ריקוד על עמוד, לא מה שחשבתם

בין שלל הענפים והדרכים המודרניות לפיתוח כושר בשילוב ריקוד, שמציפים אותנו בתקופה האחרונה, החל מזומבה, דרך פיטסטיקס ואחרים, לאט-לאט תופס לו מקום של כבוד גם הריקוד על עמוד * כן, זה דומה למה שאתם חושבים, אך משמש למטרות ספורט, כושר וחיטוב * לאחרונה נפתח סטודיו לריקוד על עמוד באשדוד ומושך אליו התעניינות אפילו מגברים

ריקוד על עמוד הינה שיטת ריקוד, המבוססת על שימוש באביזר אנכי (עמוד או מוט) לביצוע מרבית התנועות והכוריאוגרפיה. הריקוד משלב אלמנטים שונים, המבוססים על שימוש בעמוד נייח או מסתובב, כתמיכה לצעדים ולתנועות אקרובטיות.

בעקבות השימוש בעמוד, ישנה נטייה לקשר את צורת הריקוד למופעי חשפנות, דבר המקנה לספורט מוניטין אירוטי. עם זאת, בשנים האחרונות עמלים גופי ספורט ופיטנס לנסות ולשנות תפיסה זו, ולמקם את הריקוד כתחום ספורטיבי לכל דבר, עם אליפויות בינלאומיות, תחרויות ופרסים. בשנים האחרונות הפך הריקוד לפופולארי בישראל ובעולם, בעיקר למטרות פיתוח יכולות אקרובטיות, כושר גופני ופיטנס. לאחרונה פתחו נינה ומקס סטודיו מיוחד המלמד ריקוד על עמוד, בבניין המשרדים באזור א'.

אז מה מקס, אין דרכים אחרות לשמור על כושר?
"לא רק שזה נותן לבנות לשמור על גזרה יפה וחטובה, בנוסף זה מעלה את הביטחון העצמי, לומדים להיכנס לקצב, שיווי משקל וגמישות".

עד כמה זה פופולרי בארץ?
"ספורט זה תפס תנופה לאחרונה גם בישראל, בשנה החולפת הייתה תחרות אליפות הארץ בריקוד על עמוד בדרגות שונות (מתחילים, מתקדמים, גברים, נשים וזוגות). עכשיו גם לתושבי העיר אשדוד והסביבה יש הזדמנות להכיר וליהנות מסוג ספורט זה".

עד היום לא הכירו את זה באשדוד?

"באנו במיוחד מירושלים כדי לפתוח את זה פה באשדוד. במשך כמה חודשים נסעתי כל יום מירושלים כדי לשפץ ולאחרונה עברנו גם לגור באשדוד".

למה דווקא אשדוד?
"הבנו שאין פה סטודיו כזה, יש לנו פה משפחה וכך נחשפנו לפוטנציאל שיש באשדוד והנה אנחנו כאן".

זה ספורט קבוצתי או אינדיווידואלי?
"הספורט עצמו הוא של יחידים או זוגות. אצלנו בסטודיו השיעורים מועברים בצוותים (קבוצת נשים/קבוצת גברים) וישנם גם שיעורים פרטיים".


באמת יש קבוצה של גברים?

"כרגע אין קבוצה פעילה, אבל יש מתעניינים. בסוף החודש אנחנו חושבים לעשות שיעור משולב לבנים ובנות".

מה עוד אפשר ללמוד אצלכם בסטודיו?
"יש גם ריקודי בטן, ואנחנו פותחים בקרוב גם קבוצה של יוגה ודברים נוספים. לגבי הריקודי בטן, המורה שמעבירה את החוג למדה את התחום חמש שנים במצרים, כך שהיא למדה מהטובים ביותר והיא מעבירה את השיעורים ברמה גבוהה מאד".

אם נחזור רגע לעמוד, איך משתחררים מהסטיגמה שזה קשור בעיקר לסטריפטיז?
"זה ייקח זמן, למרות שהמודעות הולכת וגדלה. לאט לאט אנשים מבינים שזה שילוב של כושר ושל ריקוד וללא כל קשר לקונוטציות אירוטיות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך