פרחי רפואה מבקרים במקיף ד'

תלמידי מקיף ד' במגמת הרפואה ערכו השבוע פעילות מגוונת העוסקת בתחום הרפואה והבריאות. בבית חולים קפלן הם סיירו בין המחלקות ולמדו מפי הרופאים על עבודתם. בבית הספר הם למדו על מחלת הסוכרת והשלכותיה.

תלמידי שכבה י' במגמת רפואה במקיף ד', יצאה לביקור ראשון במרכז הרפואי קפלן, כחלק מתוכנית הלימודים ושיתוף הפעולה הפורה בין בית הספר לבית החולים. את התלמידים הנרגשים קיבל בכבודו ובעצמו מנהל בית החולים ד"ר קרלוס גרוזמן, שסיפר מעט על עצמו ותפקידו, הציג את סגנו ד"ר גיל אדמון ואת הצוות הבכיר של בית החולים.

בהמשך סיירו התלמידים בבית החולים, צפו ולמדו על המחלקות השונות, כאשר בכל מחלקה קיבל אותם רופא מומחה במחלקה, אשר הסביר על המחלקה, הפונקציות עליהן היא אחראית, החולים שבהם היא מטפלת ויחסי הגומלין, ככל שאלו נדרשים, עם מחלקות אחרות. בין המחלקות בהן סיירו התלמידים: אגף הילדים כולל מיון ילדים, מיון מבוגרים, המחלקה לרפואה דחופה (חדר הלם וחדר טראומה) וכן מחלקת ההדמיה. התלמידים יצאו נרגשים ומחכים כבר לפעם הבאה.

גם תלמידים אחרים במגמת מערכות בריאות ורפואה של בית הספר, השתתפו בפעילות העוסקת בענייני רפואה וציינו את יום הסוכרת הבינלאומי. התלמידים יצאו לכנס הסוכרת הארצי שאורגן ע"י עמותת אי"ל (אגודה ישראלית לסוכרת) שם שמעו הרצאות ממיטב הרופאים והשתתפו בסדנאות שונות. כך הם למדו כי מחלת הסוכרת היא בין המחלות הנפוצות בעולם. גם סוכרת מסוג 1 וגם סוכרת מסוג 2 נמצאות בעלייה מתמדת. שכיחותה של סוכרת סוג 2 מרקיעה שחקים, בעיקר בגלל תופעת ההשמנה וסגנון החיים היושבני וחוסר הפעילות הפיזית, הנפוץ במערב. גם סוכרת סוג 1 נמצאת בעלייה מתמדת. "ידוע כי חינוך לאורך חיים בריא ומניעה של הגורמים שיכולים להוביל לסוכרת (כגון השמנה, תזונה מבוססת פחמימות והעדר פעילות גופנית) יכולים להקטין את הסיכוי לחלות בסוכרת" אומרים המומחים לתחום הסוכרת ומציינים את החשיבות לאורח חיים בריא.

בארצות הברית לדוגמא, כ-6% מהאוכלוסייה לוקים בסוכרת! מתוכם כ-10% בסוכרת נעורים. על פי ארגון הבריאות העולמי, בשנת 2009 חלו בסוכרת בעולם, למעלה מ-220 מיליון חולים. הארגון מעריך כי משנה זו ועד שנת 2030, יוכפל מספר מקרי המוות. גם בישראל שיעור הימצאות התחלואה מסוכרת נמצא בעלייה מתמדת בכל קבוצות הגיל, ונובע מעלייה בתוחלת החיים, עלייה בהישרדות חולים עם סוכרת ועלייה בשיעור האנשים בקבוצות הסיכון.

בבית הספר אומרים כי את הידע שהם צברו הם העבירו בפעילות משמעותית בכיתות בכל חטיבת הביניים בבית הספר, בניסיון להגדיל את החשיפה של תלמידי בית הספר לגורמים, לסכנות ולמניעת מחלת הסוכרת. בנוסף, שמעו התלמידים הרצאה מרתקת ברמה אקדמאית מפי ד"ר לאה קנטי (Ph.D), יו"ר סניף אשדוד ומחנכת בעברה, אשר סיפרה על מחלת הסוכרת והשלכותיה על חיינו. לבסוף הוזמנו מורים לבדיקת גלוקוז בדם שנערכה בחדר המורים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך