מסתמן: כתבי אישום נגד 10 דמויות בכירות מאוד באשדוד!

הפרקליטות שיגרה השבוע מכתבים לקוניים ל-10 דמויות בכירות באשדוד, בהם נכתב כי ישנה כוונה להגיש נגד פוליטיקאים וקבלנים מאשדוד כתב אישום, בכפוף לשימוע, סביב קבלת שוחד לכאורה תמורת קידום 12 פרויקטים נדל"ניים

זו פרשה שהחלה בקול תרועה רמה בחודש מרץ 2012, עם מעצרן של דמויות בכירות מאוד באשדוד, ורק בשבוע האחרון, בחלוף שלוש וחצי שנים, נרשמה התפתחות דרמטית נוספת בתיק הסבוך הזה, בו מעורבים 10 פוליטיקאים וקבלנים, שטוענים לחפותם מול הררי החומרים שהיחידה הארצית לחקירות הונאה אספה לאורך השנים.

ביאח"ה עשו מאמצים כבירים לגייס לפחות עד מדינה אחד מבין כל החשודים, אך הניסיונות הללו לא צלחו, כאשר חלק מהם אמרו השבוע: "אין סיכוי שיהיה עד מדינה בתיק המנופח הזה, כי פשוט לא היה כאן שום שוחד, אלא תשלום עבור תיווך לגיטימי בחלק מהחשדות, כולל הוצאת קבלות עבור תשלום. זאת פעם ראשונה בהיסטוריה של המדינה שמאשימים אנשים בשוחד ששולם בעת קבלת חשבונית וקבלה".

במשטרה ובפרקליטות טוענים אחרת, ובמהלך החקירה הסמויה והגלויה נגבו עשרות עדויות ונחקרו מעורבים רבים בפרשות השונות, בהם בכירים בעיריית אשדוד ואנשי עסקים שפעלו בעיר בשנים האחרונות. בכתב החשדות מציינים כי כנפו, אלבז ודרי קיבלו לכאורה שוחד בגובה של מאות אלפי שקלים מיזמים ומבעלי עניין, ובתמורה קידמו את פרויקטי הנדל"ן שלהם בוועדות התכנון והבנייה בעיר. בסך הכל מדובר ב-12 פרויקטים נדל"נים ברחבי העיר, שעל פי החשד נעשו בהם מעשים לא כשרים לאישורם.

משיחות שערכתי עם חלק מחשודים בשבוע האחרון, עולה כי גם הם מחכים בקוצר רוח לסיום ההליך, גם אם בסופו של דבר יוגש נגדם כתב אישום. אפשר להבין אותם. במשך יותר משלוש וחצי שנים הם מתהלכים עם אות קין על המצח, בזמן שכתב האישום כלל לא הוגש. "אנחנו רוצים לסיים את ההליך הזה, וגם אם יהיו כתבי אישום, נשמיע את הגרסה שלנו בבית המשפט ונוכיח שמדובר בסיפור שנופח מעבר לכל פרופורציות", אמרו חלק מהם בימים האחרונים.

אחד מהחשודים המרכזיים בפרשה, שטוען לאורך כל הדרך לחפותו, היטיב לתאר את מה שקורה עימו: "אני עומד רגע לפני שלב של התנתקות או התנקות. יכול להיות שאצטרך להתנתק מהחיים הציבוריים, כדי להילחם על שמי בבית המשפט, במידה ואכן יוחלט להגיש נגדי כתב אישום. ויכול להיות שאזכה לנקות סוף-סוף את שמי, אחרי עינוי דין של קרוב לארבע שנים".

בכל מקרה, התהליך עד הגשת כתבי אישום צפוי להימשך עוד מספר חודשים. במהלך השבועיים הקרובים החשודים יקבלו את המסמך הסופי עם כתב החשדות, יוזמנו לשימוע ורק אז יוחלט האם להגיש נגדם כתבי אישום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך