".

לאוואט 3 ילדים, הגדולה גל בת 22, הבן אדר (18), משחק בנוער והילד הקטן גיא, 12, שמשחק כדוריד…

כדוריד?
"כן במשפחה של כדורגל, הוא בחר בכדוריד. אנחנו מפרגנים. כל אחד מה שהוא אוהב לעשות. חשוב שיצליח".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך