בפעם הרביעית: רמו ברגיג יו"ר אגודת הסטודנטים בסמי שמעון

בחירות התקיימו באגודת הסטודנטים של המכללה להנדסה סמי שמעון אשדוד. יושב הראש רמו ברגיג נבחר לכהן בתפקיד בפעם הרביעית, ואליו הצטרפו חברי אגודה חדשים ונמרצים, "אנחנו מנסים לדאוג לסטודנט למקסימום, לתת מה שמגיע לו, ואם אפשר גם מעבר", אומר רמו. "אנחנו רוצים להקים תזמורת וקבוצת תיאטרון של המכללה, למתג אותה, וגם לגרום לסטודנט לעשות משהו שהוא אוהב. הדיקנט והמכללה נותנים יד וכתף למה שאנחנו צריכים, וראוי לשבח אותם על העזרה באופן שוטף"
סמי שמעון

אגודת הסטודנטים של המכללה להנדסה סמי שמעון באשדוד קיימה בחירות לפני כשבועיים. בתפקיד יו"ר האגודה באשדוד ימשיך לכהן זו הקדנציה הרביעית רמו ברגיג (28), סטודנט לתואר שני בהנדסה, תעשייה וניהול. החברים המרכיבים את האגודה, לעומת זאת, הם פנים חדשות. "חברי המועצה היוצאים היו סטודנטים אכפתיים ויוזמים", אומר רמו, "וגם השנה גיבשנו צוות שרוצה לתרום ולהוביל קדימה. בעלי התפקידים הם סטודנטים צעירים, מהשנים הראשונות, שמתחילים ללמוד ולהבין את המערכת, המבנה והעשייה של אגודת הסטודנטים, ובעזרת השם אני מאחל שמהם יצא יושב הראש הבא. אני מעריך שזו תהיה השנה האחרונה שלי כיו"ר, שבמהלכה אחפוף את הצעירים.

האגודה קמה כמעט מאפס, כשנכנסתי היא גדלה משלושה לשבעה בעלי תפקידים, וקיבלנו ניהול תקין של עמותה. אני נכנס לשנה רביעית בתפקיד. אלה השנים הכי משמעותיות בחיי. בזמן הזה למדתי מה זה לתת מעבר, וזה מה שאני יודע, לתת בלי מטרה לקבל, לעשות מה שאני יכול למען הכלל. זה תמיד היה הקו המנחה שלי לעזור לאחרים. אין סיפוק יותר גדול מזה שעזרת לסטודנט שנמצא בקשיים בלימודים, ואחרי ארבע שנים יש לו תואר. אנחנו מנסים לעזור לסטודנט כדי שיהיה לו את כל הכלים לרוץ עם זה קדימה לאחר הלימודים. אני רוצה לשבח את הצוות יוצא על העבודה. מי שהיה בשנה שעברה עשה עבודתו נאמנה כל השנה, וגם לשבח את חברי המועצה מולי, אלירן ובת-אל שנמצאים, עוזרים ותומכים".

התקדים: שחק בקבוצת הכדורגל של המכללה, וקבל נקודות אקדמיות
אגודת הסטודנטים של מכללת סמי שמעון באשדוד היא צעירה, אך הצליחה לעשות תקדים. "פתחנו קבוצת כדורגל", מספר רמו, "באף מקום לא מקבלים נקודות זכות על כך. אנחנו היחידים בארץ, שמי שמשחק בקבוצה, מקבל שתי נקודות זכות". כמו כל אגודת סטודנטים, גם בסמי שמעון אשדוד נעשים מאמצים למציאת מקומות עבודה לסטודנטים, אך מצד שני נעשים גם מאמצים רבים למעורבות חברתית בקהילה. האגודה בעזרת סטודנטים מתנדבים חילקו מזון למשפחות נזקקות, כאשר בתוך שטח המכללה נארזו כ-700 סלי מזון לקראת חג הפסח וראש השנה. בנוסף, התקיים שיתוף פעולה עם המפעל לשיקום נכים ונפגעים הפועל ליד המכללה.

ברגיג: "סטודנטים שלנו ליוו משלחת של פרויקט 'תגלית' ברחבי הארץ, הוצאנו משלחת לפולין, בשיתוף פעולה עם הדיקנט אנחנו נותנים שיעורים פרטיים לסטודנטים שיש להם קשיים כלכליים, אנחנו פועלים למתן הנחות מול בתי עסק בעיר. למשל, באופן שוטף אנחנו נלחמים בעלויות בקפיטריה, והשגנו 'דיל' עסקי ב'שניצל ירושלמי' בסטאר סנטר, שהוא יותר זול מהקפיטריה. אנחנו דואגים לרווחת הסטודנט בכל ההיבטים. חוץ ממבחנים, הגשת עבודות וסמינריונים, איך אפשר ללמוד לתואר בלי לבלות במסיבות סטודנטים? גם כאן אשדוד אינה שוקטת על השמרים".

ברגיג מוסיף ואומר: "בכל שנה יש לנו הפנינג פתיחת שנה, הצבנו מתקנים והבאנו סטנדאפיסט. בפתיחת סמסטר ב' הבאנו מאהל בדואי וחילקנו בחינם לסטודנטים לבנה ופיתות. הסטודנטים נהנו במהלך השנה שעברה ממסיבת חנוכה, ובנוסף חילקנו סופגניות לסטודנטים, ובכל ערב הדלקנו נרות. מסיבת פורים שעשינו הייתה הכי מדוברת בארץ, יזמנו שיתוף פעולה עם מכללת אחווה והאוניברסיטה הפתוחה, וחגגנו עם מעל 2000 סטודנטים. נכנסנו למעגל המכללות של פאנג'ויה, שעושה הפקות גדולות, קיימנו את יום סטודנטים עם אוניברסיטת תל אביב ובעזרת השם אני מקווה לציין את יום הסטודנט באשדוד. צריך לזה תקציבים גדולים, ואני מקווה שנצליח לגייס אותם".

מי פעיל השנה באגודת הסטודנטים?
"במישור האקדמי, סטודנט או כיתה שנתקלים בבעיה יכולים לפנות אל ראש מדור אקדמי באגודה, רעות שמואל, שמלווה סטודנטים מא' עד ת'. אנחנו מכותבים בכל מכתב שיוצא, ומושכים בחוטים על מנת לעזור. אושר אביטן נבחר לראש מדור תרבות, והוא אחראי על ההווי בשטח המכללה ומחוצה לה, בין אם זה מסיבת חנוכה, יום הסטודנט, מסיבת פורים או 'על האש' פעם בשנה, אפילו הפסקה פעילה עם די ג'יי או שיתוף פעולה מול המשכן ובית יד לבנים על מנת לחשוף את הסטודנטים לתרבות. יקיר וקנין נבחר להיות אחראי שיווק ופרסום. תפקידו להביא עסקים למכללה, לדאוג למבצעים טובים לסטודנטים שלנו, הוא אחראי על פרסום בשטח המכללה ומחוצה לה. עכשיו הוא מחפש שניים-שלושה פאבים שיתנו מחירים מיוחדים לסטודנטים, ויהפכו למעין בית של הסטודנטים.

אנחנו נדאג לפרסם מקומות אלה, והם ירוויחו את הקהל הפוטנציאלי שלנו. קורל הר לב מנהלת את קבוצת הספורט, ודואגת לכל, מהפרט הקטן כמו הגרביים שלהם ועד לתיאום מגרשים ושופטים בליגת המכללות. חבר הוועד מיכאל מלול מקשר בין כל בעלי התפקידים: שלושה חברי הנהלה ושלושה בעלי תפקידים. הוא עוזר לכולם ואחראי על הטקסים. הוא גם דואג לעשות סידור עבודה, לשלוח נציגים לוועדות משמעת, הוא אחראי על ועדת מנזה, שבה אנו עושים ביקורת לקפיטריה. איתמר לוי נבחר לנושא מעורבות חברתית, והוא פועל מול כל הגופים החיצוניים על מנת לקיים שיתופי פעולה, להביא יוזמות מבחוץ, להוציא סטודנטים כמו ב'יום המעשים הטובים', להתנדב ולעורר את הרוח התנדבותית.

הוא עובד עכשיו על יוזמה שבה צוות סטודנטים ילכו בחנוכה לבתים של ניצולי שואה, ידליקו איתם נרות של חנוכה בבית, ישירו איתם שירים ויעלו על פניהם חיוך. בשנה שעברה עשינו בזאר בגדים, והכסף שאספנו נתרם לויצ"ו. אנחנו תמיד מפתחים קדימה, לוקחים ברצינות רבה את התפקיד, אומנם אנחנו לא באר-שבע או תל אביב אבל במסגרת היכולת, אנחנו מנסים לדאוג לסטודנט למקסימום, לתת מה שמגיע לו, ואם אפשר גם מעבר. שידע שיש מישהו שדואג לו. אנחנו עוטפים את הסטודנט בכל התחומים. השנה אנחנו עובדים על תזמורת המכללה ופותחים קבוצת תיאטרון של סטודנטים. אנחנו מנסים למתג את המכללה, גם לגרום לסטודנט לעשות משהו שהוא אוהב וזה גם שתי נקודות זכות של קורס כללי. הדיקנט והמכללה נותנים יד וכתף למה שאנחנו צריכים. אנו נעזרים בהם, וראוי לשבח אותם על העזרה באופן שוטף".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך