מנכ"ל נמל אשדוד: לא אתן שהוועד יתערב בניהול

ההנהלה לא תסכים לחזור לימים שבהם גורמים בעלי אינטרסים שונים ומשונים ינסו להתערב בניהול. מה שהיה לא יהיה עוד", כך נפתח המכתב ששיגר הבוקר מנכ"ל נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, לעובדי הנמל

ההנהלה לא תסכים לחזור לימים שבהם גורמים בעלי אינטרסים שונים ומשונים ינסו להתערב בניהול. מה שהיה לא יהיה עוד", כך נפתח המכתב ששיגר הבוקר מנכ"ל נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, לעובדי הנמל על רקע שורה של יריבויות בין ההנהלה לוועד העובדים ועל רקע תהליך ההפרטה בנמל והקמת נמל חדש שיהווה תחרות משמעותית לנמל אשדוד.

במכתב, שהופץ הבוקר לעובדים והגיע לידי ׳אשדוד אונליין׳, מוסיף המנכ"ל: "אני משוכנע שאתם יודעים שאנו נמצאים במצב של תחרות המאיימת על נמל אשדוד ועל עובדיו. לא רק תחרות על ניהול הנמל החדש שייפתח עוד כמה שנים, אלא תחרות עסקית יום יומית. הלקוחות יכולים לבחור לעגון בנמלים אחרים בישראל ובאזור. כדי להבטיח את הביטחון התעסוקתי של עובדי הנמל, אנו נוקטים בכל האמצעים כדי שהלקוחות יעגנו עם אוניותיהם בנמל אשדוד".

לאחרונה נטען נגד הנהלת הנמל כי היא מבצעת הנחות על גביית אגרות מהאוניות הסיניות – אוניות השייכות כביכול לחברה המתחרה. בלומנטל התייחס גם לזה ואמר כי "אלו סיפורי פולקלור לא נכונים".

עוד הוא הוסיף: "נמל אשדוד גובה מהסינים את התעריפים המקסימאליים לסוג פעילות זה. הוא אושר על ידי הדירקטוריון והוא בדיוק אותו תעריף שגובה נמל חיפה ומהסינים שבונים את הנמל הפרטי החדש בחיפה. נמל אשדוד לא נתן לסינים שום הנחה. המדינה אסרה עלינו לגבוה תעריפים גבוהים יותר ואנו פועלים לפי הצו".

"אינטרסים שונים ומשונים ניסו להתערב בניהול"
בלומנטל טוען כי גורמים בוועד העובדים מנסים להתערב בהחלטות ההנהלה והדירקטוריון, ומתח עליהם ביקורת. "מה מנסים אותם גורמים להשיג? בעיקר להתערב בניהול. ההנהלה חושבת שלעבודה המאורגנת יש תפקיד חשוב בנמל. ההנהלה יועצת לוועדי העובדים ושומעת את עמדתם בנושאים שונים, אך את ההחלטות המצוינות בגדר הניהול שלה, ההנהלה מקבלת בעצמה מכוח סמכותה ואחריותה לניהול עסקי החברה. ההנהלה לא תסכים לחזור לימים שבהם גורמים בעלי אינטרסים שונים ומשונים ניסו להתערב בניהול".

בשנה האחרונה נמל אשדוד רשם גידול בהכנסותיו. בעשרת החודשים הראשונים של 2015, נרשם גידול בהכנסות לעומת עשרץ החודשים הראשונים של 2014. בחודשים ינואר-אוקטובר 2015, נרשם גידול בהכנסות של כ-893 מיליון שקל.

מהנהלת חברת נמל אשדוד נמסר בתגובה לדברים: "הנהלת חברת נמל אשדוד עושה מאמצים רבים כדי להגדיל את נתח ההכנסות ובמקביל מבצעת סדרת צעדים שנועדו לתת מענה לגידול בעבודות הנמל – ביניהם קליטת עובדים חדשים, הצבת מספר שיא של ידיים עובדות, רכש של גוררות ומנופים, שדרוג הציוד הקיים ועוד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך