192 הרוגים בכבישי אשדוד ב-35 השנים האחרונות

עמותת אור ירוק מפרסמת היום נתונים על ההרוגים בתאונות דרכים בעיר אשדוד, מאז 1980 ועד ספטמבר 2015
תאונה בין רכב למשאית
צילום: דודו חן

משנת 1980 ועד היום התרחשו תאונות רבות בעיר אשדוד, חלקנו ראיינו אותם, וחלק אחר שמע עליהם, אך ללא ספק שכבישי העיר אשדוד ספגו הרוגים רבים בתאונות הדרכים השונות, היום החליטה עמותת אור ירוק לפרסם את הנתונים הקשים, 192בני אדם נהרגו בעיר ב- 35 השנים האחרונות.

ב-1 בדצמבר 2015, מקיימת עמותת "אור ירוק" את יום הזיכרון "ישראל עוצרת" – יום זיכרון להרוגי תאונות הדרכים באירועים בכ- 2,500 מוקדים בכ-200 יישובים ברחבי הארץ. האירוע מתקיים פעם בשנה, ובו מבקשת עמותת "אור ירוק" להזכיר את 32,570 ההרוגים בכבישים, מאז 1948 – מספר הרוגים הגדול ממספר נופלי ישראל במלחמות ובאירועי פיגוע וטרור.

ביום זה, ייצאו אלפי מתנדבי עמותת "אור ירוק" להגביר את המודעות למאבק בתאונות הדרכים. מתנדבי המועדונים יחתימו אזרחים על אמנת "חותמים לחיים" בלמעלה מ- 60 יישובים, בכ-50 בתי הספר בכל רחבי הארץ יקיימו קבוצות הנוער לכבודו של שניאור חשין פינות זיכרון להרוגי תאונות הדרכים, גם תנועות הנוער (צופים, השומר הצעיר ומכבי צעיר) יקדישו את פעילויותיהם ביום זה לנושא הבטיחות בדרכים וכן תיערך פעילות בנושא בטיחות בדרכים בכ-1,700 גני ילדים, כ-100 ארגונים ומקומות עבודה וכ- 100 בתי ספר יסודיים.

בתוך כך, מפרסמת עמותת "אור ירוק", את נתוני הרוגי תאונות הדרכים ביישובים, משנת 1980 ועד חודש ספטמבר 2015. בסך הכול נהרגו בתקופה זו ביישובים 6,585 בני אדם, הנתונים מתבססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

שמואל אבואב מנכ"ל, עמותת אור ירוק: "אירועי 'ישראל עוצרת' מדגישים עד כמה לציבור נמאס מהמחדלים בכבישים. שנת 2015 היא שנת כישלון של המשרד לבטיחות בדרכים ששוב לא עמד ביעד שהציב לעצמו –יעד הפחתה של 5% במספר ההרוגים, כאשר זו השנה השלישית ברציפות שמספר ההרוגים עולה וזאת בניגוד למדינות אירופה. משרד התחבורה חיי בלעצור את הקיצוץ בכסף שמועבר לבטיחות בדרכים, לטפל בצמתים האדומים ולחזק את משטרת התנועה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך