"מחסן האינתיפאדה" במכס אשדוד נחשף

50 אלף סכינים, עשרות אלפי שוקרים, אלפי כובעי גרב, מדים מנומרים, רובי אוויר, חרבות, אלות, סכינים, אולרים, רוגטקות ואגרופנים, מערכות לראיית לילה וכלים להצפנה ושיבוש תקשורת. כל אלו נתפסו בחודשים האחרונים במכס והוחרמו בטרם הגיעו לידיהם של ארגוני טרור

תחת אבטחה כבדה בבניין המכס באשדוד נמצא מה שמכונה שם "מחסן האינתיפדה" אלף סכינים, עשרות אלפי שוקרים, אלפי כובעי גרב, מדים מנומרים, רובי אוויר, חרבות, אלות, סכינים, אולרים, רוגטקות ואגרופנים, מערכות לראיית לילה וכלים להצפנה ושיבוש תקשורת. כלי נשק אלה נתפסו בחודשים האחרונים במכס אשדוד והחורמו רגע לפני שהגיעו לידיהם של טרוריסטים.

במכס אומרים על המשלוחים "תפסנו כמות שיא של 27 טון נפצים. חבלני משטרה שבדקו אתנו את המכולה דרשו שנפנה את האזור למרחק של מאות מטרים. לדבריהם, הכמות הזו יכולה להביא להרס של כל מה שיש בסביבה של 300 מטר. כל מי שהיה במעגל הזה היה נפגע ונהרג", אמר רפי גבאי, מנהל המכס באשדוד לאתר 'וואלה'.

כמעט בכל יום אנשי המכס תפסו משלוחים כאלו, כששיטת ההסלקה של כלי הנשק הופכת למקורית ומתוחכמת כמו בין דפנות כפולות ברהיטים או בתוך שקי אבקת כביסה חיטה וסולת. בכדי לסכל את הברחת אמצעי הנשק הללו פיתחו אנשי המכס יחד עם גורמי בטחון אמצעים מתקדמים כמו מנהרות שיקוף מכולות, מערכת להרחת חומרי נפץ במכולות ובכלי רכב, ומערכת שיתוף מידע עם כלל גורמי הביטחון והמודיעין כדי לאתר מכולות ומשלוחים חשודים. לדברי גבאי אחת התפיסות של המכס מנעה פיגועים גדולים בישראל "לפני שבועיים איתרנו 15 טון של חומר כימי, שבתהליך לא מורכב אמור לשמש חומר בסיס להרכבת מטעני חבלה. באתרי ההדרכה של ארגוני טרור אפשר לקרוא איך מייצרים את המטענים. החומר הזה מיובא לישראל בכמויות של עד 20 קילוגרמים בכל משלוח. ברשות הפלסטינית מעולם לא יבאו את החומר, לכן ברגע שזיהנו את היקף המשלוח, מיד פעלנו ועצרנו את המזמין. לדעתנו הוא שימש 'קוף' עבור גורמי הטרור".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך