לסרי: אני רוצה שאחד מכל 4 תלמידים יהיה חניך בתנועת נוער

עיריית אשדוד תשקיע מיליון וחצי שקל בשנה הקרובה בתנועות הנוער, ויש כוונה להגדיל את התקציב המשמעותי ב-10% נוספים

שבוע החולף אפשר היה לראות המשך לשיתוף הפעולה עם תנועות הנוער, כאשר ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, נפגש עם נציגי ורכזי תנועת הנוער במטרה לאשר את תוכנית העבודה השנתית החדשה "מפתחות להצלחה". התוכנית גובשה ע"י התנועות, על בסיס הפגישות המקדימות שנערכו עם ראש העיר, בסיוע ובליווי מנהלת תחום הנוער מזל שאלתיאל ורכז תנועות הנוער עומר גדג'. בפגישה השתתפו המשנה למנכ"ל העירייה דינה בר אולפן, מנכ"ל החברה העירונית יגאל גמליאל וסמנכ"ל החברה אורן טוויל. בסיומה של הפגישה אפשר היה לבשר כי התוכנית העירונית "מפתחות להצלחה", לפיתוח והעצמת תנועות הנוער, קיבלה את אישורו של ראש העיר ואת ברכת הדרך.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, הבהיר כי "האחריות על תנועות הנוער חוזרת לשולחני ומעתה אני אלווה אותם באופן אישי ביחד עם המנכ"ל, הסמנכ"ל ומנהלת תחום הנוער בחברה העירונית לתרבות ופנאי". בתוך כך, ציין ד"ר לסרי כי "בהתאם לתוכניות הוצב יעד חדש לשנים הקרובות: 5,000 חניכים פעילים בתנועת הנוער באשדוד, למעשה מדובר באחד מכל ארבעה תלמידים הלומדים בעיר".
ציטוטים נוספים מפי ראש העיר מלמדים על כוונותיו ונחישותו. "אשדוד עיר חזקה. המחסום הכלכלי לא יהווה שיקול בהשתתפות בתנועות הנוער. החברה העירונית לתרבות ופנאי תפעל ע"פ המודל של חוג לכל ילד וההרשמה לתנועות הנוער תהיה פתוחה לכולם", אמר ד"ר לסרי והוסיף: "אנו נסייע למעוטי היכולת ונהווה להם גב כלכלי".

אל הישיבה הגיעו צעירות וצעירים לאחר שהכינו "שיעורי הבית". הם התיישבו באולם הישיבות, בידיהם מחשבים ניידים עם נתונים שנאספו בשבועות האחרונים כפי שדרש ראש העיר לבצע, בכדי לגבש תוכנית מוסדרת שתיתן מענה לפעילות התנועות ובמטרה להגדיל את מספר החניכים בתנועות. בתחילת הישיבה, הדוברים ציינו לשבח את ההשקעה בתנועות הנוער באשדוד המהווה דוגמא ומודל לערים אחרות בארץ. רבים מהם מגיעים לאשדוד במטרה ללמוד על כלל הפעילות בדגש על שיתופי הפעולה בתחום החינוך הפורמאלי והלא פורמאלי. "אשדוד נחשבת פורצת דרך בנושא זה", ציינו הדוברים.

בהמשך, נציגי התנועות סקרו את התוכנית שכללה מספר נושאים: מבנה פעילות, המשך חיזוק ומינוף הקשר עם בית הספר, מיתוג תנועות הנוער, הנגשת תנועות הנוער לאוכלוסיות העולים, שימוש במבני ציבור וסבסוד למעוטי יכולת. בסיום הצגת התוכנית התפתח דיון מקצועי רחב ובסופו הודיע ראש העיר על אימוץ עקרונות התוכנית, ובתוך כך הציג גם יעד חדש: "הגדלת מספר החניכים בשנים הקרובות כך שאחד מכל ארבעה ילדים באשדוד ייקח חלק בפעילות תנועות הנוער בעיר". מעתה אם כן יהיו שלושה מדדים לבחינת הישגי הנוער באשדוד: מדד הגיוס לצה"ל, מדד ההצלחה במבחני הבגרות ומדד מספר החניכים בתנועות הנוער.

ובאשר לכסף? כמובטח, תקציב תנועות הנוער לשנת 2015 גדל ויעמוד על מיליון וחצי שקלים (לעומת 1.1 מיליון בשנת 2014). ראש העיר גילה עוד: "לאחרונה פנתה אלי מזל שאלתיאל וביקשה לבחון הגדלה של 10 אחוז נוספים. אני מאשר ובקרוב אביא זאת לאישור ועדת הכספים".

נציגי תנועת הנוער הודו לראש העיר וסיכמו: "ההשקעה שלך בתנועות היא עצומה ומבורכת. כעת חשוב לבסס את המסורת של התנועות במטרה לשמר את הפעילים ובכך להרחיב את הפעילות הערכית, חברתית ומספר הפעילים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך