נסגר תיק החקירה נגד אברהם נניקשווילי בפרשת נמל אשדוד

הסיבה לסגירת התיק: חוסר אשמה, נניקשוולי נחשד במעורבות בפרשת אלון חסן ונמל אשדוד

הפרקליטות הודיעה בימים האחרונים כי סגרה את תיק החקירה בעניינו של איש העסקים אברהם נניקשווילי בפרשת השחיתות בנמל אשדוד וזאת מחוסר אשמה. הודעת הפרקליטות מגיעה במקביל לכתב אישום שהוגש נגד נניקשווילי בשבוע שעבר בפרשת בנימין בן אליעזר.

הפרשה התפוצצה במאי 2014 אז פשטו חוקרי להב 433 על נמל אשדוד ועצרו מספר מעורבים, בהם החשוד המרכזי, מי ששימש כיו"ר ועד העובדים בנמל, אלון חסן. במרכזה של הפרשה, חשדות כבדים לשחיתות, שוחד, סחיטה באיומים, הלבנת הון ומרמה והפרת אמונים. על פי החשד, חסן הקים בנמל מנגנון שליטה תוך ביצוע עבירות פליליות, לכאורה, מרביתן באמצעות ניצול קשריו עם חברות שונות וכך גרף לעצמו רווחים כספיים עצומים לעצמו ולמקורביו.
פרט לחסן נחשד במסגרת הפרשה גם אברהם נניקשווילי ושוקי סגיס, ששימש כמנכ"ל הנמל וכן קרובי משפחה של חסן.
נניקשווילי נחשד בכך שפעל על מנת שהחברה תשכור בנמל אשדוד שטחי אחסון לציוד קידוח מחברת דנה לוגיסטיקה, שבבעלות מקורביו של חסן, בתעריפים גבוהים מהמקובל.

בחודשים האחרונים התקיימו שימועים לפני הגשת כתבי אישום בעניינם של המעורבים בפרשה לאחר שהתגבשה המלצה להעמידם לדין. בעניינו של נניקשווילי, הודיעה הפרקליטות לסנגוריו כי הוחלט לסגור את תיק החקירה בעניינו מטעמים של "חוסר אשמה".

סנגוריו של נניקשווילי, עוה"ד נתי שמחוני ויואב סננס ממשרד הרצוג פוקס נאמן, מסרו: "אנו מברכים על ההחלטה המושכלת של רשויות האכיפה בדבר סגירתו של התיק מחוסר אשמה. משחר החקירה, לא היה בנו ספק כי לא דבק כל רבב בהתנהלותו של מר אברהם נניקשווילי. לצערנו, בימים האחרונים הוגש כנגד מר נניקשווילי כתב אישום – בקשר להלוואה שהעניק למר בן אליעזר.
"ראוי שהציבור יידע כי נניקשווילי ובן אליעזר הינם חברי נפש וההלוואה, כאמור, ניתנה על רקע חברות זו, לאחר שבן אליעזר נקלע למצוקה בריאותית חמורה והיה על סף מוות. עוד היה ברור לכל, באותה עת, כי עתידו הפוליטי של בן אליעזר, הגיע לקיצו. לפיכך, אין ולא ניתן למצוא בהלוואה בין חברי אמת, כל פסול והניסיון לעשות כן, חוטא לאמת ולשכל הישר. כל מי שמכיר את מר נניקשווילי ואת פועלו רב השנים, מבין ויודע כי הטענות המועלות נגדו כעת – המטילות ספק ביושרו – זרות הן לאורחות חייו, למיהותו ואין בהן ולא כלום. אנו חדורי אמונה כי לאחר ליבון הדברים עד דק במסגרת ההליך המשפטי, גם בפרשה זו יוברר דבר חפותו של מר נניקשווילי ויזוכה הוא מכל אשמה", דברי הסנגורים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך