צה״ל: תרגיל פתע באזור אשדוד והדרום

חדירות מחבלים וירי ליד הגדר, תרגיל פתע של צה"ל בדרום בפיקודו האישי של הרמטכ״ל אייזנקוט

תושבי אשדוד והסביבה, אם שמעתם וראייתם תנועה מוגברת של מטוסים באזורכם, אל תדאגו לא נפתחה מלחמה, צה"ל מקיים היום (ד') תרגיל פתע בגזרת פיקוד הדרום, שבמסגרתו יופעלו היחידות בגזרה לרבות במרחב עוטף עזה והנגב המערבי. לאורך התרגיל תורגש פעילות מוגברת של כלי רכב וכלי טיס בשמי אשדוד והסביבה וכן של כוחות צה"ל ביישובים בדרום ובמרכז.

את תרגיל הפתע מקיים הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט וצוותים מטכ"ליים לפיקוד הדרום, בדגש על אוגדת עזה. התרגיל יימשך לאורך היום, והוא כולל בחינת התמודדות אוגדת עזה ופיקוד הדרום עם תרחישי הייחוס המוכרים מהרצועה: מטחי רקטות ופצמ"רים מהרצועה לעבר יישובי אשדוד אשקלון ושדרות, חדירות של עשרות מחבלים, מהקרקע ומתחת לקרקע, וירי מנגד של חוליות חמושות בחסות כביש המערכת העזתי החדש והמוצבים שחמאס בנה לצדו לעבר כוחות הצבא שפועלים במרחב הגבול.

התרגיל דומה במהותו לתרגיל המטכ"לי שערך הרמטכ"ל בתחילת השנה בסמוך למועד כניסתו לתפקיד לאוגדת איו"ש – אז תורגלו תרחישים של התפרצות אלימה ורחבת היקף בגדה. בתרגיל היום תידרש אוגדת עזה להפעיל כוחות שונים, בהם את חיל האוויר, אל מול פיגועים מורכבים מעזה שלחלקם לא תהיה שום התרעה מודיעינית מוקדמת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך