בפאנל בוועידת ישראל לעסקים של העיתון גלובס – אמר היום יצחק בלומנטל, מנכ"ל בפועל נמל אשדוד כי נמל ימי – נחשב בכל העולם למחולל ומנוע צמיחה משמעותי בכל הישובים המצויים בקרבתו. בכל העולם מזוהה "זחילה אורבנית" לקרבת נמלי הים מסיבות כלכליות. חברת נמל אשדוד מספקת פרנסה ל- 30.000 משפחות באופן ישיר ועקיף, מאזור הדרום באמצעות מחסני מכס, לוגיסטיקה, מטענים, נהגים, שירותי ציוד, קשר ,משרד וכו. יצוין שכ- – 68% עובדי הנמל מתגוררים בעיר.
כתוצאה ישירה של פעילותו העסקית של הנמל – הוקמו אזורי תעשייה מתקדמים בישובים הסמוכים לנמל ומניבים לרשות המקומית ארנונה מהותית המביאה להתפתחות כלכלית ולמשיכת אוכלוסייה איכותית. בנוסף: אזורי התעשייה אשקלון, קריית גת, יבנה, ראשון לציון משגשגים בזכות קרבתם לנמל אשדוד
בלומנטל ציין כי – נמל אשדוד – כבר אינו במעמד של נמל הדרומי של ישראל – לנוכח מערכת תחבורה וכבישים: חיבור לכביש 6 , שדרוג והרחבת כביש 4 אשדוד כיום היא חלק ממרכז הארץ משך נסיעה של כ- 30 דקות בלבד.פונים גם לבעלי עסקים מצפון הארץ לשנע סחורות דרך נמל אשדוד.
בלומנטל אמר כי בשנה האחרונה ננקטו מהלכים עסקיים ש להכנת הנמל לקליטת אניות ענק ולתחרות עם הנמל הפרטי – ובניהם: הכנת תכנית אסטרטגית מקצועית, לטווח רחוק, במענה לתחרות, הגדלת נתח שוק והתמודדות עם הנמל הפרטי
גיבוש ואישור תכנית פיתוח והשקעות עצמיות בהיקף של למעלה מ- 300 מיליון שקל הכוללת: רכש של גוררות, מנופים, מלגזות , סימולטור למנופים, שדרוג רציפים והעמקת מי הים בעתיד.